تاریخ انتشار: 15 شهریور 1393

آستان‌قدس رضوی معدنی از آثار هنری است

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی در بازدید از فعالیت‌های هنری آستان‌قدس رضوی، گفت: آستان‌ قدس رضوی معدنی از آثار هنری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامعلی حدادعادل در بازدید خود از مرکز آفرینش‌های هنری آستان‌قدس رضوی با فعالیت‌های گوناگون این مرکز در حوزه ساخت کلیپ، نماهنگ، مستند، فیلم کوتاه و هم چنین آواهای محلی آشنا شد.

وی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: در این مجموعه‌ هنرمندان با اخلاص در ۱۲ سده گذشته هر چه در توان داشته‌اند را به کار بسته‌اند و بهترین آثار خود را به نمایش گذاشته‌اند.

حداد عادل افزود: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با مدیریت موفق این مجموعه، توجه فراوانی به این سرمایه معنوی و هنری شده و بخشی از این معدن ارزشمند استخراج شده است.

وی ادامه داد: اگر چه بخش‌های استخراج شده از این گنجینه به نسبت تمام آن اندک است، همین بخش اندک را در حقیقت می‌توان الگویی برای گسترش هنر اسلامی ایرانی در کل کشور یا حتی در سطح جهانی دانست.

حداد عادل ضمن ابراز خرسندی از بهره‌مندی این مؤسسه از هنرمندان متخصص و همچنین مدیریت موفق اسلامی اذعان کرد: اهتمام آستان قدس رضوی به شناسایی سرمایه‌های هنری آستان‌قدس رضوی، معرفی و نیز بازبینی این سرمایه‌های ارزشمند، برای شهر مقدس مشهد بسیار افتخارآفرین است.

حداد عادل هنر را بهترین شیوه در تبلیغ دین معرفی و عنوان کرد: خداوند متعال برای عرضه آیات مبارکه قرآن مجید هنر فصاحت و بلاغت را انتخاب کرده و حقیقت پیام‌های آسمانی را در جامه‌ای از فصاحت ادبی عرضه کرده است، بنابر این هرچه از هنر برای معرفی دین استفاده کنیم، راه درستی را پیش برده‌ایم.

وی با بیان اینکه جوانان طالب نوآوری هستند، تصریح کرد: اگر از شیوه‌های بیان هنری در فعالیت‌های فرهنگی بهره ببریم، گام‌های ویژه و مؤثری را در جذب جوانان به سمت مذهب برخواهیم برداشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مؤسسه آفرینش‌های هنری در تولید آثار فرهنگی بسیار موفق عمل کرده اما مانند بخش‌های غیردولتی در توزیع این آثار باید بیش از پیش تلاش کند.

وی با بیان اینکه نمونه‌های تولیدی و عرضه شده در این مؤسسه در سطح بسیار خوبی است، افزود: متاسفانه دسترسی زائران به این تولیدهای انبوه هنری محدود است؛ پس آستان قدس رضوی باید به موازات حرکت به سمت بازشناسی آثار فرهنگی گام‌های مؤثرتری را برای توزیع و عرضه بهتر آنها در سطح کشور داشته باشد.

حدادعادل در پایان تأکید کرد: مؤسسات غیردولتی در توزیع و عرضه آثار فرهنگی خود فراگیری مطلوبی ندارند و این معضل، دامان آستان‌قدس رضوی را به عنوان یک مجموعه عمومی غیردولتی گرفته است.

https://haddadadel.ir/news/546-06-2014

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.