تاریخ انتشار: 12 شهریور 1393

جاذبه های حرم مطهرامام رضا(ع) فراترازمرزها

دکتر حداد عادل در سلسله نشست های تخصصی با عنوان بر آستان کرامت در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: جاذبه دینی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) فراتر از مرزهای کشورهای اسلامی رفته و تمام دنیا را فراگرفته است.

وی با اعلام اینکه حرم مطهر رضوی نه تنها یک مدرسه بزرگ برای ملت ایران بلکه برای همه شیعیان جهان است افزود: حرم مطهر رضوی کانون انگیزه، شوق و حرکت است به گونه ای که سیل خروشان کاروان زائران پیاده رهسپار این بقعه متبرک می شوند و با انگیزه تقرب به این نقطه نورانی به یک حرکت یکپارچه دینی دست می زنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: وجود حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در مشهد موجب تحکیم پیوند مردم با امامت و ولایت شده است به طوری که مردم برای مجسم ساختن ولایت پذیری خود نسبت به پروردگار، ولایت امامان معصوم (ع) و در ادامه ولایت فقیه را پذیرفته اند که این بخش آثار فرهنگی، سیاسی و اجتماعی فراوان دارد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی قرائت زیارتنامه ها در طول شبانه روز در حرم رضوی را باعث توسعه ولایت پذیری ملت دانست و افزود: وجود بارگاه منور رضوی در مشهد مقدس موجب تقویت درک دینی مردم، اعتلای اخلاق، آرامش روانی و تقویت روحیه همبستگی، همزیستی و دوستی می شود.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ انواع مختلف هنرها در آستان قدس رضوی بوجود آمده و توسعه یافته است گفت: امروز این آستان به کانونی برای احیای هنرهای از بین رفته، پیوند دادن نوآوری با سنت، خلق هنرهای جدید ونمایشگاهی زنده و فعال برای نشان دادن هنرهای اسلامی و کانونی برای تربیت هنرمند و هویت بخشی به هنر تبدیل شده است.

حدادعادل کتابخانه امام رضا (ع) را کهن ترین و باسابقه ترین کتابخانه ایران و جهان اسلام دانست و افزود: نسخه های نخستین کتابهای تالیف شده در جهان اسلام در این کتابخانه گردآوری شده است وآستان قدس رضوی با برخورداری از موسسات فرهنگی و هنری گوناگون فرصت مناسبی برای تربیت انواع مدیران فرهنگی در بخش های مختلف است.

https://haddadadel.ir/news/543-03-2014

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.