تاریخ انتشار: 12 شهریور 1393

مرحوم “دادگسترنیا” معلمی مخلص، پرکار و با بصیرت بود

رئیس هیأت امنای کانون مدارس اسلامی، در یادداشتی به مناسبت سومین روز درگذشت معلم مجاهد مرحوم "حمید دادگسترنیا"، به تبیین ویژگی‌های شخصیتی و فرهنگی آن مرحوم پرداخت

به گزارش خبرگزاری نسیم، مرحوم "حاج حمید دادگسترنیا" نماینده کانون مدارس اسلامی در غرب تهران و مدیر مجموعه آموزشی میزان بود که چند روز پیش در سانحه رانندگی در اتوبان قم تهران به دیار باقی شتافت؛ مراسم تشییع پیکر آن مرحوم نیز یکشنبه هفته جاری با حضور شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی در تهران برگزار شد. با توجه به نقش و تأثیرگذاری مرحوم دادگسترنیا در ایجاد و استمرار فعالیت‌های کانون مدارس اسلامی، دکتر غلامعلی حدادعادل عضو شورای عالی آموزش و پرورش و رئیس هیأت امنای کانون مدارس اسلامی، در یادداشتی به تبیین شخصیت علمی، آموزشی و انقلابی این معلم فرهیخته پرداخت.

متن یادداشت دکتر حدادعادل به این شرح است؛

«دوست عزیزم، مرحوم آقای دادگسترنیا در خانواده‌ای مذهبی، فرهنگی و آموزشی پرورش یافته بود. پدر بزرگوارش که سزاوار همه گونه تسلیت و همدردی در این مصیبت است، از خدمتگزاران راستین مدارس اسلامی محسوب می‌شود. مرحوم دادگسترنیا، عشق و علاقه به مدرسه‌داری و خدمات آموزشی اسلامی را در وهله اول، از چنین پدری آموخته بود و با چنین سابقه‌ای در سال‌های اخیر، با مدیریت شایسته توانست شمار بسیاری از فرزندان این مرز و بوم را بر اساس تعالیم اسلامی و مفاهیم انقلابی تربیت کند. این شخصیت نجیب و متدین او، وی را نزد دوستان نجیب و محترم ساخته بود.

اخلاص، پرکاری و بصیرت او زبانزد بود؛‌ او نه تنها در داخل کشور موفق بود، بلکه اخیراً میدان فعالیت خود را به خارج از کشور نیز گسترش داده بود و خدمات و تجربه آموزشی خود را برای خدمت به مسلمانان و شیعیان دیگر کشورها قرار داده بود.

اینجانب درگذشت این معلم خدمتگزار، مؤمن و انقلابی را به پدر ارجمند و مادر محترم و همسر و فرزندانش و به همکاران و همراهان او در کانون مدارس اسلامی تسلیت می‌گویم و برای وی از خداوند متعال طلب مغفرت می‌کنم».

https://haddadadel.ir/news/542-03-2014

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.