تاریخ انتشار: 11 شهریور 1393

در مقابل اقدام قیم‌مآبانه آمریکا می‌ایستیم

حدادعادل در جمع اعضای جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:

والله استیضاح فرجی‌دانا ربطی به بورسیه‌ها نداشت/عقده استیضاح نداشتیم/در مقابل اقدام قیم‌مآبانه آمریکا می‌ایستیم

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: والله استیضاح فرجی‌دانا ربطی به بورسیه‌ها نداشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامعلی حدادعادل در جمع اعضای جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در محل مسجد المهدی(عج) اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سفر خود به بجنورد گفتمان تازه‌ای با عنوان «سبک زندگی اسلامی» مطرح کردند که این نوع سبک زندگی شرط تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی دو روی یک سکه‌اند و هیچ یک بدون دیگری قابل تحقق نیست.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» متوجه می‌شویم که به عقیده ایشان فرهنگ حتی از اقتصاد نیز مهم‌تر است.

حدادعادل افزود: آنچه مسلم بوده اینکه اقتصاد مقاومتی با الگوی زندگی غربی محقق نمی‌شود و لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی است که باید به آن توجه شود و معنی سبک زندگی اسلامی نیز زندگی مسلمانانه و با تکیه بر الگوهای نظام اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در بسیاری از موارد خطاهای بی‌شماری داشته‌ایم که برخی ناشی از تقلید از الگوهای غربی بوده و برخی ناشی از بی‌فکری خودمان، عنوان کرد: متأسفانه در سبک زندگی گرفتار الگوی غلط غربی هستیم که این نمونه حقیقی آن است، حالا شما توجه کنید که همین الگوی غربی امروز چه بلایی بر سر غزه و مردمان بی‌گناه فلسطینی آورده و چگونه در برابر کودک‌کشی‌های رژیم جعلی صهیونیستی بی‌تفاوت هستند، آیا باید سبک زندگی ما برمبنای چنین الگویی باشد که رژیم صهیونیستی ۶۶ سال است به فلسطینی‌ها خون دل داده و به آنها رحم نمی‌کند، اما کک غربی‌ها هم نمی‌گزد که هیچ، از این رژیم فاسد طرفداری نیز می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: ما نباید از غربی‌ها همین که چشم‌مان به ساختمان‌های مجلل و مدرن آنها افتاد، الگو بگیریم، بلکه بنابر تأکیدات مقام معظم رهبری باید به اصل، ریشه و فرهنگ خود توجه کنیم و از همین حیث اهمیت فرهنگ بر اقتصاد تقدم دارد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه در شعار سال به عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» مخاطبان به دو دسته تقسیم می‌شوند، متذکر شد: عزم ملی مخاطبش عموم جامعه و ملت ایران هستند که باید با توجه به مسائلی نظیر سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی در مسیر تحقق اهداف فرهنگی و اقتصادی به منظور پیشبرد راه تعالی کشور کمک کنند، اما در کنار آن مخاطب در مدیریت جهادی مسئولان بوده که این مدیریت هم در حوزه کاری بوده و هم در حوزه جلوگیری از ریخت‌وپاش‌های مالی.

حدادعادل بیان کرد: در حوزه عزم ملی حداقل کاری که می‌شود انجام داد، مدیریت مصرف بوده و ما حتی در حوزه مصرف نیز باید از دیگر کشورها تقلید کنیم، چراکه به جرأت می‌توان گفت ایران از جمله کشورهایی است که به شدت اسراف می‌کند.

وی یادآور شد: در حوزه عملکرد مسئولان و مدیران با توجه به مقوله مدیریت جهادی باید به دو نکته توجه کرد، الگوی ما در مدیریت جهادی باید شهید رجایی باشد و آنجا که امام راحل فرمودند من فکر نمی‌کنم روحیه شهید رجایی از زمان دستفروشی تا ریاست جمهوری تفاوتی کرده باشد، باید این روحیه امروز شامل مدیران جهادی کشور ما باشد. آنچه مسلم بوده این است که مدیران و مسئولان ما باید از هرگونه ریخت‌وپاش‌ها و هزینه‌های مالی بسیار پرهیز کرده و رکن دیگر در کنار این مسئله در حوزه عملکرد جهادی، افزایش ساعات کاری است؛ یعنی در مدیریت جهادی حتی باید روزی ۱۶ ساعت نیز کار کرد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به وضعیت فعلی کشورمان، تشریح کرد: از ابتدایی که روحانی رئیس جمهور کشورمان شد ما بارها در فرصت‌های مختلفی خدمت وی رسیدیم و بنده در مورد حل مشکلات اقتصادی گفتم که حل مشکلات اقتصادی نیاز به برقراری آرامش دارد و اگر کشور دچار مشکلات باشد، حل نمی‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: ما به دولت گفتیم باید این آرامش ایجاد شود و در این مسیر مجلس نیز به دولت کمک می‌کند، ما اعتدالی که حجت‌الاسلام روحانی با عنوان پرهیز از افراط و تفریط گفته قبول داریم، چراکه لازمه ایجاد آرامش، پرهیز از همین افراط و تفریط بوده و اگر این مقوله در جامعه وجود داشت و آرامش ایجاد نشد ممکن است باز هم ۱۸ تیرها و فتنه‌ 88ها رخ دهد، ما به رئیس جمهور گفتیم نسبت به آرامش در جامعه حساسیم.

این مسئول افزود: به عقیده ما دو عامل آرامش در جامعه را از بین می‌برد که شامل بی‌توجهی به ارزش‌های فرهنگی و بی‌توجهی به مسائل سیاسی است، همچنین این مسئله را عنوان کردیم ما در مجلس مراقبیم تا به وظایف‌مان به نحو احسن عمل کنیم، برای حفظ آرامش فرهنگی نباید ماهواره و اینترنت را رها کرده و یا فیس‌بوک و توئیتر آزاد شود و مهم‌تر اینکه نباید مسئولان کشور به داشتن فیس‌بوک خود افتخار کنند، چراکه مقولاتی نظیر فیس‌بوک، توئیتر و ماهواره سبب تشنج و تنش فرهنگی در جامعه می‌‌شود.

حدادعادل تأکید کرد: در مورد مسائل سیاسی هم معتقدیم کسانی که در فتنه ۸۸ مؤثر و مقصر بودند نباید کلید کارها را به دست آنها سپرد و بنده خودم صریحاً به روحانی گفتم که مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می‌ترسد و حرف ما نیز در استیضاح وزیر علوم همین بود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ ما عقده استیضاح وزیر نداشتیم، اما ۹ ماه بود که به فرجی دانا می‌گفتم فعالان فتنه را در مناصب کلیدی وزارتخانه‌ و دانشگاه‌ها قرار ندهد و دعوا بر سر همین مسئله بود، والله و بالله که این مسئله بورسیه مطرح نبوده و علت اصلی استیضاح بحث انتصاب فعالان فتنه بوده و استیضاح ربطی به بورسیه‌ها نداشت.

وی عنوان داشت: ایران با همه فشارهای دشمن و با همه تهدیدات و تحریم‌ها امنیتش در منطقه از دیگر کشورها بیشتر است که این به عنایت امام رضا (ع) و ارادت این مردم متدین به اهل بیت (ع) بوده و اینکه دیروز این مردم پشت‌سر امام راحل و امروز نیز پشت‌سر مقام معظم رهبری منسجم ایستاده و وحدت خود را از بین نمی‌برند و هیچ مسئله‌ای سبب تفرقه‌افکنی نمی‌شود، چراکه تاکنون هزاران فتنه در مسیر انقلاب اسلامی وجود داشته، اما ایران اسلامی همچنان سرافراز راه خود را ادامه می‌دهد.

حدادعادل در زمینه آخرین نتایج مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: ببینید مسئله این است که اگر مذاکره نمی‌کردیم عده‌ای می‌گفتند حتی از صحبت با آنان مضایقه کردیم، اما حداقل فایده مذاکره این بود که رفتیم و حرف زدیم و مشخص شد که چه کسی حسن نیت داشته و چه کسی حسن نیت ندارد، مسئله دیگر این است که تحریم‌های جدید آنچنان تحریم‌هایی نبوده که در کار ما خللی وارد کند و تأثیری داشته باشد اما آنچه را امروز می‌بینیم بهانه‌جویی‌های مکرر آمریکا در روند مذاکرات است.

این مسئول خاطرنشان کرد: آنچه مسلم بوده این است که مجلس در ادامه روند مذاکرات به طور حساس پیگیر بوده و چنانچه حس کنیم آمریکا از مذاکره پنجره هسته‌ای می‌خواهد قیم‌مآبی کند، می‌ایستیم و حتی اگر لازم باشد مانع ادامه مذاکرات می‌شویم که البته فکر می‌کنم دولت نیز حاضر نیست اگر روند مذاکرات چنین باشد، آن را ادامه دهد.

حدادعادل یادآور شد: در مورد انتخابات مجلس آینده نیز باید گفت ترکیب مجلس آینده به رأی مردم بستگی دارد؛ اینکه چطور مجلسی انتخاب کنند؛ اگر مجلسی باشد که به فکر مردم باشد، این خوب است، در چنین شرایطی باید اصولگرایان به وحدت خود توجه بیشتری داشته باشند.

https://haddadadel.ir/news/541-02-2014

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.