تاریخ انتشار: 8 شهریور 1393

انقلاب اسلامی توطئه‌ جدایی دین از سیاست را خنثی کرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی توطئه‌ای که در تاریخ و اروپا علیه دین به نام سکولاریسم اتفاق افتاده و ترفند جدایی دین از سیاست را خنثی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، غلامعلی حدادعادل پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای کارمند که در حسینیه نیروی انتظامی ستاد فرماندهی استان سمنان برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از سوره حشر مبنی بر «ربنا اغفرلن ولاخواننا الذین سبقونا بالایمان» اظهار کرد: باید همواره برای خودمان و دیگر برادران و خواهران دینی دعا کنیم؛ به ویژه آنها که در ایمان بر ما سبقت گرفته‌اند.

وی در آغاز سخنان خود با بیان این آیه و اینکه سبقت در ایمان در دو معنای زمانی و درجه‌ای و رتبی است، ‌افزود: آنها که از نظر زمانی بر ما در ایمان پیشی گرفته‌اند، مؤمنان و مسلمانانی هستند که تمام عمرشان در راه ترویج و تبلیغ اسلام صرف شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:‌ از نخستین مؤمنان و پیشی‌‌گرفتگان در ایمان؛ پیامبر خدا و امیرالمومنین و حضرت خدیجه (س) را می‌توان نام برد که آنها به حقیقت مصداق «سبقونا بالایمان» هستند.

حداد عادل با بیان اینکه مسلمانانی که از مدینه و مکه به ایران آمدند و اسلام را به ایران آوردند و به مردم قرآن و اسلام را آموختند آنها نیز مصداق کسانی هستند که سبقت در ایمان گرفته‌اند، گفت: مطالعه تاریخ نشان می‌دهد این نهضت فرهنگی که بعد از فتح ایران اتفاق افتاد، در وجود مردم مسلمان نهادینه شد.

وی از مصادیق دیگر سبقت‌گرفتگان در ایمان را آنانی نام برد که در دوران رضاخان پهلوی اول و دوم به مبارزه پرداختند و قبل از پیروزی انقلاب در زندان‌ها و زیر شکنجه‌ها از دنیا رفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از دیگر معانی سبقت در ایمان، سبقت درجه‌ای و رتبی و سبقت در قوت ایمان است که مصداق بارز آن در عصر ما، حضرت امام خمینی(ره)‌ هستند.

حدادعادل گفت: قدرت، ایستادگی، توکل بر خدا، گذشت، تقوا، شجاعت، اخلاق و تشخیص درست حضرت امام خمینی(ره) همگی نشان از قوت ایمان ایشان است که مصداق سبقت‌گرفتگان در ایمان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران شده‌اند.

وی با بیان وقایع سال ۱۳۴۱ و ایستادگی حضرت امام خمینی(ره) مقابل شاه و پس از آن حادثه دوم فروردین مدرسه فیضیه، ۱۵ خرداد و تبعید ایشان در ۱۳ آبان به ترکیه و … گفت: آن وقایع که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد، همگی شاهد و گواه و تبیین کننده این مطلب است که امام خمینی(ره) با وجود اینکه مورد ستایش خیل عظیمی از مردم بودند، ذره‌ای دچار هوا و هوس نشدند و همواره مردم را متذکر می‌شدند به یاد خدا باشید و در پیروزی خرمشهر نیز فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از مصادیق دیگر سبقت‌گیرندگان در ایمان رتبی و درجه‌ای را شهیدان رجایی و باهنر نام برد و افزود: در ادامه آیه ذکر شده، آمده است «ولاتجعل فی قلوبنا غلا للذین آمنوا» که بدین معناست که نباید مؤمنان نسبت به یکدیگر کینه، سوءظن و بدبین باشند.

حدادعادل گفت: از دیگر مصادیق آیه شهدا، ایثارگران و جانبازان هستند که برای حفظ اسلام و برقراری انقلاب اسلامی در ایمان سبقت گرفتند و به چنان مقام و درجه‌ای نائل شدند.

وی با تأکید بر تداوم و پایداری و ثبات قدم در راه شهدا گفت: اگر می‌خواهید ما نیز مصداق این آیه باشیم، باید در راه آنها تلاش کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی؛ خیلی چیزها دادیم و آنچه به دست آوردیم، کم نیست؛ جمهوری اسلامی ایران به عنوان حرکت نمونه در جهان مطرح است.

وی تصریح کرد: کاری که شهدا، بزرگان، امام خمینی(ره) و رهبری در انقلاب انجام دادند، ایجاد حکومت دینی است و دین را در صحنه اجتماعی حاکم کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: انقلاب اسلامی توطئه‌ای که در تاریخ و اروپا علیه دین به نام سکولاریسم اتفاق افتاده است و ترفند جدایی دین از سیاست را خنثی کرده است.

حدادعادل با تأکید بر اینکه توطئه‌گران هدفشان جدا کردن دین از شئون اجتماعی است، افزود: همین دنیایی که اکنون در صحنه‌ بین‌المللی و سیاست دیده می‌شود، برای غربی‌ها مهم است.

وی ‌افزود: امام خمینی (ره) ‌فرمودند جمهوری اسلامی نه کلمه‌ای کم و نه کلمه‌ای زیاد و این دستاورد و هدیه بزرگی به بشریت در این دوران است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: انقلاب اسلامی ایران تاکنون حفظ شده است و اکنون باید برای آینده نیز در مسیر انقلاب با ثبات قدم بیشتری قدم برداریم.

به گزارش خبرگزاری فارس این مراسم با حضور فرماندار، نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرماندهان حوزه‌های بسیج کارمندان و ادارات کل استان سمنان برگزار شد.

https://haddadadel.ir/news/539-30-2014

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.