تاریخ انتشار: 8 شهریور 1393

خاطره دکتر حدادعادل از انفجار دفتر ریاست جمهوری

مشاور عالی مقام معظم رهبری در یادواره شهدای مهدی‌شهر خاطره‌ای از انفجار دفتر ریاست‌ جمهوری در چند قدمی‌اش در واقعه هشتم شهریور ماه بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعلی حدادعادل در دومین یادواره ۱۴ شهید منطقه زیارت در مهدی‌شهر به بیان برخی وقایع دوران دفاع مقدس و خاطره‌اش از همراهی با شهیدان رجایی و باهنر که در واقعه هشتم شهریور ماه به شهادت رسیدند، پرداخت.

وی اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر از ذخایر انقلاب اسلامی بودند و می‌توان آنها را دو شمع سوخته در راه انقلاب توصیف کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و این دو شهید والامقام به معنای واقعی کلمه در راه انقلاب از همه چیز خود گذشتند.

وی افزود: روزی که انفجار ساختمان ریاست جمهوری رخ داد، بنده نیز در جلسه دیگری به فاصله چند متر از اتاق محل انفجار نشسته بودم و قبل از آن شهید رجایی آمده بود و نام خود را پایین برگه حضور در جلسه نوشته و امضا کرده بود. شهید رجایی به قصد اتاق دیگری رفت و من نیز نام خود را نوشته و در اتاق دیگری برای حضور در جلسه حاضر شدم که آن انفجار رخ داد.

مشاور عالی رهبری افزود: دو عزیز انقلاب با آن انفجار از دست رفتند اما راهشان باقی ماند و امروز به احترام آنها است که هفته دولت در سراسر کشور برگزار می‌شود. همواره باید یاد شهیدان انقلاب اسلامی را گرامی داشت و دولتمردان نیز باید در مسیر شهیدان رجایی و باهنر قدم بردارند. در یادواره شهدای مهدی‌شهر نیز به یاد و نام شهدا گرد هم آمده‌ایم تا به خانواده شهیدان و والدین آنها ادای احترام کنیم و این بسیار ارزشمند است.

حدادعادل با بیان اینکه علمای بزرگ مهدی‌شهر از جمله آیت‌الله زیارتی چشم و چراغ مردم در راه هدایت دینی محسوب می‌شوند که مشعل ترویج مذهب را روشن نگه داشتند، گفت: امروز اینکه اصحاب امام حسین (ع) چه کسانی هستند، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در مرحله نخست، اصحاب سیدالشهدا (ع) ۷۲ نفری هستند که در کربلا در رکاب ایشان جنگیدند و به شهادت رسیدند و البته بسیار باوفا و با امام همراه بودند.

حدادعادل با بیان اینکه اصحاب امام حسین (ع) تنها منحصر به همین ۷۲ نفر نیستند، گفت: یاران بزرگ مرد کربلا امروز کسانی هستند که در راه او می‌جنگند و تاریخ مردمی با همان ویژگی‌های یاران امام حسین (ع) در روز عاشورا را زیاد دیده است که می‌توان آنها را نیز در شمار اصحاب این امام همام محسوب کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: سلام به امام حسین (ع) در برهه کنونی در حقیقت درود بر پیروان او در طول تاریخ است که در راهش به شهادت رسیده‌اند و اصحاب امام حسین (ع) را می‌توان به سایر افراد دارای ویژگی‌هایی همچون ۷۲ تن از یاران کربلا نیز تسری داد و این سخن غلطی نیست.

https://haddadadel.ir/news/537-30-2014

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.