تاریخ انتشار: 7 تیر 1393

دولت باید از عمره‌های دانشجویی حمایت کند

نماینده مجلس شورای اسلامی در مکه مکرمه حمایت و پشتیبانی دولت از عمره‌های دانشجویی را ضروری دانست و گفت: اعزام دانشجویان به عمره از راه‌های تقویت روح دینی در دانشگاه‌ها است و در تقویت سطح اعتقادات دانشجویان موثر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حج را مدرسه بزرگ بین‌المللی جهان اسلام توصیف کرد و به متولیان و دست‌اندرکاران حج و عمره توصیه کرد همه مساعی خود را برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی این سفر الهی بکار گیرند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هر مسلمانی که به حج و یا عمره می‌آید در این مدرسه انسان سازی ثبت نام می‌کند و آموزش می‌بیند. توصیه من به مدیران، روحانیون کاروان‌ها و مسئولان فرهنگی حج این است که از ظرفیت آموزشی این مدرسه بزرگ جهانی غافل نشوند و با چشم آموزش و تربیت به حج نگاه کنند. به طوری که هرکسی که بعد از سفر حج و عمره احساس کند تعالی معنوی داشته است و اعتقادات، بینش و فهمش از دین و باورهای دینی عمیق‌تر و صحیح‌تر شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین به ظرفیت منحصر به فرد حج و عمره برای ارتقای امت اسلامی به لحاظ امور سیاسی، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: مهمترین تأثیر حج درامت اسلامی، تقویت اعتقاد توحیدی مردم است و کسانیکه به این سفر مشرف می‌شوند، پایه‌های توحیدی و اعتقادی آنها تقویت می‌شود و این دستاورد بزرگی است.

حداد عادل همچنین نبوت؛ شریعت، امامت، اخلاق و… را  میوه‌های درخت توحید عنوان کرد که حج ریشه این درخت را آبیاری می‌کند.

*ضرورت حمایت از عمره‌های دانشجویی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از ضرورت حمایت و پشتیبانی دولت از عمره‌های دانشجویی سخن گفت و خاطر نشان کرد: اعزام دانشجویان به عمره یکی از راه‌های افزایش و تقویت روح دینی در دانشگاه‌ها است و به تجربه ثابت شده که در افزایش و تقویت سطح اعتقادات دانشجویان موثر است.

وی گفت: به اعتقاد من باید تا می‌توانیم عمره‌های دانشجویی را تقویت کنیم و این از سرمایه گذاری‌هایی است که نه تنها هزینه نیست بلکه سود و فایده فراوانی دارد.

حدادعادل گفت: دانشجویان و جوانانی که موفق به این سفر و تشرف به مکه و مدینه را پیدا می‌کنند، این سفر در زندگی آینده آنها تاثیرگذار بوده و خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص نقش مجلس در حمایت از برنامه‌های فرهنگی حج گفت: موضوع تخصیص بودجه یکی از اقدامات مجلس است. بحمدالله سازمان حج و زیارت هزینه‌های این سفر را از خود زائران تامین می‌کند و خیلی نیاز به بودجه دولت ندارد اما اگر وزارت علوم همکاری کند و وضع و امکانات بودجه‌ای دولت اجازه دهد می‌توان در قانون بودجه یک نوع یارانه برای عمره دانشجویی منظور کرد.

https://haddadadel.ir/news/516-28-2014

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.