تاریخ انتشار: 24 مرداد 1389

تعادل محبت و معرفت به اهل بیت (ع)

تعادل محبت و معرفت به اهل بیت (ع) یک ضرورت است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: همچنانکه عشق به اهل بیت در میان ما وجود دارد باید معرفت و شناخت به اهل بیت (ع) نیز به یک ضرورت تبدیل شود.

دکترحدادعادل شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه طرح ملی “ضیافت اندیشه” در دانشگاه تربیت معلم پردیس کرج اظهار داشت: معرفت پیدا کردن نسبت به اهل بیت ضرورتی است که باید همگان همپای عشق و محبت به ائمه به این معرفت و شناخت دست پیدا کنند. هر مکتبی باید به دو عنصر محبت و معرفت مجهز باشد و در مکتب اسلام نیز علاوه بر محبت و عشق باید عقلانیت و تفکر نیز با این مکتب عجین شود و در واقع اگر شور و نشاط و محبت نباشد با استدالال صرف انسان به کمال نمی رسد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شور و نشاط همچون حرکت است و معرفت همچون وسیله ای است که جهت را نشان می دهدو بدین صورت حرکت بدون معرفت معنا ندارد. دانشجویان باید در آیات قرآنی تدبر و تفکر کنند و پیرو اندیشه های ناب اسلامی در قرآن،‌ نهج البلاغه و سایر کتب باشند.

ارتباط دانشگاهیان با قرآن باید بیشتر شود
وی با اشاره به لزوم افزایش ارتباط دانشگاهیان با قرآن بیان داشت: باید دانشگاهیان با تدبر در قران این کلان الهی را در زندگی روزمره خود جاری کنند و در حقیقت اگر تفکری قرآنی شود جایی برای خرافات در دین بای نخواهد ماند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بیان داشت: قران در گذشته در شرایطی که ابزارهای ارتباطی کنونی وجود نداشت توانست در عرض نیم قرن به آسانی در دسترس مسلمانان قرار گیرد و مسلمانان نیز با فرهیختگی از آموزه های این کتاب آسمانی بهره گیرند.
حداد عادل در خصوص نهج البلاغه نیز گفت: این کتاب که منتخب سخنان حضرت علی (ع) است نزدیک ترین کتاب به حقایق الهی است و به عنوان اندیشه علی (ع) برای همگان محسوب می شود.
وی ادامه داد: در نهج البلاغه با دو شخصیت از علی (ع) سر و کار داریم، ‌یکی همان علی است که در زبانهای ماست و دیگری شخصیت وی در نهج البلاغه است و این شخصیت در این کتاب به عنوان اندیشه علی(ع) ‌محسوب می شود که باید دوستداران علی (ع)‌ در اندیشه های وی در نهج البلاغه وی را جستجو کنند.

دکتر حداد عادل عنوان داشت: گفتار، ‌اندیشه و کردار همگان باید بر اساس قرآن باشد و این مسئله باید از ادعا فراتر رود و صورت واقعی به خود بگیرد و گرنه تعصب صرف داشتن و محبت بدون معرفت کامل و کافی نیست.

 

https://haddadadel.ir/news/5-15-2010

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.