تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1393

کار ریشه‌ای زمانی انجام می‌شود که دلسوزان وارد عرصه شوند

دکتر حداد‌عادل گفت: تا وقتی از کسانی استفاده کنیم که به این اقلیم تعلق ندارند افراد مومن به انقلاب وارد عرصه سینما و موسیقی نمی‌شوند. کار ریشه‌ای زمانی ایجاد می‌شود که دلسوزان وارد عرصه شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس دکتر غلامعلی حدادعادل که در آئین بزرگداشت مقام معلم سخن می‌گفت افزود: شهید آوینی برای هنرمندان و دانشگاهیان حجت است، و شهید مطهری برای روحانیان یک حجت است.

وی در ادامه به شرح خاطره‌ای پرداخت و گفت: در دی ماه سال ۵۷ تقریبا هر روز خدمت شهید مطهری بودم گاهی ایشان عصر‌ها که روزنامه در می‌آمد تحلیل خود را از تیترهای درشت روزنامه‌ها به من ارائه می‌داد و می‌فرمودند که با این تیتر‌ها می‌خواهند انقلاب را به کدام سو ببرند اما یک روز به ایشان گفتم همه می‌گویند انقلاب پیروز می‌شود ایشان فرمودند اگر پیروز شود چه کار کنیم و چه برنامه‌ای داریم.

وی ادامه داد: پس از آن مطلبی نوشتم روح آن مطلب این بود که ما باید نیروی انسانی برای اداره کشور تربیت کنیم، من باور داشتم که بزرگ‌ترین ضعف ما بعد از پیروزی انقلاب برای اداره جامعه این است که نیروی انسانی کافی نداریم.

اوایل انقلاب در دولت بازرگان به دستور شهید مطهری من معاون وزارت ارشاد ملی شدم و این موضوع را آقای مطهری در جلسه شورای انقلاب قید کرده بودند که بنده در آنجا مشغول شوم. پس از پیروزی انقلاب من معاون تبلیغات بودم جریان انقلاب نه روزنامه داشت نه هنرمند و نه روزنامه‌نگار ما باد دست خالی به پیروزی انقلاب رسیدیم و نبود افراد متخصص و متعهد در این زمینه به این برمی‌گردد که بعد از مشروطیت متدین تلخ‌کام شدند زیرا که مشروطیت از متدینین دزدیده شد، روحانیت که خود باعث شده بود مشروطیت به پیروزی برسد بعد از پیروزی از مشروطیت حذف شد و مردم متدین هم به لاک خود رفتند.

وی افزود: ‌ متدینین اغلب به دانشگاه نرفتند و تحصیلات به دست کسانی افتاد که معرف دینداری نبودند و شما هیچ کسی را نمی‌دیدید که اهل احکام شرعی و متدین در سینما و تئا‌تر و ادبیات قدم گذاشته باشد.

حدادعادل خاطر نشان کرد: در آذر ۵۸ عضو شورای سرپرستی صدا و سیما شدم و همه برنامه‌های خبری، غیر خبری و سیاسی زیر نظر ما بود. اولین روزنامه متعلق به جریان انقلاب اول خرداد سال ۵۸ تاسیس شد، در آن زمان روزنامه کیهان زیر نظر هوشنگ اسدی از اعضای حزب توده در زمان طاغوت بود، از این رو زمانی که مقام معظم رهبری رفتند و امتیاز روزنامه جمهوری اسلامی را گرفتند ما توانستیم نخستین روزنامه همسو با جریان انقلاب را تاسیس کنیم.

وی ادامه داد: شما می‌دانید سینما در دنیا چطور فرهنگ‌سازی می‌کند، ‌حکومت‌ها با ابزار سینما اهداف خود را پیش می‌برند زمانی که کتاب ضد ایرانی «بدون دخترم هرگز» ‌ به فیلم تبدیل شد ۲ هزار سالن سینما در دنیا این فیلم را نمایش دادند. چرا ما از یک سری اهرم و ابزاری برای گسترش ایمان، معنویت و عدالت استفاده نکنیم هیچ راهی جز این وجود ندارد که افراد مومن به انقلاب وارد عرصه سینما و موسیقی شوند، تا وقتی از کسانی استفاده کنیم که به این اقلیم تعلق ندارند و بخواهیم بیایند برای ما فیلم بسازند اتفاقی که می‌خواهیم نمی‌افتد کار باید ریشه‌ای انجام شود و ریشه زمانی ایجاد می‌شود که دلسوزان وارد عرصه شوند.

پس از آن هنرجویان مرکز از اساتید خود با اهدای گل و هدیه تقدیر کردند که در این بخش دکتر غلامعلی حداد عادل، مجتبی امینی قائم مقام موسسه شهید آوینی، ناصر قره‌باغی از اعضای هیات مدیره مدرسه شهید آوینی و سید نظام موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس روی صحنه حضور یافتند و در تجلیل از اساتید این مرکز با هنرجویان همراه شدند و پس از آن نماز جماعت با حضور همه افراد برپا شد.

در این مراسم از اساتید این مرکز آقایان احسان شیبانی، موحد سروش، مجتبی اسدی‌پور، مسعود سفلایی، سیدمحمد حسینی، شهاب‌الدین عادل، مجتبی اسدی‌پور، امیر اهوارکی، مجید آقایی، سهیل کریمی، ‌علیرضا اسحاقی، آرش معیریان، محمود سالاری، امیر دژاکام، مهدی پاسبان، حبیب‌الله بهمنی، شهروز توکل، سیدعلی می‌راسماعیل، حاج آقا پناهیان، مجید اسماعیلی، محمد رزاقیان، اسفندیار شهیدی و اساتید خانم حوا خدایاری، شیما عالی، مریم پوریاسین در رشته‌های مختلف آموزشی هنری تقدیر شد.

 در انتهای مراسم از دکتر غلامعلی حداد عادل توسط هنرجویان تقدیر شد. 

https://haddadadel.ir/news/497-12-2014

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.