تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1393

امواج رادیو آسان‌تر از مرز‌ها عبور می‌کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رادیو جنبه جهانی دارد، گفت: این رسانه کمتر از تلویزیون سروصدا و حاشیه دارد و امواج آن آسان‌تر از مرز‌ها عبور می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، غلامعلی حداد عادل شامگاه امروز شنبه در مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین المللی رادیو و پنجمین اجلاس جهانی صدا در تهران افزود: دشمنان انقلاب با توطئه‌های فراوان همواره سعی کرده‌اند کانال‌های ماهواره‌ای جمهوری اسلامی ایران را از عرصه جهانی خارج کنند اما رادیو با قدرت و آرامش به راه خود در همه عرصه‌ها ادامه داده است.

حدادعادل با بیان اینکه رادیو برای نسل ما در طول سالهایی طولانی تنها وسیله ارتباط جمعی به حساب می‌آمد، خاطرنشان کرد: شاید خیلی‌ها تصور می‌کردند که با آمدن تلویزیون، رادیو به موزه برود اما عملا اینگونه نشد و اکنون هر دو با قوت در صحنه حضور دارند.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: رادیو توفیق و تاثیر کمتری از تلویزیون ندارد اما کمتر از آن، گرفتار سر و صدا و حاشیه سازی است. به همین دلیل، دنیای دست اندرکاران رادیو آرام‌تر از تلویزیون است.

وی تصریح کرد: گوش کردن آسان، حمل و نقل راحت و ارزان بودن رادیو سبب شده است تا این رسانه همچنان جایگاه خود را در میان شهروندان حفظ کند. 

https://haddadadel.ir/news/495-11-2014

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.