تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1393

تلاش برای کاهش مشکلات مردم «مدیریت جهادی» است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت ایران بدون پشتیبانی پدرخوانده‌های آمریکایی موجود زنده به هوا فرستاد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامعلی حدادعادل عصر دیروز در همایش ولایت و بصیرت با محوریت«تبیین عزم ملی و مدیریت جهادی در عرصه فرهنگ» در گرگان اظهار داشت: اگر دولت مشکلاتی دارد ما نباید وضعیت را بد‌تر کنیم، بلکه تلاش‌ها باید برای کم کردن فشار از طبقات محروم باشد.

وی با تأکید بر اینکه حساس شدن نسبت به مصلحت فرهنگی و اقتصادی کشور، عزم ملی می‌طلبد، خاطرنشان کرد: آحاد جامعه باید در تحقق مطالبه رهبری نقش‌آفرین باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص مدیریت جهادی، عنوان کرد: مسئولان جامعه اسلامی باید جهادی مدیریت کنند و با ایمان به خدا مسائل را پیگیری و به پیش ببرند.

حدادعادل با تأکید بر اینکه مسئولان نباید نمایشی کار کنند، افزود: شرط جهادی عمل کردن نیت است، بنابراین در مدیریت جهادی خدمت به مردم باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه همه باید نسبت به مسائل کشور دغدغه داشته باشند، متذکر شد: هر کاری که مشکلات مردم را کم کند، نوعی مدیریت جهادی است، بنابراین باید همانند سرباز در جبهه خدمت کنیم و رسیدن به رتبه، مقام و پول مبنای خدمت نباشد.

این فعال اصولگرا، مجاهدت در مدیریت جهادی را یک اصل اساسی برشمرد و بیان داشت: مدیر جهادی باید پرکار، خادم و با تدبیر عمل کند و تخصص لازم را در کارش داشته باشد.

وی اذعان داشت: همه ملت ایران باید عزم خود را جزم کنند تا مفاهیم ارزشمند پاسداری از انقلاب اسلامی و ارزش‌ها تبلیغ و ترویج شود تا راهی که دیروز به رهبری امام راحل و امروز به رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در مسیر انقلاب اسلامی است با گام‌های استوار طی کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه بهبود اقتصاد در بهبود فرهنگی مؤثر است، ابراز داشت: خرابی اقتصاد در خرابی فرهنگ مؤثر است، بنابراین یک ملت اگر با سبک زندگی اسلامی زندگی کند، آن قدر ریخت‌وپاش، مصرف انرژی بالا و اسراف ندارد.

حدادعادل تأکید کرد: هرچه ما اسلامی‌تر زندگی کنیم، نیازمان به بیگانه کمتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشور ایران درگیر دو جنگ جدی است، یادآور شد: دشمن در دو موضوع اقتصاد و فرهنگ یک جنگ تمام عیار به راه انداخته است.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه آمریکا از انقلاب اسلامی ایران صدمه و لطمه خورده است، خاطرنشان کرد: اکنون ایران الگویی برای کشورهای اسلامی و منطقه شده است و مردم ایران به مردم دنیا اعلام می‌کند که می‌توان به نام دین قیام کرد و انقلاب به وجود آورد و آن را به پیروزی رساند و قانون اساسی براساس اسلام تشکیل داد و دین را وارد شئون مختلف اجتماعی کرد.

وی بیان کرد: ملت ایران نشان داد که در برابر فشارهای دشمن می‌توان مقاومت کرد که نمونه آن در ۸ سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی دیده می‌شود.

حدادعادل با بیان اینکه ملت ایران به نام اسلام همواره در برابر تهدیدات دشمنان ایستادگی کرده است، عنوان داشت: این ملت همیشه در تهدید و تحریم بوده و به برکت این انگیزه دینی، ایمان قلبی و وحدت توانسته ماهواره به فضا بفرستد، انرژی هسته‌ای برای خودش تأمین کند و وقتی دشمنان به ما سوخت ۲۰ درصد اورانیوم غنی‌ شده ندادند تا رادیو دارو تهیه کنیم، جوانان ما اورانیوم ۲۰ درصد غنی‌ شده تولید کردند، می‌له سوخت آن را ساختند و موفق به تولید داروهای موردنظر شدند.

وی بیان داشت: ملتی که بدون پشتیبانی پدرخوانده‌های آمریکایی و اروپایی توانسته موجود زنده به هوا بفرستد و صنعت خود را به کشورهای دیگر صادر کند و به الگویی برای ملت‌ها تبدیل شود، سبب شده تا دشمنان درصدد شکست دادن آن برآیند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: ‌دشمن از طریق راه فرهنگی با برآشفتن اذهان و اندیشه‌ها و تخریب ایمان جوانان از طرق مختلف سعی می‌کند تا خلأ ایمانی را در آن‌ها به وجود آورد که نمونه‌اش در کتاب سلمان رشدی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه دشمنان می‌خواهند ایمان کشورهای اسلامی را به مقدسات دینی سست کنند، خاطرنشان کرد: دشمنان برای تخریب ایمان دست به مسائل اخلاقی می‌زنند و در فضای مجازی سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده‌اند تا پایه‌های اخلاقی جوانان را ویران کنند.

وی با بیان اینکه ۱۲۰ شبکه‌ ماهواره‌ای فارسی زبان وجود دارد، خاطرنشان کرد: حداقل ۱۱۰ شبکه به قصد ضربه زدن به انقلاب اسلامی و استقلال کشور فعالیت می‌کنند.

حدادعادل ادامه داد: تعداد زیادی از شبکه‌های ماهواره‌ای برای ترویج فساد اخلاقی، اختلاف‌برانگیزی در جامعه اسلامی در بین شیعه و سنی تلاش می‌کنند و هزار راه دیگر برای نفوذ به ارکان فرهنگی کشور در نظر گرفتند که این‌ها گوشه‌ای از جنگ فرهنگی است.

این فعال سیاسی بیان داشت: در سال‌های اخیر آن‌ها مسائل هسته‌ای را بهانه کردند و شدید‌ترین تحریم‌های دنیا را علیه ایران اعمال کردند برای اینکه فکر می‌کنند می‌توانند ما را به زبان درآوردند تا تسلیم آن‌ها شویم یا اینکه جامعه ایران را با تحریم‌ها در فشار قرار دهند و آشوب‌های اجتماعی در جامعه ایجاد کنند.

حدادعادل با بیان اینکه مقام معظم رهبری متوجه مشکلات داخلی اقتصاد هستند، یادآور شد: مقام معظم رهبری به مشکلاتی که از خارج به کشور تحمیل می‌شود، آگاهی دارند؛ به همین جهت تأکید بر اقتصاد مقاومتی می‌کنند.

وی تأکید کرد: دشمن بداند که ما مصمم هستیم در حفظ استقلال که گواه آن حضور مردم در صحنه‌های دفاع از انقلاب است، ایستاده‌ایم.

حدادعادل با اشاره به اینکه حضور مردم در صحنه‌های مختلف گواه جدی برای عزم ملی است، یادآور شد: امسال آمار حضور مردم از سال‌های گذشته بالا‌تر بود و مردم به آمریکایی‌ها خواستند این پیام را بدهند که نرمش قهرمانانه فقط نرمش است و قهرمانی در آن نیست و مبادا دشمنان به طمع خام گرفتار شوند.

وی با بیان اینکه آحاد ملت مخاطب رهبری هستند، گفت: همه باید در عزم ملی ورود کنند و وظایف خود را بشناسند. 

https://haddadadel.ir/news/487-28-2014

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.