تاریخ انتشار: 12 آبان 1389

اسرائیل لکه ننگی در تاریخ بشر است

دکتر حداد‌عادل در جمع دانشجویان دانشگاه تهران:

اسرائیل لکه ننگی در تاریخ بشر است. اقدامات اسرائیل با هیچ ذهنی سازگار نیست.

دکتر حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مراسمی که به مناسبت ۱۳ آبان از سوی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران در دانشکده حقوق این دانشگاه برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: سؤالی که در حال حاضر مطرح است این است که دلیل ناسازگاری ایران با آمریکا چیست؟ و این سؤالی است که در ذهن بسیاری از افراد هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه برخی معتقدند که مسالحه با آمریکا مشکلات کشور را حل می‌کند، افزود: مخالفت آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران ربطی به تسخیر لانه جاسوسی ندارد چرا که از همان روز اولی که انقلاب به پیروزی رسید آمریکایی‌ها با آن مخالفت کردند.

دکتر حداد عادل به دلایل مخالفت آمریکایی‌ها با انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت:‌ حکومت شاه دست‌نشانده آمریکایی‌ها بود و با سقوط ایران آمریکا استراتژیک‌ترین کشور منطقه را از دست داد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس مسدود کردن پول‌های ایران که در بانک‌های آمریکا وجود دارد را نشانه دشمنی آمریکایی‌ها با ایران دانست و ادامه داد: آمریکا به شدت از اینکه انقلاب ایران به سایر نقاط نیز سرایت پیدا کند، نگران است.

دکتر حداد عادل به رابطه اسرائیل با ایران در دوران قبل از انقلاب نیز اشاره‌ای داشت و گفت: آمریکایی‌ها بدون نظر صهیونیست‌ها نمی‌توانند تصمیمی بگیرند، لذا اسرائیلی‌ها از همان روز اول هم متوجه شدند که با وقوع انقلاب اسلامی اوضاع منطقه تغییر پیدا خواهد کرد.

وی عدم تصدیق اسرائیل را یکی از اصول انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: هر انسان منطقی و منصفی با بررسی اسرائیل متوجه ذات او می‌شود. در حال حاضر در تمام دنیا کاروان‌هایی برای کمک به مردم غزه راه‌اندازی شده است ولی اسرائیلی‌ها با این کاروان‌ها رفتار بدی دارند.

دکتر حداد عادل با بیان اینکه اسرائیل لکه ننگی در تاریخ بشر است، افزود: هیچ کس نمی‌تواند اقدامات اسرائیل را بپذیرد چرا که اقدامات آنها با هیچ ذهنی سازگار نیست.

وی به تبلیغ رسانه‌های بیگانه در مورد عدم وجود آزادی در ایران اشاره کرد و گفت: هیچ کس مدعی نیست که در دوران تسلط آمریکایی‌ها در ایران انتخابات آزاد برگزار می‌شد همچنین تعداد زیادی زندانیان سیاسی در آن دوران در زندان بسر می‌بردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت:‌ در حال حاضر هر جا که استبداد بیشتر است و آزادی کمتری وجود دارد آمریکا نیز از آنجا حمایت می‌کند بر این اساس این سؤال مطرح می‌شود که چرا آمریکا که ادعای حمایت از آزادی را دارد از چنین کشورهایی حمایت می‌کند.

وی به حضور نظامی آمریکا در عراق و افغانستان هم اشاره‌ای داشت و ادامه داد: برخی افراد که در سال ۵۸ شعارهای ضد آمریکایی می‌دادند امروز نظرشان را نسبت به آمریکا تغییر داده‌اند بر این اساس باید از این عده پرسید که دلیل تغییر نظرشان نسبت به آمریکا چیست.

آمریکایی‌ها به هیچ چیز جز تسلط بر تمام دنیا قانع نیستند. ما ملتی نیستیم که بخواهیم دوباره کشورمان را در اختیار آمریکا قرار دهیم بر این اساس باید تلاش کنیم که کشور خود را بخوبی اداره کنیم و در فکر رابطه با آمریکا هم نباشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان که از حداد عادل خواسته بود که فیلم مستند ۴۴۴ روز مانده به آزادی را مشاهده کند و سپس در خصوص وجهه ایران بعد از تسخیر لانه جاسوسی اظهارنظر کند، گفت: زمانی که ما سیلی محکمی را به گوش آمریکا زدیم نباید توقع داشت که آنها ساکت بنشینند بر این اساس آمریکایی‌ها از طریق ابزار تبلیغاتی خود فیلم‌ها و کتاب‌های زیادی را علیه حرکت دانشجویان ساخته‌اند و همواره تلاش کردند که از ایران چهره‌ای زشت نشان دهند.

وی بر همین اساس تاکید کرد که بهتر است برای شناخت وجهه ایران در دنیا به سراغ ملت‌ها برویم.

دکتر حداد عادل به استقبال مردم لبنان از رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: مردم دنیا حرف دلشان را از زبان مسئولان جمهوری اسلامی ایران می‌شنوند لذا طبیعی است که از ایران حمایت کنند.

https://haddadadel.ir/news/48-03-2010

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.