تاریخ انتشار: 23 فروردین 1393

بار اصلی اقتصاد مقاومتی بر دوش دانشگاه‌هاست

غرب در زمینه هسته‌ای دوگانه عمل خواهد کرد/ بار اصلی اقتصاد مقاومتی بر دوش دانشگاه‌هاست

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: گرچه هنوز برای نتیجه‌گیری مذاکرات هسته‌ای زود است اما به معتقدم که غرب در زمینه موضوع هسته‌ای دوگانه عمل خواهد کرد و مسئله را کش خواهد داد و گواه این صحبت من، طرح مباحثی نظیر حقوق بشر و… است.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامعلی حدادعادل، جمعه شب در جمع اساتید دانشگاه یزد با اشاره به مسئله هسته‌ای ایران گفت: ما قصد ساخت سلاح هسته‌ای نداریم و غربی‌ها هم به آن اذعان دارند و هیچ نشانه‌ای نیز پیدا نکرده‌اند.

وی عنوان کرد: دشمنی غرب با اصل انقلاب است و اقدامات و تحریم‌های آنها ربطی به فعالیت هسته‌ای ندارد همانطور که ما هنوز در بحث انرژی هسته‌ای وارد نشده بودیم و آنها جنگ تحمیلی را علیه ما به راه انداختند.

حدادعادل خاطرنشان کرد: اگر مسئله هسته‌ای هم با غرب حل شود، مسئله ما با غرب حل نخواهد شد زیرا آنها هر روز به دنبال بهانه‌ای مانند حقوق و بشر و سلاح موشکی و… هستند و ما نیز به این بهانه‌ها تن در نمی‌دهیم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه بیداری کشورهای اسلامی با سلطه آمریکا بر کشورها منافات دارد، تصریح کرد: این امر سبب شده تا مشکل اصلی آنها، بیداری کشورها باشد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد ایران، جنگ تحمیلی، تهاجم فرهنگی و تحریم و… انجام دادند اما نتیجه نگرفتند و خواسته آنها این است که کشورهای اسلامی، نفت را در اختیار غرب بگذارند و آمریکا بر ذخائر نفتی تسلط داشته باشد.

حدادعادل ادامه داد: اگر انقلاب اسلامی الگویی برای عراق، لیبی، کویت و… شود و منابع این کشورها از آمریکا گرفته شود، آمریکا قدرت و تسلط خود بر جهان را از دست خواهد داد.

وی تصریح کرد: آمریکا برای تضعیف کشورهای اسلامی، دشنه‌ای به نام اسرائیل را در پیکر کشورهای مسلمان فرو کرده و اکنون نیز هدف آمریکا از جنگ اقتصادی، تضعیف ماست و به قول خودشان، فلج‌کننده‌ترین تحریم‌ها را در مورد ایران اعمال کرده‌اند تا انقلاب را ویران کنند و یا حداقل ما را فلج کنند و کشور را به بی‌نظمی و عدم امنیت برسانند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دولت جدید می‌گوید که ما حاضریم مذاکره کنیم و ادبیات سیاسی ملایم‌تری نیز دارد اما اگر آنها می‌خواهند قدم به قدم جلو بیایند و مواضع از دست رفته خود را به دست بیاورند، به فرموده رهبری دولت باید محکم بایستد و از خط قرمزهایی که مشخص شده، عبور نکند.

وی ادامه داد: در متن توافق‌نامه ژنو ذکر شده که ایران حق ندارد بیش از پنج درصد غنی‌سازی کند و ایران هم که خواست اورانیوم غنی شده ۲۰درصد را بخرد، ‌ به ما نفروختند و گفتند که اورانیوم غنی شده ۳. ۵درصد را به ما بدهید و ما خودمان آن را غنی کرده و به شما ۲۰درصد می‌دهیم و این یعنی ۱۰برابر قیمت.

حدادعادل عنوان کرد: در این شرایط، ایران اعلام کرد که هیچ اورانیومی به آنها نخواهد داد و آنها فکر می‌کردند که در مسئله رادیوداروها می‌مانیم اما به غنی‌سازی ۲۰درصد رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: در توافق ژنو، حرف‌های متعددی زده شد که به بحث‌های کارشناسی واگذار کرده‌اند اما تحلیل من از موضوع هسته‌ای این است که غربی‌ها به صورت دوگانه عمل خواهند کرد و مسئله را کش خواهند داد و بعید است موافقت کنند که ایران از نظر غنی‌سازی به حدی برسد که غنی‌سازی پنج درصدی را انجام دهد و مبین نظر من، بحث‌های حقوق بشر و… است که مطرح می‌کنند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: غربی‌ها و آمریکایی‌ها گمان می‌کنند این تحریمی که انجام داده‌اند در انتخابات داخلی ما اثر گذاشته و باعث شده دولتی بر سر کار بیاید که با آمریکایی‌ها مذاکره می‌کند، آنها گمان می‌کنند که چیزهای مختصری خواهند داد و چیزهای بیشتری را از ما می‌گیرند اما باید صبر کرد و دید که چه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز با حساسیت و دقت این مذاکرات را دنبال می‌کنند و فرموده‌اند که ما به تیم مذاکره کننده خودمان اعتماد داریم ولی به آمریکا خوش‌بین نیستیم.

حدادعادل بیان کرد: در حال حاضر چیزی که اتفاق افتاده این است که ما غنی‌سازی ۲۰درصد را متوقف کرده‌ایم و آنها نیز تحریم‌ها را ملایم‌تر کرده‌اند و بخشی از سرمایه بلوکه شده ایران را برای مصارف دارو و قطعات هواپیما و… آزادسازی کرده‌اند.

وی ادامه داد: تا اینجا اتفاقی نیفتاده اما در عین حال نیز نباید خوشحال باشیم بلکه باید در چنین شرایطی، اقتصاد مقاومتی را از شعار به عمل برسانیم که بار عمده آن به دوش دانشگاه است که اقتصاد را به سمت اقتصاد دانش‌بنیان ببرد و دانش بتواند ارزش افزوده ایجاد کند.

حدادعادل خاطرنشان کرد: حرف رهبری این است که دانشگاه‌ها باید کاری کنند که در مرحله نخست، نیاز کشور به خارج کم شود و دیگر اینکه صرفه‌جویی کنیم و در عوض صادرات داشته باشیم.

وی تصریح کرد: شرط این کار این است که دانشگاه‌ها به تولید علم بپردازند و اگر دانشگاه‌ها به سال ۷۶برگردند و فضای کشمکش و تشنج داشته باشند، با مشکل جدی مواجه خواهیم بود ضمن اینکه رهبری نیز در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، بر آرامش فضای دانشگاه‌ها نیز تاکید کردند.

حداد عادل، دانشگاه‌ها را پشتوانه‌ای برای اقتصاد مقاومتی خواند و تاکید کرد: دولت، مجلس و قوه قضائیه نیز هر کدام وظیفه‌ای خاص در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

به گزارش فارس، رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس امروز در سفری یک روزه به استان یزد ضمن دیدار با امام جمعه یزد و حضور در جمع شورای نخبگان استان یزد، در میان نمازگزاران جمعه یزد نیز حاضر شد و به سخنرانی پرداخت.

وی همچنین ضمن حضور در شهرستان میبد، در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت‌الاسلام سید جلال یحیی‌زاده، نماینده فقید تفت و میبد حاضر شد و سپس در جمع اساتید دانشگاه یزد به سخنرانی پرداخت

https://haddadadel.ir/news/478-12-2014

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.