تاریخ انتشار: 18 فروردین 1393

بنیاد سعدی نهادی برای فعالیت منسجم گسترش زبان فارسی در جهان

حداد عادل در دیدار نوروزی بنیاد سعدی مطرح کرد

بنیاد سعدی نهادی برای فعالیت منسجم گسترش زبان فارسی در جهان

حداد عادل «بنیاد سعدی» را یک نهاد تخصصی برای آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان عنوان کرد که به کمک دیگر دستگاه‌ها آمده تا فعالیتی منسجم را بین دیگر سازمان ها و نهادها شکل دهد، بنابراین باید از تشکیل آن خرسند بود.

به گزارش ایسنا، غلامعلی حداد عادل در دیدار نوروزی با همکاران بنیاد سعدی با حضور معاونان، مدیران و کارشناسان اظهار کرد: در سال گذشته تشکیل بنیاد سعدی عملاً اتفاق افتاد و در سال جدید لازم است به سمت تثبیت گام برداریم.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کمیسیون دائمی هیات امناء بنیاد سعدی گفت: در اسفندماه سال گذشته جلسه هیات امناء با حضور معاون اول رییس جمهور و دیگر اعضا همچون وزرای امورخارجه، علوم و تحقیقات، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان فرهنگ وارتباطات اسلامی تشکیل شد و خوشبختانه همه بر اهمیت ترویج زبان فارسی به عنوان یکی از سرمایه‌های عظیم ملت ایران تاکید داشتند.

حدادعادل با بیان اینکه بنیاد سعدی مولود سازمان فرهنگ و ارتباطات است، گفت: با بیشتر روشن شدن حدود وظایف و فعالیت های بنیاد سعدی، قطعا سرعت کار در رسیدن به اهداف بنیاد که همان گسترش زبان فارسی و آموزش آن به غیرفارسی زبانان است، بیشتر خواهد شد.

وی به فعالیت نزدیک بنیاد سعدی با وزارت علوم و تحقیقات و فناوری جهت تربیت استاد و اعزام به خارج از کشور اشاره و بر ضرورت همکاری بیشتر در این زمینه تاکید کرد.

رییس بنیاد سعدی افزود: جامعه المصطفی العالمیه از دیگر نهادهایی است که همکاری خوبی در آینده با آن ها خواهیم داشت تا ازظرفیت این نهاد برای آموزش زبان فارسی استفاده کنیم در همین راستا در سال ۹۲ دیداری با رییس و دیگر اعضاء جامعه المصطفی داشته ایم.

وی «تشکیل شوراهای راهبردی منطقه‌ای»، «مطالعه درباره انواع روش‌های آموزش زبان فارسی به خارجیان و ایرانیان مقیم خارج در فضای مجازی» و «معرفی بیشتر بنیاد سعدی در خارج از کشور» را از دیگر برنامه های سال ۹۳ بنیاد سعدی برشمرد و گفت: امیدوارم با جدیت و مسوولیت شناسی همکاران بتوانیم نهادی نمونه و بدور از تنبلی و رکود را ایجاد کنیم.

https://haddadadel.ir/news/474-07-2014

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.