تاریخ انتشار: 10 اسفند 1392

فریاد مرگ بر آمریکا نشانه عدم سازش در برابر آمریکاست

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وقتی مردم فریاد «مرگ بر آمریکا» سر می‌دهند، معاون وزیر خارجه آمریکا نمی‌تواند مدعی سر تسلیم فرود آوردن ملت ایران در برابر تحریم‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، غلامعلی حدادعادل پنج‌شنبه‌شب در یادواره شهدای شهر سگزآباد بوئین‌زهرا، اظهار داشت: استان قزوین و منطقه بوئین‌زهرا از نظر تاریخ و تمدن سابقه کهنی داشته و مهد تمدن ایران محسوب می‌شود.

وی افزود: آثار به دست آمده از این منطقه نیز نشان از دیرینه بودن این تمدن داشته و زبان پاتی از زبان‌های بومی و قدیمی ایرانیان بوده و جزء میراث فرهنگی کشور محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از آیت‌الله شالی به عنوان یکی از علمای جلیل‌القدر کشور یاد کرد و تصریح کرد: ۵۰۰شهید این منطقه نشانه اصالت و انقلابی بودن مردم این خطه است.

حداد عادل بیان داشت: مقام شهید بالاتر از هر مقامی است که حدیثی از حضرت رسول این مهم را تایید و قرآن نیز بر این موضوع صحه گذاشته است.

وی ادامه داد: عبادت شهید، عبادتی خالص و بی‌ریا برای خداوند است و شهیدی که تمام وجودش را تقدیم خداوند می‌کند یعنی خالصانه‌ترین عبادت را انجام داده و ملت ایران نیز همواره ثابت کرده‌اند که یاد شهدا و خانواده آنها را فراموش نمی‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سنت‌هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما نهادینه شده تشریح کرد: یکی از این سنت ها برپایی یادواره شهدا است. به طوری که در یک سال تنها در استان خوزستان ۵۶۰یادواره شهدا برگزار می‌شود تا یاد شهدا زنده بماند.

وی گرامیداشت دهه مبارک فجر را از دیگر سنت‌های انقلاب اسلامی ذکر و تصریح کرد: از همین تریبون استفاده می‌کنم و سلام مقام معظم رهبری را به مردمی که با حضور پرشور خود مرگ بر آمریکا را در ۲۲بهمن فریاد می‌زدند، می‌رسانم چرا که این حضور مردم دست تیم مذاکره‌کننده را در مذاکرات هسته ای قوی‌تر کرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وقتی مردم فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهند، معاون وزیر خارجه آمریکا نمی‌تواند مدعی سر تسلیم فرود آوردن ملت ایران در برابر تحریم‌ها باشد و این‌ها نتیجه همین سنت‌هایی است که باید قدردان آنها باشیم.

حداد عادل، انقلاب اسلامی را موجب تحول در کشورمان عنوان و با اشاره به ضرورت گرامیداشت آن خاطرنشان کرد: نباید مشکلاتی که بیشتر آنها نیز از سوی دشمن بر ما تحمیل شده‌اند، موجب کم شدن عظمت انقلاب در نگاه مردم شود.

وی عنوان کرد: انقلاب را مدیون رهبری امام خمینی در سیرت مقام معظم رهبری و فداکاری شهدا هستیم که اگر این‌ها نبودند فردی چون صدام امروز در کشور ما حکومت می‌کرد.

ایشان خطاب به مسئولان گفت: شهدا از جان خود برای انقلاب گذشتند و ما نیز باید از این سیره شهدا در زندگی عملی کرده و برای انقلاب از خود گذشتگی داشته باشیم نه اینکه انقلاب فدای خود کنیم.

وی، شهدا را راهبر جامعه عنوان و تصریح کرد: تعبیر ستاره‌های نشان دهنده مسیر و آسمان انقلاب از سوی مقام معظم رهبری در خصوص شهدا کاملا بجا بوده و مبین عظمت شهدای انقلاب اسلامی ایران است.

نماینده مردم تهران در مجلس، استقلال را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان و یادآور شد: ‌امروز جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای اسلامی تنها کشوری است که به فناوری فضایی دست یافته و با وجود تحریم‌های ناجوانمردانه موجود زنده به فضا ارسال و سالم نیز برمی‌گرداند.

وی، انرژی هسته‌ای و غنی‌سازی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان و اضافه کرد: بازرسان از حضور جوانان در نطنز و دیگر مراکز با ناباوری یاد می‌کنند، چرا که فهم رقم خوردن این شکوه و عظمت به دست جوانان برای آنان سخت است.

حدادعادل با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در جهان بیان داشت: ‌ نام ایران امیدبخش شیعیان جهان بوده و یک دیدار با مقام معظم رهبری و برپایی نماز جماعت به امامت ایشان اشک از دیدگان شیعیان جهان جاری می‌کند.

وی تصریح کرد: لبنان درس مقاومت را از انقلاب اسلامی ایران آموخته و حزب‌الله ایران الگوی حزب‌الله لبنان است که توانست رژیم صهیونیستی شکست‌ناپذیر را با سربندهای یا زهرا در جنگ ۳۳روزه شکست دهد چرا که مقام معظم رهبری سفارش جوش صغیر را به این رزمندگان داده بود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به تحولات سوریه اضافه کرد: امروز صحنه سوریه مانند صحنه کربلا شده به طوری که دشمنان با هر چه در دست دارند به مردم مظلوم این کشور صدمه می‌زنند ولی مردم این کشور با الگوگیری از جمهوری اسلامی ایران و تشکیل بسیج نیروهای مردمی در برابر حملات دشمنان ایستادگی می‌کنند، چرا که ایران الگوی بیداری اسلامی شده است.

وی یادآور شد: آمریکایی که در مذاکرات ایران با ۱+۵خیال می‌کند ملت ایران عزت خود را در قبال برداشتن تحریم‌ها تقدیم آنها می‌کند باید بداند که ملت ایران ذلت نمی‌پذیرد و اگر امروز پای میز مذاکره نشسته‌ایم به این خاطر است که به دنبال بمب اتمی نبوده و احتیاجی به آن هم نداریم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس عنوان کرد: برخی کشورهای همسایه ما بمب اتمی دارند ولی شهرهای خود را هم نمی‌توانند اداره کنند، چرا که آن چه استقلال برای یک کشور تأمین می‌کند، پایداری، وحدت و ایمان مردم است.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری این مهم را راهی عظیم پیش‌روی ملت عنوان و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی ایجاد اقتصادی که دشمن نتواند به واسطه آن به ملت ما ضربه بزند و دانش‌بنیان کردن اقتصاد و صنعت خواست رهبری برای مستحکم بودن در برابر دشمن است.

حدادعادل، ملت شهید پرور ایران را مطیع رهبری و حامی قوای سه‌گانه در اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور عنوان کرد.

همچنین غلامعلی حدادعادل بعد از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه بوئین زهرا با اشاره به پیشینه زبان تاتی در کشور اظهار داشت: در فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی کشور کارهای پژوهشی تخصصی در خصوص زبان تاتی صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین در این بخش از فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی اقوام و گویش‌ها و زبان‌های مختلف کشورمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: روحانیت همچون چراغی روشن با حضور در هر منطقه‌ای نجات‌بخش مردم آن ناحیه می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت وجود روحانیت در قسمت‌های مختلف کشور خاطرنشان کرد: استان قزوین از جمله استان‌هایی است که پیشینه قوی در خصوص صدور علمای بزرگ در کشور را داشته است.

وی عنوان کرد: همانطور که در هر مبحث تخصصی متخصصان آن رشته فعالیتی تاثیرگذار دارند در امر دین نیز روحانیت نقشی مهم و تأثیرگذار دارد.

حدادعادل تصریح کرد: رشد حوزه‌های علمیه در کشور مدیون انقلاب اسلامی به برکت خون شهداست به‌طوریکه امروز نزدیک به ۵۰۰موسسه تحقیقاتی در قم فعالیت می‌کند و بیش از ۳۰هزار طلبه خارجی در قم در جامعه‌المصطفی قم مشغول تحصیل علوم دینی هستند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه همه مردم و مسئولان در هر جایگاه و لباسی باید قدردان این انقلاب و شکر‌گذار نعمات خداوند باشند یادآور شد: رشد حوزه علمیه قم در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی قابل توجه و چشمگیر بوده است.

یادآور می‌شود غلامعلی حدادعادل که برای حضور در یادواره شهدای سگزآباد شهرستان بوئین زهرا به استان قزوین سفر کرده بود مورد استقبال رسمی مرتضی روزبه استاندار قزوین، ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی وی، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک و همچنین روح‌الله عباسپور نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی قرار گرفت

https://haddadadel.ir/news/463-01-2014

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.