تاریخ انتشار: 21 بهمن 1392

نسل آینده با تاریخ و زندگی بزرگان آشنا شود

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: یکی از درس هایی که باید به نسل آینده بدهیم، حساسیت به تاریخ و معرفی رجال علمی، مفاخر، شخصیت ها و بزرگان به نسل آینده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، غلامعلی حداد عادل روز دوشنبه در مراسم معارفه رییس جدید انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، با بیان اینکه دکتر مهدی محقق دراین مهم به مانند گذشته موفق خواهد بود، افزود: وی با بصیرت و خبره‌گی که دارد در شخصیت شناسی رجال علم و ادب، حرف نخست را در کشور می‌زند.وی تصریح کرد باعث خرسندی است که بازگشت دکتر محقق به خانه اش دراین ایام اتفاق می افتد.

حدادعادل با ابراز تاسف از اینکه برای تحقیق درباره بزرگان وشخصیت‌ها مشکل اسناد و مدارک داریم، گفت که در دوره مدیریت دکتر محقق، برای تعمیر، تعمیم و احیای آثار و اسناد بزرگان تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی درادامه به فعالیت‌های جامع دکتر محقق در دوره گذشته ریاست این انجمن اشاره کرد و گفت: ایشان در آن دوران توانستند با شناسایی رجال علمی و ادبی کشور نسل آن دوران را با خدمات و آثار آنان آشنا کند.

حدادعادل بااشاره به اینکه در گذشته من عضو هیات امنای انجمن مفاخر بودم همواره با تغییرات مدیریتی دراین موسسه مخالف بوده و هرگز زیر هیچ نامه ای را امضا نکردم.

مراسم معارفه رییس جدید انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان وادب فارسی، محمدمهدی ترکمان رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت الاسلام علی اکبر رشاد رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و جمعی از فرهیختگان و شخصیت های علمی وفرهنگی برگزار شد.

https://haddadadel.ir/news/457-10-2014

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.