تاریخ انتشار: 21 بهمن 1392

روایت حداد عادل از لحظات سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی ایران

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس لحظات سرنوشت‌ساز انقلاب اسلامی ایران از آغاز مبارزات تاکنون و تدابیر امام خمینی (ره) و رهبری در این ‌برهه‌ها را بازگو کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، غلامعلی حداد عادل یکشنبه شب در مراسم گرامیداشت دهه انقلاب که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد اهل بیت (ع) برگزار شد، با اشاره به جریانات اواخر حکومت شاه در ایران اظهار داشت: دشمنان درصدد بودند توطئه آوردن بختیار را پیاده کنند زیرا گمان می‌کردند می‌توان با این کارها کشور را آرام کرد ولی امام راحل با هوشمندی متوجه این نقشه شد و تصمیم گرفت به ایران بازگردد زیرا احتمال داده بود که ممکن است نهضت با این توطئه ضربه بخورد.

وی افزود: امام خمینی (ره) ۱۰روز پس از فرار شاه از ایران برای بازگشت به ایران تصمیم گرفت ولی برخی سیاستمداران غربی از ایشان خواستند فعلا به کشور بازنگردد و امام هم بعدها فرمودند از اصرار غربی‌ها شک کردم و تصمیم گرفتم حتما بر خلاف نظر آنها رفتار کنم؛ این از آن دسته درس‌هایی است که باید امروز به آن توجه کنیم به ویژه برخی که دل خوش می‌کنند غربی‌ها از چیزی خشنود هستند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امام خمینی (ره) دریافته بود آمریکا و کشورهای غربی می‌خواهند نهضت را منحرف کنند، عنوان داشت: ایشان با اقدام به موقع خود این بحران را خنثی کردند.

وی ادامه داد: برای دریافتن اهمیت این کار باید به اوضاع الجزایر در هنگام به پیروزی رسیدن اسلامگرایان در انتخابات شهرداری‌ها مراجعه کرد؛ همان زمان پنتاگون وCIA اتاق بحران تشکیل دادند تا ببینند چگونه می‌توان جلوی این کار را گرفت به همین دلیل همان نقشه‌ای را که می‌خواستند با بر سر کار آوردن بختیار در ایران انجام دهند در آنجا پیاده کردند.

حداد عادل با بیان اینکه آمریکایی‌ها افرادی مانند بختیار یعنی اشخاص ملی‌گرای سکولار را در کشورهای مختلف در اختیار دارند گفت: مقامات آمریکا چنین شخصیتی را با یک کودتا در الجزایر بر سر کار آوردند ولی امام این نقشه آنها را در ایران خنثی کرده بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی جریان حکومت نظامی ۲۰بهمن ۵۷را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: حکومت وقت ساعت ممنوعیت آمد و شد را به ۱۶تغییر داد و من هم همان زمان احساس کردم قرار است کودتایی آمریکایی انجام شود.

وی بیان داشت: برخی به محضر امام خمینی (ره) رسیدند تا ایشان به مردم بگوید به خانه‌هایشان بروند ولی امام فرمودند مردم باید در خیابان‌ها بمانند؛ ملت ایران هم به فرمان ایشان گوش فرا دادند و همان شب، تهران یکپارچه غوغا شد و همین حضور مردمی سبب شد حکومت شاه سقوط کند.

امام خمینی (ره) یک لحظه هم از توکل بر خدا و اعتماد به مردم غافل نبودند

حداد عادل با بیان اینکه برخی این تصمیم امام را اشاره‌ای از عالم دیگر می‌دانند، گفت: ورای این مباحث باید به این نکته توجه داشت که ایشان لحظه‌ای در اعتماد و توکل به خداوند و اطمینان داشتن به مردم شک نکردند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: پس از انقلاب تصمیمی مهم باید گرفته می‌شد مبنی بر اینکه ارتش منحل شود یا خیر؛ ظاهر این بود که ارتش متعلق به انقلاب نیست ولی امام راحل دریافتند که پشت سر این حرف‌ها توطئه‌ای وجود دارد بر همین اساس شورای انقلاب تصمیم گرفت ارتش همچنان باقی بماند ولی از درجه سرهنگی به بالاتر بازنشسته شوند و به این صورت امام خمینی (ره) ارتش را از آن انقلاب کردند و دستور دادند در ۱۹فروردین، نیروهای ارتشی در خیابان‌ها رژه بروند و همین امر موجب نامگذاری روز ارتش شد؛ وقتی قائله کردستان، بلوچستان، ترکمن‌صحرا و… و نیز حمله صدام به ایران رخ داد آنگاه معلوم شد نظریه انحلال ارتش با چه نقشه‌ای داده شده بود.

وی با بیان اینکه امام راحل همه ابعاد حکومت را در اختیار انقلاب قرار داد تصریح کرد: در مصر مردمی مسلمان قیام کردند و سه سال پیش به پیروزی رسیدند ولی ارتش آمریکایی دوران مبارک دست نخورده باقی ماند و قوه قضائیه آنها هم همین صورت را داشت به همین دلیل انقلابیون برای محاکمه مبارک باید به قضات منصوب شده توسط خود او مراجعه می‌کردند؛ مرسی با انقلاب مردمی به حکومت رسید ولی ارتش این کشور با پول عربستان و نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی مبارک را آزاد کرد و مرسی را به قفس انداخت؛ همه این قضایا به این دلیل است که انقلاب مصر، رهبری مقتدر مانند امام خمینی (ره) نداشت.

حداد عادل با اشاره به بحران‌هایی که پس از انقلاب به وجود آمدند گفت: یکی از این بحران‌ها حزب خلق مسلمان بود که در قم آغاز شد و در آذربایجان ظهور یافت؛ دشمنان برای مقابله با انقلاب‌های مذهبی روش‌های ویژه‌ای دارند زیرا می‌دانند بهترین راه خنثی کردن نیروی مذهبی، استفاده از دین علیه دین است.

 

تکفیری‌ها ابزار دشمنان برای جنگ علیه دین است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی جریان تکفیری را نمونه بارز اینگونه نقشه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: پاتکی که آمریکا و رژیم صهیونیستی به بیداری اسلامی زده‌اند همین جنگ میان شیعه و سنی از طریق تکفیری‌هاست.

وی افزود: برای امام سخت بود که از قم و پایگاه انقلاب، جریانی به وجود بیاید که بخواهد در مقابل نهضت اسلامی بایستد؛ تدبیر مقابله با این فتنه یکی از هنرمندی‌های الهی ایشان بود.

حداد عادل با اشاره به فعالیت سازمان مجاهدین خلق در سال‌های پیش و پس از انقلاب گفت: یکی از اعضای این سازمان کتاب و مرامنامه سازمان را در دوران تبعید امام در نجف برای ایشان می‌خواند و امام هم همان زمان دست رد به سینه آنها زد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تا سال‌های ۵۴و ۵۵رژیم شاه توانسته بود بیشتر اعضای سازمان مجاهدین را دستگیر کند یا به قتل برساند ولی پس از انقلاب بسیاری از آنها آزاد شدند و تصمیم گرفتند در مقابل امام و انقلاب بایستند و کارشان به جایی رسید که آزادانه عضوگیری می‌کردند و پس از آن هم ترور یاران انقلاب را آغاز کردند و فجایعی مانند هفت تیر را رقم زدند؛ امام خمینی (ره) با این پدیده شوم هم با قاطعیت، هوشمندانه و روحیه‌ای الهی برخورد کردند و انقلاب را از وجود چنین افرادی پاک ساخت.

وی جنگ تحمیلی را بزرگ‌ترین بحران دوران حیات امام (ره) پس از انقلاب دانست و بیان داشت: امام خمینی (ره) این جنگ جهانی را علیه کشوری که تازه انقلاب کرده بود و ارتشی سازمان‌یافته نداشت مدیریت فرمودند و در این بین ذره‌ای تزلزل در ایشان مشاهده نشد.

حداد عادل با اشاره به سخنان آرام‌بخش امام راحل در شروع جنگ گفت: ایشان فرمودند دیوانه‌ای سنگی انداخته و باید او را بیرون برانیم؛ ورود سپاه و بسیج به جبهه‌ها سبب شد یک وجب از خاک ایران در دست دشمن باقی نماند.

صبر امام در مسئله بنی صدر برای آشکار شدن ماهیت او بود

نماینده مجلس شورای اسلامی جریان بنی‌صدر را مورد توجه قرار داد و افزود: او به تدریج ماهیت خود را نشان داد؛ امام صبر و تحمل کردند و زمان را در اختیار او گذاشتند تا همگان او را بشناسند زیرا اگر همان روز نخست او را عزل می‌کرد ظاهر امر این بود که در مقابل رأی مردم ایستاده است.

وی مسئله قائم مقامی رهبری را از دیگر بحران‌های دوران امام راحل دانست و گفت: ایشان از رفت و آمدها در بیت قائم مقام اطلاع داشت و احساس نگرانی می‌کرد؛ کسی که امید انقلاب نامیده می‌شد کارش به جایی رسید که امام تصمیم گرفتند به سرعت او را عزل کنند.

حداد عادل در ادامه به بحران‌های دوره رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: تدبیر ظریف و عالی ایشان از انتقال مدیریت دوران امام به دوره جدید ستودنی است؛ تقوای ایشان به مردم ثابت کرد که راه امام ادامه خواهد یافت و ملت به رهبری جدید اعتماد پیدا کردند و این اطمینان همچنان تداوم دارد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به دوم خرداد و به وجود آمدن مباحثی همچون جامعه مدنی و اصلاحات عنوان داشت: ۱۸تیر ۷۸نخستین بحران سنگین در این دوران بود؛ طی آن روزها تهران منقلب بود ولی رهبری با اعتماد به بصیرت مردم، ۲۳تیر را در مقابل آن قرار دادند به این معنا که ۲۳تیر پادزهر ۱۸تیر شد.

وی ادامه داد: برای شناخت مجلس ششم کافی است نطق‌های پیش از دستور نمایندگان آن را مورد مطالعه قرار دهیم؛ اکبر گنجی در کنفرانس برلین حضور یافته بود و طی مصاحبه‌ای عنوان کرده بود افکار ایشان باید به موزه سپرده شود؛ ما در مجلس ششم می‌نشستیم و برخی نمایندگان از اکبر گنجی تعریف می‌کردند و به طور دائم از نهضت آزادی تعریف می‌کردند.

حداد عادل افزود: همان افرادی که نزد امام رفته بودند تا قائم مقام خویش را عزل کند در آن زمان ساکت بودند و چیزی نمی‌گفتند؛ کار به جایی رسید که برخی به رهبری اولتیماتوم دادند که یا طرح غربی‌ها را بپذیرید یا طرحی سه فوریتی برای پذیرش پروتکل الحاقی ارائه می‌دهیم.

موتور اصلاحات با سوخت بحران کار می‌کرد

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موتور اصلاحات با سوخت بحران کار می‌کرد، گفت: کار مجلس ششم به نگارش نامه به رهبری و استعفای دسته‌جمعی کشید زیرا برخی دوم خرداد را پایان ولایت فقیه می‌دانستند و سعی داشتند با استعفای همه استانداران و مدیران کشور انتخابات را معلق کنند ولی رهبری قاطعانه ایستادند و فرمودند انتخابات باید سر موقع و نه حتی یک روز دیرتر برگزار شود.

وی افزود: کشتی انقلاب در دوران هشت ساله دوم خرداد تا سال ۸۴با تلاطم روبه‌رو شد ولی غرق نشد.

حداد عادل انتخابات ۸۸را فتنه بزرگ و بحرانی وسیع دانست و تصریح کرد: رهبری به معترضان فرمودند همان قانونی که شما را تایید صلاحیت کرد راه اعتراض را هم مشخص کرده است؛ در حقیقت وسط بازی نمی‌توان مقررات آن را عوض کرد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به نماز جمعه ۲۹خرداد به امامت رهبر معظم انقلاب گفت: ایشان در خطبه‌های آن روز همه مسائل را بیان فرمودند و روز بعد هم در دیدار با یکی از معترضان گفتند من تضمین می‌کنم به کار شما رسیدگی شود.

وی ادامه داد: تمام تلاش هیئت شش نفره که من هم یکی از آنها بودم این بود که تقلب یا عدم آن را مورد بررسی قرار دهیم که در هر صورت حقانیت نظام اثبات می‌شد؛ هر چه کردیم تا آقایان بیایند و بگویند کجا تقلب شده جوابی نشنیدیم.

رهبری در سال ۸۸مردم را با چراغ بصیرت به مقابله با فتنه دعوت کردند

حداد عادل با بیان اینکه رهبری در آن زمان با چراغ بصیرت مردم را به مقابله با فتنه دعوت کردند عنوان داشت: پس از ۸۸هم بحران‌هایی مانند دورکاری رئیس جمهور وقت را داشتیم؛ رهبری هزینه‌های زیادی دادند تا ثابت کنند انتخاباتی که همین شخص طی آن به قدرت رسیده بدون تقلب بوده است؛ قاطعیت و ظرافت کار رهبری در جریان این بحران هم مثال‌زدنی بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبری ذره‌ای کوتاه نیامدند و فرمودند آقای مصلحی باید به عنوان وزیر اطلاعات باقی بماند گفت: با این حال گفتند روسای قوا وارد نشوند زیرا مجلس هم پر التهاب بود ولی رهبری می‌دانستند که کشور باید با آرامش به کار خود ادامه دهد.

وی بیان داشت: جریان انحرافی هم جزو بحران‌های پس از ۸۸بود؛ رهبر معظم انقلاب این مسئله را هم تدبیر کردند؛ تحلیل ما این بود که رهبری مصلحت نظام و انقلاب و کشور را در این می‌دانند که کشتی ریاست جمهوری با همه تلاطم‌ها، سالم به ساحل انتخابات برسد.

حداد عادل تحریم‌ها را بحران کنونی کشور دانست و تصریح کرد: در این جریان مدت‌هاست که رهبری توصیه می‌کنند بر روی منابع و نیروی داخلی و نیز اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم ضمن اینکه نباید به سخاوت دشمنان امیدوار باشیم؛ ایشان فرمودند به تیم مذاکره‌کننده خود اعتماد داریم ولی به دشمن خوشبین نیستیم.

https://haddadadel.ir/news/456-10-2014

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.