تاریخ انتشار: 19 بهمن 1392

مردم در ۲۲ بهمن با شعار «مرگ بر آمریکا» جواب‌ آمریکا را خواهند داد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها فکر کردند که مردم ما به خاطر یک لقمه نان آن‌ها استقلال خود را از دست خواهند داد اما آن‌ها در اشتباه کامل هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که به مناسبت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر در حوزه علمیه امام مهدی (عج) سخنرانی می‌کرد گفت: ۳۵سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و این مدت تاریخ قابل توجهی است. باید خداوند را شاکر باشیم که انقلاب ما را دوام داده است و برخلاف آنچه دشمنان می‌خواستند پایه‌های این انقلاب مستحکمتر شده است.

حدادعادل ادامه داد: دهه فجر مانند دهه عاشورا باید در جامعه سنت شود همانطور که مردم با عزاداری در دهه عاشورا یاد سیدالشهدا را حفظ می‌کنند و اجازه نداده‌اند که حادثه کربلا فراموش شود باید دهه فجر را نیز برای آیندگانمان پایدار کنیم.

وی افزود: تفاوت عاشورا با دهه فجر این است که در عاشورا به سوگ اباعبدالله نشسته‌ایم و غمگینیم و در دهه فجر جشن می‌گیریم و یک شباهت هم دارد و آن این است که در هر دوی این انقلاب‌ها خون حسینی و نهضت حسینی ‌پررنگ بوده است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار کرد: باید کاری کنیم که پیروزی انقلاب جریان دائمی در کشور ما شود و راه آن برگزاری جشن‌ها است. ما حوادث سال‌های بعد از انقلاب را که در جمهوری اسلامی به وجود آمده و نظام با آن روبه‌رو شده و سپس توانسته از آن عبور کند، در دهه فجر معرفی کنیم.

حدادعادل افزود: یکی دیگر از مواردی که باید در دهه فجر به آن توجه داشته باشیم آرمان‌های امام (ره) است.

وی ادامه داد: باید طوری عمل کنیم که نسل سوم و چهارم و حتی نسل‌های بعدی ما با انقلاب بیگانه نشوند و باید مثل یک رودخانه جاری انقلاب را به جوانانمان منتقل کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خاطر‌ه‌ای از مقام معظم رهبری گفت: ایشان می‌فرمایند که روزی حضرت امام (ره) ما را صدا کردند و به ما گفتند تا شب هفت محرم هیچ انتقادی نسبت به رژیم شاه نداشته باشید و از شب هفتم محرم رژیم را مورد اعتراض و حملات خود قرار دهید زیرا مردم از شب هفتم به بعد به تکایا و حسینه‌ها خواهند آمد.

حدادعادل با بیان خاطره‌ای دیگر گفت: روز عاشورای ۱۳۴۳بود که دستجات عزاداری تهران در اطاعت از فرمان امام (ره) و اعتراض به شاه تصمیم گرفتند که یکجا حرکت کنند مردم در این دستجات فریاد می‌زندند نهضت ما حسینی است رهبر ما خمینی است که پس از این واقعه دو روز بعد امام (ره) را دستگیر کردند و به زندان جمشیدیه بردند و واقعه ۱۵خرداد در آن روز اتفاق افتاد و این برای اولین‌باری بود که یک روحانی درجه اول دستگیر و زندانی می‌شد.

وی به قانون مصونیت افراد خارجی در کشور اشاره کرد و گفت: قانون مصونیت افراد خارجی در یک کشور یا‌‌ همان کاپیتولاسیون یک قانون استعماری است، کشورهای دنیا آرام آرام کاپیتولاسیون را حذف کردند در زمان رضا شاه هم این قانون در کشور ما لغو شد اما مجدداً قانونی که در دنیا منسوخ شده بود در سال ۱۳۴۳احیا شد و باعث برانگیخته شدن حضرت امام (ره) شد و موجب شد ایشان آن سخنرانی معروف را ایراد کنند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: ۱۳آبان امام (ره) را به ترکیه تبعید کردند و در آنجا به شهر بورسا بردند و امام (ره) یکسالی در آنجا زندگی کرد و سپس ایشان را به نجف انتقال دادند آن‌ها فکر می‌کردند با انتقال امام (ره) می‌توانند ایشان را ساکت کنند.

حدادعادل افزود: امام (ره) آنجا موفق شد که نظریه ولایت فقیه را به صورت فقهی بیان کند و سپس آن را به صورت کتاب دربیاورد.

وی افزود: از سال ۴۷تا ۵۷امام (ره) نجف بودند و رژیم فکر می‌کرد که این مسئله حل شده است البته رژیم شاه در طی این مدت با گروه‌های چریکی در داخل کشور درگیر بود و از قضایای مملکت خیالش راحت شده بود و احساس خطر نمی‌کرد تا اینکه حضرت امام (ره) در سال ۵۷مجدداً نهضت خود را آغاز کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: یک اتفاق خیلی شگرفی که در این مملکت افتاد این بود که حضرت امام (ره) نه روزنامه‌ای در اختیار داشتند نه وسیله ارتباطی و نه حتی منبع اقتصادی. این روحانی یک میز کوچک در یک خانه معمولی در نجف در اختیار داشت. این یک طرف قضیه است و طرف دیگر شاهی بود که درباری داشت، ارتشی داشت، پول بی‌حساب نفتی داشت و همه جور امکانات در اختیارش بود ولی طرف دیگر هیچ‌چیز نداشت و توانست حکومت ۲۵۰۰ساله و یک رژیم فاسد را از بین ببرد و باعث فرار شاه شود.

حدادعادل ادامه داد: نباید عظمت این اتفاق را فراموش کرد زیرا آنچه برای امام (ره) در انقلاب ما اتفاق افتاد شبیه داستان حضرت موسی و فرعون بود.

وی به بیان تفکر معنوی امام (ره) اشاره کرد و گفت: ایشان به غیر از خدا به هیچ چیز فکر نمی‌کردند. حتی زمانی هم که خرمشهر آزاد شد ایشان فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: حضرت امام (ره) معتقد بودند وحدتی که در ایران به وجود آمده است کار خدا است و معتقدم قیام امام (ره) هم فقط برای خدا بود باید قدر این انقلاب را دانست خدا به ما لطفی کرده و بعد از امام (ره)، رهبری خوبی را به ما داده که تمام ویژگی‌های امام (ره) را دارد.

وی گفت: ما تنها کشوری هستیم که حکومت دینی و حکومت اسلامی داریم ایران تنها کشوری است که گفته قانون مجلس قانون نمی‌شود مگر اینکه به شورای نگهبان برود. آیا این طرز حکومت را دشمن دارد. این طرز حکومت ما مورد پسند غربی‌ها نیست.

حدادعادل گفت: ما بمب اتمی نداریم و حتی قصد ساخت آن را نیز نداریم این داستان تحریم‌ها بهانه است و آن چیزی که برای مستکبران خطر دارد اسلامی شدن است آن‌ها می‌خواهند کاری کنند جوانان این کشور نه جبهه برو باشند و نه شهادت طلب.

وی افزود: جوانان ما برای آن‌ها خطرند و آن‌ها می‌خواهند کاری کنند که جوانان ما بی‌ایمان شوند.

حدادعادل گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان در دنیا وجود دارد که می‌توان گفت شاید ۱۰عدد آن‌ها خوب باشد ولی مابقی آن هم ضد ایرانی، هم ضد ایمان و هم ضد اسلامی است.

وی تصریح کرد: انقلاب ما به‌‌ همان اندازه که عظمت دارد به‌‌ همان اندازه نیز دشمن دارد خداوند به ما لطفی کرده و از همه گردنه‌ها ما را گذرانده است و ما می‌توانیم کشور را اداره کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کشور ما از همه کشورهای اسلامی امن‌تر است و بیشترین فشار را تحمل می‌کند آمریکایی‌ها فکر کردند که مردم ما به خاطر یک لقمه نان آن‌ها استقلال خود را از دست خواهند داد اما آن‌ها در اشتباه کامل هستند. کسانی که فتنه ۸۸را راه‌ انداختند دیدند که مردم تابع رهبری هستند. ۲۲بهمن به عنوان یک وظیفه‌ای است که باید به راهپیمایی بیایند خداوند نعمتی را به ما داده که باید قدر آن را بدانیم. شهدا قدر این نعمت را دانستند و جانشان را پای آن دادند.

حداد عادل با بیان اینکه داستان هسته‌ای یک بحث فنی، حقوقی و توافقی است و جنبه تبلیغاتی برای آمریکا دارد گفت: آن‌ها خیلی دلشان می‌خواهد از این توافق صاحب وجهه‌ای شوند و بگویند ما برنده شدیم و ایرانی که ۳۵سال پای مذاکره ننشست را تحریم و مجبور کردیم که پای میز مذاکره با ما بنشیند.

وی افزود: آمریکایی‌ها هیچ جا برنده نشدند و شاهد وضعیت در سوریه، عراق و افغانستان هستیم آن‌ها می‌خواهند با بازی‌ها خودی نشان دهند اما نمی‌دانند که مردم ما ۲۲بهمن امسال با شعار مرگ بر آمریکا جوابشان را خواهند داد.

عضو شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: ما به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده‌ایم و نیستم، آن‌ها می‌توانند در چارچوب قوانین بیایند ببیند که قصد غنی‌سازی بیش از ۵درصد را نداریم، آن‌ها باید تکلیفشان را مشخص کنند اما اگر آن‌ها به تعهداتشان عمل نکنند، مجدداً به غنی‌سازی ۲۰درصد بازمی‌گردیم مباحث هسته‌ای یک داستان تمام نشدنی است مکتب ما روشن است و ما به دنبال ساخت بمب اتمی نیستم.

حداد عادل گفت: دولت فعلی هم اگر قصد مذاکره دارد، برود، اگر توانست حرف حق ما را به آن‌ها بفهماند که خوب است، اما اگر نتوانست، مردم ما متوجه دشمن می‌شوند و با هم متحد‌تر خواهند شد.

وی در پایان با بیان اینکه امیدوارم اصولگرایان از تجربه گذشته برای آینده عبرت بگیرند گفت: مطرح کردن بحث انتخاباتی زود است، سعی خواهیم کرد که وحدت را به تفرقه مبدل نکنیم و بازی برده را نبازیم. امیدواریم دولت نیز بتواند به حرف‌هایی که می‌زند و به آرمان‌های رهبری عمل کند و ان‌شاءالله در این مسیر موفق باشد.

https://haddadadel.ir/news/454-08-2014

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.