تاریخ انتشار: 4 دی 1392

طرفداران فتنه دنبال فراموش شدن ۹دی هستند

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، با بیان اینکه طرفداران فتنه دنبال فراموش شدن ۹دی هستند، گفت: ۹ دی یک واکنش ملی در برابر فتنه بود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، غلامعلی حداد عادل در حاشیه نشست علنی امروز (چهارشنبه ۴ دی) مجلس در جمع خبرنگاران درباره دیدار خود با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: دیدار من با لاریجانی در دو سه هفته اخیر نبوده و مذاکرات بنده با آقای لاریجانی امری کاملا طبیعی است که در قالب ارتباط دو فراکسیون است اما در دو سه هفته اخیر دیداری نبوده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دیدار من با لاریجانی خیلی وقت‌ پیش بوده و تاریخ دقیق آن دیدار را به یاد ندارم، در پاسخ به این سوال که آیا این دیدار در راستای یکی شدن دو فراکسیون رهروان ولایت و اصول‌گرایان بوده است، تصریح کرد: دو فراکسیون در بسیاری از مواضع نظر مشترکی دارند، مانند مسئله هسته‌ای و اصول بودجه که ما در این زمینه‌ها با فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ارتباط داریم و امری کاملا طبیعی است و کار مشترک می‌کنیم.

وی ادامه داد: به طور حتم آن مواردی که در آن اختلاف نداشته باشیم که خیلی موارد است، عقل و منطق حکم می‌کند که با یکدیگر همسو عمل کنیم و این موضوع به مبحث ادغام دو فراکسیون‌ مربوطه نمی‌شود بلکه همگرایی در میدان عمل در مواردی که وحدت نظر داریم است و این امری است که همه اعضای دو فراکسیون منطقاً پذیرفته‌اند و نمونه آن نیز در دعوت از آقای تخت‌روانچی بود که دو فراکسیون امضا کردند و یا مواردی مشابه از این قبیل موارد فعالیت‌ها که در گذشته بوده و در آینده نیز خواهد بود.

حداد عادل با تأکید بر اینکه بحثی در مورد تشکیل یک فراکسیون واحد اصولگرایی نشده است، در مورد جلسات مشترک دو فراکسیون با مسئولان، تصریح کرد: برگزاری جلسات با مسئولان بستگی به موضوع دارد و کلاً در نظر داریم، در بسیاری از موارد که محل اختلاف نیست به صورت واحد عمل کنیم و هر دو فراکسیون این مورد را پذیرفته‌اند و قبلا نیز شاهد چنین مواردی بودیم و در آینده نیز خواهیم بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فراکسیون اصولگرایان برنامه‌ای برای دیدار با رئیس‌جمهور ندارد؟ یادآور شد: ما آقای رئیس‌جمهور را در شورای عالی انقلاب فرهنگی و گاهی در مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌بینیم و من تا جایی که می‌دانم تاکنون دیدار فراکسیونی نداشته است، چه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت و چه فراکسیون اصولگرایان و چه فراکسیون‌های دیگر و همچین برنامه‌ای تاکنون نبوده و اگر چنین برنامه‌ای باشد ما نیز استقبال می‌کنیم و ما نیز درخواستی برای دیدار با رئیس‌جمهور ندادیم.

حداد عادل در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا دیدار شما با آقای لاریجانی مربوط به مجلس نهم بوده و یا مباحثی در مورد جریان اصولگرایی بحثی شده است؟ تصریح کرد: دیدار بنده با آقای لاریجانی امری طبیعی است و در مجلس خیلی از امور است که همکاری دو فراکسیون را اقتضا می‌کند. ما در این زمینه دیدار کردیم و فقط در حد مسائل داخل مجلس بود.

وی در باره سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا فراکسیون اصولگرایان نیز طرح غنی‌سازی ۶۰ درصد را دنبال می‌کند و از آن حمایت می‌کند و یا خیر؟ گفت: این موضوع نظر برخی از نمایندگان است و فراکسیون آن را دنبال نمی‌کند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه به نظر شما به چه دلیل قصد دارند حماسه ۹ دی را کم‌رنگ جلوه بدهند و اقداماتی انجام می‌دهند که این حماسه به فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: بالاخره یک عده‌ای مخالف بودند که ملت ۹ دی را آفریدند و لابد همان‌ها از احیای ۹ دی و یادآوری آن خوشحال نیستند و این مسئله طبیعی است. ۹ دی یک واکنش ملی در برابر فتنه بود و طرفداران فتنه طبیعی است که از بزرگداشت ۹ دی و یادآوری آن خوششان نمی‌آید.

https://haddadadel.ir/news/431-25-2013

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.