تاریخ انتشار: 10 آذر 1392

جامعه بی‌قانون روی خوشبختی نمی‌بیند

گفت‌وگوی فارس با دکتر حداد عادل به مناسبت روز مجلس:

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به جایگاه مجلس در نظام تقنینی و نظارتی کشور، گفت: قانونگذاری و قانون‌پذیری لازم و ملزوم یکدیگرند.

غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدرس، اظهارداشت: این شهید بزرگوار برای همه نمایندگان مجلس الگوی بسیار خوبی به شمار می‌رود و این روز به درستی به نام روز مجلس نامگذاری شده است.

وی با تأکید بر اینکه جامعه‌ای که قانون بر آن حاکم نباشد روی خوشبختی را نمی‌بیند، تصریح‌کرد: در واقع اگر قانون بر یک جامعه حاکم نشود و مردم قانون پذیر نباشند، مشکلاتمان حل نخواهد شد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه حاکمیت قانون دو امر را در پی دارد، افزود: اول قانونگذاری خوب و دیگری قانون‌پذیر بودن جامعه است؛ ما به همان اندازه که باید در مجلس تلاش کنیم قانون‌های متقن و مناسب وضع کنیم باید در جامعه نیز نسلی را تربیت کنیم که قانون را رعایت کنند و این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

حداد عادل با تأکید بر اینکه در مجلس باید تلاش کرد قانون‌های سنجیده و متناسب با شرایط، وضع مردم، امکانات دولت و به سود مردم در درازمدت تعیین شود، خاطرنشان کرد: البته باید دانست قانون‌گذاری کار دشواری است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعامل دولت و مجلس اشاره کرد و اظهارداشت: مجلس و دولت باید از یکدیگر حمایت کنند؛ اگر در جایی هم احساس می‌شود وزیری خطا می‌کند پیگیری مجلس برای کمک به دولت است و در جهت تضعیف دولت نیست.

https://haddadadel.ir/news/423-01-2013

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.