تاریخ انتشار: 27 مهر 1389

تأسیس دانشگاه به هر قیمتی درست نیست

دکتر حداد عادل با تاکید بر لزوم تقویت کیفی دانشگاه ها گفت: برخلاف نظر بعضی از افراد، تأسیس دانشگاه به هر قیمتی درست نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در آیین پنجاهمین سال تأسیس دانشگاه شهید بهشتی افزود: دانشگاه با ساختمان وسیع، دانشگاه، نمی شود بلکه زمانی دانشگاه خواهد شد که استاد آن، ۴۰ ساعت در هفته در اتاق دفتر خود باشد و هفت ساعت تدریس کند.

وی ادامه داد: اگر به گونه‌ای باشد که در آموزش و پژوهش کارها سرسری گرفته شود ما هزار دانشگاه هم داشته باشیم به جایی نمی‌رسیم.
دکتر حدادعادل بایادآوری تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با استادان دانشگاه مبنی بر توسعه منطقی دانشگاه ها گفت: توسعه مراکز دانشگاهی باید از نظر رشته و پذیرش دانشجو، با حساب صورت گیرد و تا استاد برای دانشگاه تعیین نشود، نباید آن را توسعه داد.
وی خاطرنشان کرد: امروز دانشجویان در اینکه کدامیک از دانشگاه‌ها را به دیگری ترجیح بدهند دچار تردید هستند و حفظ سرمایه‌های موجود در این است که معلمان دانشگاه‌ها کار خود را جدی بگیرند، در تدریس کم فروشی نکنند و بدانند که کشور آباد نمی‌شود مگر این‌که قوت علمی پیدا کند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، بنیه علمی کشور را مرهون سخت کوشی در دانشگاه‌ها دانست و افزود: در کشورهایی که دشمن ما هستند دانشگاه‌های جدی بسیار فراوان است و اگر ما بخواهیم سرپا بایستیم باید از کشور دفاع کرده، استقلال خود را از دست ندهیم و قوت علمی داشته باشیم که کلید آن به دست اعضای هیات علمی است.
وی تربیت نزدیک به چهار میلیون نفر دانشجو در دانشگاه ها را از جمله افتخارات نظام جمهوری اسلامی ارزیابی کرده و اظهار داشت: اینکه ملت ما از تحریم دیگر کشورها دچار وحشت نمی شود به دلیل اطمینان و امیدواری ملت ایران به نیروی خویش است.
مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس دانشگاه شهید بهشتی با حضور شماری از شخصیت های علمی و فرهنگی کشور برگزار شد.

 

https://haddadadel.ir/news/42-19-2010

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.