تاریخ انتشار: 6 آذر 1392

مذاکرات هسته ای عامل وحدت ملی بوده است

غلامعلی حداد عادل در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۶ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یکی از ناطقان نتایج مذاکرات هسته‌ای ژنو، گفت: از مقام معظم رهبری متشکرم به سبب فتوای کارساز، به جهت تعیین خطوط قرمز و به سبب اعلام اعتماد به تیم مذاکره کننده که آنها را فرزندان خود خواندند، بنابراین مجلس هم به تیم مذاکره کننده اعتماد دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: تشکر اصلی از ملت عزیز به جهت مقاومت‌هایی که در برابر تحریم ها داشتند و در دام دشمن نیفتادند، دشمن با تحریم قصد ایجاد آشوب در جامعه را داشت که همین مقاومت ها سبب چنین مذاکراتی شد.

وی افزود: مذاکرات هسته‌ای تاکنون سبب وحدت ملی بوده و از این به بعد و در ادامه مذاکرات نیز باید وسیله ای برای تقویت وحدت ملی باشد نباید به این مسئله جناحی نگاه کرد، چرا که نظام سلطه با اصل انقلاب ما مخالف است.

نماینده مردم در مجلس نهم توضیح داد: آنچه نظام سلطه را از ما عصبانی کرده حفظ استقلال ملت است اولین شعار ما در انقلاب سال ۵۷ استقلال بوده و همچنان استقلال کشور را خواستاریم.

 

آرمان ها را کنار واقعیات نگاه کنیم

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید هم به آرمان ها نگاه کرد و هم به واقعیات، حساب تبلیغات دشمنان را باید از واقعیات موجود جدا کرده باید دستاوردها را در کنار تعهدات خود نگاه کنیم.

حداد عادل ادامه داد: آنچه به دست آوردیم توقف تشدید تحریم ها بوده و دیگر رفع محدود برخی تحریم‌ها اما نگرانی اساسی حرکت از گام اول است به گام نهایی و ما احتمال می‌دهیم طرف مقابل در این مسیر پیشرفت بهانه جویی کند.

وی گفت: طرف مقابل تلاش میکند ما را در وضع کنونی نگهدارد و ابزار آن قائده همه یا هیچ است که در بیانیه دو بار مورد تاکید قرار گرفته یکی از مواردی که ممکن است قاعده همه یا هیچ را تهدید کند پروتکل الحاقی است که اگر در مجلس به تصویب نرسد در خصوص هیچ چیز توافق حاصل نشده و این موضوع بهانه‌ای خواهد بود در دست بهانه‌جویان.

عضو کمیسیون آموزش ، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: دشواری اصلی حرکت از گام اول به سمت گام نهایی است و نباید تصور کرد که همه چیز حل شده و امریکا بداند ملت ایران استقلال خود را با هیچ چیز معامله نمیکند.

https://haddadadel.ir/news/419-27-2013

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.