تاریخ انتشار: 13 آبان 1392

آمریکا نماد حمایت از حکومت‌های دیکتاتوری و فاسد شده است.

غلامعلی حداد عادل در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به برخی از علل نفرت جهانیان از دولت آمریکا اشاره کرد و افزود: حتی یک آمریکایی عاقل نیز نمی‌تواند سیاست‌های دولت آمریکا را در حمایت از رژیم صهیونیستی تأیید کند.

وی گفت: حمایت از رژیم صهیونیستی رابطه منطقی آمریکا با ملت‌های مسلمان را از بین برده است.

حداد عادل افزود: طمع آمریکایی‌ها به نفت منطقه غرب آسیا موجب نفرت شدید ملت‌ها از آمریکا شده است.

وی گفت: ‌اگر آمریکایی‌ها به کشورهای نفت خیز تسلط داشته باشند به کل اقتصاد جهان و حتی اروپایی‌ها تسلط دارند.

حداد عادل افزود: ‌پول نفتی که بابت خرید نفت به کشورهای منطقه می‌دهند با فروش سلاح به آن‌ها به آمریکا بازمی‌گردد و این نشان دهنده استکباری بودن آنهاست.

این نماینده مجلس گفت: آمریکا همیشه در پی معرفی یک دشمن خارجی به ملت خود بوده است و فکر می‌کند ترساندن ملت آمریکا موجب انسجام آن می‌شود.

وی افزود: در دوران جنگ سرد، شوروی به عنوان دشمن مردم آمریکا معرفی می‌شد اما با فروپاشی این کشور، اسلام ستیزی، شیعه هراسی و ایران هراسی را جایگزین آن کردند.

حداد عادل گفت: سیاست خارجی آمریکا از بیماری‌های مضمنی رنج می‌برد که اگر این بیماری‌ها معالجه نشود چهره آمریکا زشت‌تر نیز خواهد شد.

وی افزود: البته در گذشته و فاصله میان جنگ جهانی اول و دوم نظر مردم ایران به دولت آمریکا مثبت بود زیرا آن زمان خوی استعمارگری نداشت.

حداد عادل گفت: در آن زمان بسیاری که از استعمار انگلیس به ستوه آمده بودند چشم امید به آمریکا داشتند و حتی در زمان ملی شدن صنعت نفت، مصدق به آمریکایی‌ها خوشبین بود.

این نماینده مجلس افزود: برخی تصور می‌کنند مخالفت ایران با آمریکا لجبازی است و ما نمی‌خواهیم از این موضوع کوتاه بیاییم.

وی افزود: سخت‌تر و خطرناک‌تر از مشکلات اقتصادی آمریکا از بین رفتن حیثیت معنوی دولت این کشور در دنیاست.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا به عنوان دولتی عاقل در دنیا شناخته نمی‌شود گفت: شنود تلفنی آمریکا از اروپائیان لطمه بزرگی به ‌شأن آنها نزد دوستانشان زد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: این عمل به‌‌ همان اندازه که زشت است نشان می‌دهد مقامات آمریکا چقدر در محاسبات خود به اشتباه فکر می‌کنند میلیارد‌ها انسان دشمن آن‌ها هستند.

حداد عادل گفت: باید از آمریکایی‌ها پرسید شما با مردم دنیا چه کار کرده‌اید که این طور از همه جاسوسی می‌کنید.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در عمل، ضد ادعا‌هایشان هستند افزود: آمریکا از کشورهایی که بویی از دموکراسی و مردم سالاری نبرده‌اند حمایت و با کشورهای مردم سالاری مانند ایران مخالفت می‌کنند.

حداد عادل اضافه کرد: آمریکا دم از مبارزه با تروریسم می‌زد اما از رژیم صهیونیستی که تروریستم‌ترین رژیم است و از تروریست‌هایی که مردم ما را به شهادت می‌رسانند و از تروریست‌های وحشی سوریه حمایت می‌کند.

وی گفت: آمریکا فکر می‌کند می‌تواند با ثروت، قدرت و فشار، سلطه جهانی ایجاد کند.

این نماینده مجلس با اشاره به فرصتی که دولت یازدهم با سیاست نرمش قهرمانانه برای آمریکایی‌ها در جبران اشتباه‌هایشان ایجاد کرده است افزود: این خیال باطلی است که آن‌ها فکر می‌کنند با افزایش تحریم‌ها می‌توانند بار دیگر به ایران بازگردند.

حداد عادل اضافه کرد: ملت ایران طعم استقلال و مردم سالاری را چشیده است و عزت دارد و اجازه نمی‌دهد هیچ قدرتی آن را زیر سلطه خود ببرد.

https://haddadadel.ir/news/411-04-2013

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.