تاریخ انتشار: 11 آبان 1392

می‌توان با سلیقه و دقت، گرد غربت را از چهره سرداران زدود

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی صحت‌، دقت و سلیقه در کار نوشتار را باعث زدودن گرد غربت از چهره سرداران بزرگ ایران، اسلام، قرآن و انقلاب دانست.

غلامعلی حداد عادل در آئین‌ رونمایی از مجموعه ۵۰ جلدی کتاب‌های سرداران ایران در اصفهان گفت: ایران اسلامی در جنگ تحمیلی مانند یک انسان تازه جراحی شده‌ای بود که از او می‌خواستند به سرعت بدود.

وی اظهار کرد: ما نه آمادگی جنگ را داشتیم و نه نیت آن را اما ناگهان ۳ هزار تانک جنگی در مرزهای ما مستقر شدند و هواپیما‌ها روز ۳۱ شهریور ماه سال ۵۹ نیز به فرودگاه‌هایمان حمله کردند.

حداد عادل افزود: این در حالی بود که نه ارتش منسجمی داشتیم و نه نیروی متخصص و تنها می‌توان گفت پس از لطف خدا و رهبری پیامبر‌گونه امام راحل همین سردارانی که امروز داستان زندگیشان کتاب شده است جلوی این تهاجمات را گرفتند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جنگ تحمیلی خسارت‌های زیادی به ما زد اما حالا باید از این خسارت‌ها درس بگیریم و آنها را سرمایه کشور کنیم تا زندگی و شخصیت سرداران رشید و شهید در داستان‌ها گم نشود و به کتاب‌های فاخری تبدیل گردد.

وی با بیان اینکه باید نسل‌های آینده کشور را با این ادبیات بیمه کنیم، افزود: ایران انسان‌های بزرگی داشته و راز ماندگاری ایران نیز همین انسان‌های بزرگ می‌باشد.

حداد عادل اضافه کرد: در بین تمدن‌های قدیمی دنیا چند تمدن بیشتر نتوانسته استمرار پیدا کند و وقتی که دلیل افول و یا غرور دیگر تمدن‌ها را ریشه‌یابی می‌کنیم در می‌یابیم که آن تمدن‌ها نتوانسته‌اند شخصیت وارسته انسان‌های بزرگشان را به نسل‌های بعدی منتقل سازند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تمدن‌های بزرگ انسان‌های عاشق کشور را می‌سازند و انسان‌های عاقل از این ساختار بهره می‌برند؛ در کشور ما نیز انسان‌های عاشقی بودند که خود را وقف کشور کرده‌اند بدون آنکه چرتکه بیاندازند و یا چشم‌داشتی به این موضوع داشته باشند و به نوعی خودشان را برای مردم و کشور می‌خواستند نه آنکه کشور و مردم را برای خودشان بخواهند.

تعداد ۵۰ جلد کتاب در خصوص زندگی سرداران رشید و شهید ایران از زمان فریدون تا شهید حاج احمد کاظمی توسط نویسندگان جوان به رشته تحریر درآمده و مجلد گردیده که امروز با حضور رئیس فرهنگستان ادب رونمایی و از پدید‌آوردندگان آنان تجلیل به عمل آمد.

https://haddadadel.ir/news/410-02-2013

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.