تاریخ انتشار: 11 آبان 1392

ویژگی های لازم یک مدیر در نظام جمهوری اسلامی ایران

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: یک مدیر برای گرفتن مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران باید دارای ۱۴ ویژگی و خصلت مهم باشد.

غلامعلی حداد عادل در دومین کنگره سراسری تشکل رویش نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: برای مردم شریف اصفهان احترام خاصی قائل هستم و همیشه با افتخار این حس درونی خود را نسبت به این سرزمین و اقلیم فرهنگی همراه با تمدنی کهن اعلام کرده‌ام.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تصریح کرد: وجود تشکلی به نام رویش نیروهای انقلابی در چنین استانی را مؤثر، مفید و ضروری می‌دانم و از همه کسانی که در برپایی چنین تشکلی تلاش می‌کنند سپاسگزاری می‌کنم.

وی با بیان اینکه قصد دارم در این فضا در ارتباط با اینکه در جمهوری اسلامی ایران یک مدیر باید چه خصوصیاتی داشته باشد صحبت کنم، ابراز داشت: نخستین خصوصیات یک مدیر در جمهوری اسلامی ایمان است؛ مدیر باید مؤمن و متقی، خدادوست و خداترس باشد.

حداد عادل عنوان کرد: عرصه مدیریت در نظام شامل راهروهای ثروت و سرچشمه‌های قدرت است و چنانچه مدیر مؤمن نباشد حتماً در این راه می‌لغزد.

وی با بیان اینکه یک مدیر جمهوری اسلامی باید خودش را برای دوری از تجمل‌گرایی تربیت کند، خاطرنشان کرد: مدیر باید امین مردم باشد، روحیه تجمل‌گرایی و ثروت‌اندوزی، فرد را از اصل انقلاب اسلامی دور می‌کند.

حداد عادل با تاکید بر اینکه خصوصیت دوم یک مدیر در جمهوری اسلامی ایران انقلابی بودن است، گفت: انقلابی بودن یعنی یک مدیر در مسیر امام راحل، شهدا و آرمان‌های انقلاب قدم بردارد.

وی افزود: از ویژگی‌های یک مدیر در نظام جمهوری اسلامی عاقل بودن و دارای قدرت تفکر و تعقل است، اخلاق‌مداری و با اخلاق بودن مدیر از دیگر خصوصیات فردی است که در جمهوری اسلامی ایران مسئولیتی را می‌پذیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: معتدل‌ بودن و حرکت در مسیر اعتدال، نداشتن سوء‌ظن بیجا، نداشتن استبداد در رأی و با فرهنگ بودن از دیگر ویژگی‌های یک مدیر در جمهوری اسلامی ایران است.

وی ابراز داشت: با فرهنگ بودن یک مدیر یعنی اینکه مدیر باید خارج از رشته تخصصی خود نسبت به جهان و تمدن کشورش یک بینش و بصیرتی داشته باشد. همچنین متخصص بودن مدیر در رشته و حیطه مسئولیت پذیریش یک ضرورت برای آن فرد محسوب می‌شود.

حداد عادل خاطر نشان کرد: مدیر باید توانایی سخنوری و قلم‌زدن و نویسندگی نیز داشته باشد، فعالی و پرکاری، نظم‌داشتن، شجاع بودن و داشتن قدرت تحول، همراه با روابط عمومی بالا از دیگر خصایص لازم یک مدیر برای قبول مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت: سپردن کارهای بزرگ به افراد و شخصیت‌های کوچک از آفت‌های کاری یک مدیر است که باید از آن دوری کنیم.

https://haddadadel.ir/news/409-02-2013

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.