تاریخ انتشار: 3 مهر 1392

تغییر نگاه آمریکا به دلیل مقاومت واقتدار ملی است

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه سخنرانی روز گذشته اوباما لحن متفاوتی داشت، گفت: ریشه تغییر را باید در مقاومت و اقتدار ملت ایران و نظام اسلامی دانست.

غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس، در جمع خبرنگاران درباره ارزیابی خود از سخنان روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا درباره کشورمان گفت: سخنرانی اوباما لحن متفاوتی داشت.

وی اضافه کرد: در اظهارنظرهای برخی مقامات آمریکایی تفاوت‌ها دیده شد که این حکایت از این دارد که یک تصویری در نگاه مسئولان آمریکایی به وجود آمده است.

به گفته حداد عادل، ریشه تغییر نگاه مقامات آمریکایی را باید در مقاومت و اقتدار ملت ایران و حق‌طلبی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به این سؤال که آیا با توجه به سخنان شب گذشته رئیس جمهور آمریکا می‌توانیم شاهد تغییر موضعی در قبال آمریکا باشیم، تصریح کرد: تا وقتی دلیلی نداشته باشیم نباید خوشبین باشیم مگر آنکه در عمل مسئله دیگری اتفاق بیفتد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: آقای روحانی با یک بیان دیپلماتیک خواستند به آمریکایی‌ها این نکته را منتقل کنند که چه کسی در آمریکا تصمیم می‌گیرد، آیا گروه‌های فشار صهیونیستی تصمیم می‌گیرند یا دولتمردان و ملت آمریکا؟

این نماینده مردم در خانه ملت با بیان اینکه در برخی موارد، نغمه‌های جنگ‌طلبانه‌ای از سوی مقامات آمریکایی شنیده می‌شد، خاطر نشان کرد: پس از شنیده شدن این نغمه‌ها معلوم می‌شود که این اظهارات به دلیل گروه فشار صهیونیستی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: منظور آقای روحانی از بخشی از سخنان شب گذشته خود این بوده است که این تعارض و دوگانگی که یکی حکایت از واقع‌بینی و دیگری حکایت از جنگ‌طلبی دارد برطرف شود تا آنگاه مذاکرات حالت منطقی به خود بگیرد.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اختلاف بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و نظرات آن‌ها درباره عرصه بین‌المللی گفت: هیچ کدام از نامزدهای انتخاباتی همچون من، آقای جلیلی و آقای روحانی این موضع را نداشتیم که باید از حقوق ملت صرف نظر کرده و در قبال فشار ظالمانه تسلیم شویم.

وی در همین زمینه تأکید کرد: وحدت بین تمامی مسئولان وجود دارد، اگر اختلاف نظری هم مشاهده می‌شود مربوط به مسائل داخلی است و همه در مورد مسائل بیرونی اتفاق نظر داریم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه هیچ یک از نامزد‌ها بر این عقیده نبودند که باید مقابل غربی‌ها تسلیم شویم، یادآور شد: در سخنرانی شب گذشته آقای روحانی نیز هیچ اظهارنظری مبنی بر تسلیم یا صرفه‌نظر کردن از حقوق ملت مشاهده نشد.

حداد عادل در پاسخ به پرسشی دیگری مبنی بر اینکه آیا سخنان روز گذشته اوباما درباره به رسمیت شناختن حق ایران در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای احتمال باز شدن باب جدیدی در مسئله هسته‌ای وجود دارد، اظهار داشت: امیدواریم این اتفاق بیفتد و اگر چنین اتفاقی افتاد، از آن استقبال می‌کنیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در تغییر مواضع رئیس‌جمهور آمریکا تأثیری داشته است، اظهار داشت: حتما مؤثر بوده است، وقتی آن‌ها مشاهده می‌کنند کشوری در دریای طوفانی منطقه به درجه‌ای از بلوغ سیاسی رسیده که علیرغم تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی انتخاباتی را در کمال آرامش برگزار می‌کند و خونی از بینی کسی نمی‌ریزد یعنی اتفاق مثبتی در ایران افتاده است.

حدادعادل در همین زمینه تصریح کرد: در انتخابات ریاست جمهوری کشورمان با اینکه اختلاف بین بازنده و برنده چند دهم درصد بود اما هیچ اتفاقی نیفتاد و همه تسلیم قانون بودند که همه این موارد نشان از بلوغ سیاسی و تبعیت از مقام معظم رهبری دارد.

وی با اشاره به پیام انتخابات ریاست جمهوری برای دشمنان گفت: پیام ملت ایران به دشمنان این بوده است که ما منطقی صحبت می‌کنیم پس با ما منطقی صحبت کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سؤال دیگری درباره تغییر رئیس دانشگاه آزاد و همچنین عدم حضور عضو هیئت امنای این دانشگاه در جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش اظهار داشت: قرار نبود تمامی اعضای هیئت امنا در جلسه دیروز کمیسیون حضور یابند.

وی اضافه کرد: از یکی از اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد برای حضور در جلسه دیروز کمیسیون آموزش دعوت به عمل آمده بود که وی در جلسه حضور پیدا نکرد، شاید عدم حضور این عضو هیئت امنای دانشگاه ‌آزاد به دلیل گرفتاری و پدید آمدن مشکلاتی باشد.

حداد عادل در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به سخنان روز گذشته رؤسای جمهور ایران و آمریکا آیا می‌توان در آینده‌ای نزدیک شاهد بهبود روابط دو کشور بود، گفت: این سخن، عجله‌ای ‌است که آقای روحانی نکرد، شما هم نکنید.

https://haddadadel.ir/news/395-25-2013

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.