تاریخ انتشار: 16 شهریور 1392

کدخدایی بی‌هیچ جرمی در مجلس اصولگرایان رای نیاورد

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه آقای کدخدایی بی‌هیچ جرمی در مجلس اصولگرایان رای نیاورد، گفت: با توجه به آشنایی ۱۰ ساله‌ام با آقای کدخدایی تصویری که از وی در ذهنم نقش بسته یک حقوقدان انقلابی اصولگراست.

دکتر غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در همایش نکوداشت عباسعلی کدخدایی که در تالار سوره هنری برگزار شد، اظهار داشت: آقای کدخدایی از دوستانی است که بنده در ۱۰ سال اخیر توفیق همکاری بیشتر با وی را پیدا کردم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت علم حقوق تصریح کرد: ‌ هر حکومتی که حقوقدان‌های بزرگی داشته باشد قدرت بیشتری دارد؛ اگر ما تاریخ سیاسی جهان معاصر را بخوانیم می‌بینیم رهبران و بزرگان حکومت‌های موفق حقوق‌دان‌های بزرگی مثل گاندی بودند.

وی ادامه داد: حقوق بیان مناسبات اجتماعی ـ سیاسی است و در واقع زبان حکومت کردن است. زبان حکمرانی حقوق بوده همانطور که فقه زبان شریعت به شمار می‌رود.

حداد عادل با تاکید بر اینکه قانون در لباس حقوق عرضه می‌شود، یادآور شد: در مسائل سیاسی و اجتماعی قوانین به زبان حقوقی بیان می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: یکی از ضعف‌ها و مشکلات ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این بوده که حقوقدان به اندازه کافی نداشته‌ایم. یعنی در واقع حقوقدان معتقد به انقلاب و انقلابی نه اینکه اصلا نبوده، بلکه کم داشته‌ایم. همانطور که اقتصاددان انقلابی هم کم داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نسل‌های قبلی ما کمتر سراغ علوم انسانی رفته‌اند، گفت: آنهایی هم که سراغ این علوم می‌رفتند علم حقوق را کمتر می‌خواندند؛ شاید تصور علم حقوق در ذهن عامه مردم به دعواهای اشخاص و رسیدگی به آن‌ها برمی‌گردد. اما باید دانست علم حقوق در نظام کلان جامعه و حکومت و همچنین سیاست داخلی و بین‌المللی و دفاع از حق یک کشور در صحنه جهانی نقش اساسی دارد.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: کدخدایی یکی از خوبان جماعت حقوقدانان است و ما وی را در دوره مجلس هفتم در شورای نگهبان آزموده‌ایم و آزمایش بزرگ وی در خدمت آقای جنتی در فتنه ۸۸ بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: بنده در آن زمان جزء هیئت ۶ نفره بودم که شورای نگهبان بعد از تمدید مهلت توسط مقام معظم رهبری دعوت کرد رابط بین شورا و معترضان باشد. در واقع نامزدهایی که مدعی تقلب در انتخابات بودند و قرار شد ما رابط باشیم که آن‌ها چه می‌خواهند و بعد به شورای نگهبان منتقل و در ‌‌نهایت نتیجه به مردم منتقل شود.

وی با بیان اینکه آن ۶ نفر همگی یک سلیقه سیاسی نداشتند، تصریح کرد: ‌ در آن روز‌ها بنده با آقای کدخدایی ارتباط داشتم و موضع‌گیری وی را دیدم. همچنین شاهد اعتماد آیت‌الله جنتی به وی بودم؛ تصویری که از وی در ذهنم نقش بسته یک حقوقدان انقلابی اصولگراست که در خدمت آیت‌الله جنتی سالیان سال خدمت کرده است.

حداد عادل ادامه داد: آنچه در یکی دو ماه اخیر باعث تعجب ما شد، این بود که وی بی‌هیچ جرمی در مجلس اصولگرایان رای نیاورد و این از شگفتی‌های این مجلس بود. در واقع آقای کدخدایی بدون اینکه از اصولگرایی تخطی کند رای نیاورد.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: ما در فراکسیون اصولگرایان رسما از وی پشتیبانی کردیم و وظیفه خود می‌دانیم اما وقتی از برخی نمایندگان سوال کردم که چرا به وی رای ندادید پاسخ قانع‌کننده‌ای نشنیدم؛ این مسئله هم در اذهان مثل بسیاری از پرونده‌های دیگر باقی می‌ماند تا در زمان مناسب بررسی شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: ما خوشحال بودیم که یک نیروی صادق در خدمت شورای نگهبان و نظام جمهوری اسلامی است حالا هم خوشحالیم همکاریشان با شورا قطع نشده، از اینکه هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس از خدمت و ریاست وی محروم شده باید متاسف باشیم.

 

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس اظهار داشت: امیدواریم آقای کدخدایی چه در دانشکده حقوق و چه در شورای نگهبان منشا خدمت و اثر باشد و همه ما وظیفه داریم نام وی را در دل و جان بعنوان یک نیروی اهل صداقت و امانت و انقلابی ثبت کنیم و وی بتواند به خدمات خود ادامه دهد.

حدادعادل در پایان خاطرنشان کرد: همه ما از آقای کدخدایی بخواهیم آیت‌الله‌ جنتی را تنها نگذارد؛ همچنین از زحمات آیت‌الله جنتی تقدیر و تشکر بسیار زیادی داریم. چراکه ایشان خدمات ارزشمندی نسبت به انقلاب و نظام اسلامی داشتند.

https://haddadadel.ir/news/384-07-2013

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.