تاریخ انتشار: 29 مرداد 1392

انتقال نرم قدرت، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه کشور نباید به سال‌های ۷۸ و ۸۸ برگردد، گفت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی نهادینه شدن انتقال نرم قدرت است.

دکتر غلامعلی حداد عادل صبح امروز در دومین روز از چهاردهمین اجلاس سراسری اساتید بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور در که سالن همایش‌های کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار شد اظهار کرد: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی نهادینه شدن انتقال نرم قدرت است.

 

وی گفت: در گذشته انتقال قدرت در ایران همیشه خونین بوده است و تاریخ ایران از این حیث اسباب خجالت است، در دوران «گذشته به صورت فراوان دیده می‌شد که شاهی یکی از فرزندان خود را به عنوان ولیعهد منصوب می‌کرد و سایر فرزندان خود را کور می‌کرد تا مانع او نشوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انقلاب اسلامی در ایران انتقال نرم قدرت را به ما آموخت که با مردم‌سالاری دینی یک فرد انتخاب می‌شود و قدرت را به دست می‌گیرد.

حداد عادل خاطرنشان کرد: این کار شکوه و اقتدار برای ما در دنیا ایجاد می‌کند و باعث استمرار تجربه‌هاست، نمونه بارز فواید انتقال نرم قدرت را در انتخابات اخیر ریاست جمهوری دیدید.

وی اضافه کرد: مردم پای صندوق‌های رای حاضر شدند و انتخاب خود را بدون اعتراض به نتیجه انتخابات انجام دادند که این دستاورد از دستاوردهای علمی و صنعتی برای ما مهم‌تر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این کار رشد و بلوغ سیاسی مردم را نشان می‌دهد ادامه داد: مقام معظم رهبری بعد از گذشت ۴ سال از حوادث فتنه ۸۸ در سخنرانی‌های خود هنوز از فتنه سال ۸۸ یاد می‌کنند، ایشان در سخنرانی‌های خود در ماه مبارک رمضان چندین مرتبه به این موضوع اشاره کردند و گفتند که در آن زمان کشور به لبه پرتگاه رسید و خداوند به ما کمک کرد.

به گفته وی سال ۸۸ انتقال نرم قدرت در حال انجام بود که با تهمت تقلب چه کارهایی که نکردند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با دولت جدید اعتدال و آرامش در کشور حاکم شود، تاکید کرد: تحریم و مشکلات اقتصادی و فشاری که به کشور وارد می‌شود ایجاب می‌کند که دست به دست هم دهیم تا همبستگی اجتماعی و زمینه برای خلق حماسه اقتصادی تامین و آماده شود.

حداد عادل با بیان اینکه حل مشکلات مستلزم آرامش است اضافه کرد: باید تلاش کنیم که کشور به سال‌های تنش ۷۸ و ۸۸ برنگردد.

مخالفت نمایندگان مجلس با وزرا مخالفت با کلیات دولت نیست

وی در ادامه به موضوع رای اعتماد وزرا در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: نماینده مجلس اگر در رای اعتماد وزرا مخالفت می‌کند به معنی مخالفت با کلیات دولت نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر نقدی می‌کنیم و برای وزرا به وظیفه خودمان عمل می‌کنیم این احتمال را که در آینده زمینه در بعضی موارد برای تنش و افراط فراهم شود را کاهش می‌دهیم.

عضو شورای انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: گاهی حرف‌هایی زده می‌شود که فلانی رهبری مخالفان دولت در مجلس را برعهده دارد، باور نکنید زیرا این‌ها تسویه حساب سیاسی است که افراد کم مایه فتنه‌انگیزی می‌کنند.

وی خطاب به اساتید دانشگاه حاضر در اجلاس گفت: شما اساتید در دانشگاه وظیفه حساس و خطیری به عهده دارید و باید پاسدار وحدت و ارزش‌های انقلاب باشید.

حداد عادل ادامه داد: نه دولت باید کاری کند که جرقه فتنه در دانشگاه‌ها زده شود نه شما باید اجازه بدهید که حوادث گذشته تکرار شود، این باید دستاورد شما از این اجلاس باشد.

 

https://haddadadel.ir/news/379-20-2013

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.