تاریخ انتشار: 16 مرداد 1392

ملاک فراکسیون اصولگرایان، فعال نبودن وزیران پیشنهادی در فتنه ۸۸ است

دکتر حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در حاشیه جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره کابینه حسن روحانی گفت: ما در مجموع از کابینه آقای روحانی استقبال می‌کنیم و امیدواریم این دولت بتواند هر چه سریع‌تر کار خودش را شروع کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره صلاحیت بیژن زنگنه گزینه پیشنهادی وزارت نفت گفت: بنده در شرایط فعلی مایل نیستم راجع به تک تک وزرای پیشنهادی اظهار نظر کنم، به جهت مسئولیتی که در فراکسیون اصولگرایان دارم درباره تک تک وزرا اظهار نظر نمی‌کنم تا انشاالله جمع بندی لازم در این زمینه صورت بگیرد.

خبرنگاری از حداد عادل درباره بیانیه فراکسیون اصولگرایان و شرط رأی اعتماد به وزرا در صورت عدم حمایت از موسوی و کروبی پرسید که رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پاسخ گفت: ما در بیانیه خود نامی از آقای موسوی و کروبی و ستاد انتخابات نیاورده بودیم و ما به فتنه اشاره کرده بودیم، ملاک ما فعال نبودن در فتنه است و بر سر این شرط خود استوار هستیم.

حداد عادل با بیان اینکه فراکسیون اصولگرایان تا روز رای اعتماد به وزرا مرتب جلسه دارد و موضوع صلاحیت وزرا را بررسی می‌کند، اظهار داشت: اعضای فراکسیون با بیشتر وزرا دیدار کردند که حدوداً ۱۰ نفر بودند. در این دیدارها درباره برنامه‌های آنها بحث و گفتگو کردند.

وی با بیان اینکه با برخی از دوستان و نزدیکان روحانی نیز دیدار داشته است، افزود: ما سعی می‌کنیم در یک فضای گفتگو و تعامل به وظیفه خود عمل کنیم.

خبرنگاری از حداد عادل پرسید که منظورتان از معتدل‌تر شدن کابینه روحانی چیست که وی در پاسخ گفت: منظورم این بود که عنصر افراطی در کابینه نباشد.

نماینده مردم تهران درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه باید به روحانی کمک کنند تا اعتدال در دولت محقق شود درباره واژه اعتدال نیز گفت: امیدوارم که اعتدال به سرنوشت جامعه مدنی دچار نشود و دولت بتواند کار خود را دنبال کند.

برخی‌ها بعد از دوم خرداد که بحث جامعه مدنی و اصلاحات را مطرح کردند حاضر نشدند آن را معنی کنند اما به نظر می‌رسد که آقای روحانی تلاش دارد که اعتدال را تعریف کند.

https://haddadadel.ir/news/377-07-2013

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.