تاریخ انتشار: 15 تیر 1392

نطق میان دستور دکتر حدادعادل ـ ۲۷ خرداد ۱۳۹۲

بسم الله الرحمن الرحیم

به فضل الهی انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با حضور پرشکوه ملّت ایران در پای صندوق‌های رأی برگزار گردید و مردم با پاسخی پرشور و صمیمانه به دعوت مقام معظم رهبری، حماسه سیاسی خلق کردند و با تحکیم رابطه ملّت و نظام اسلامی بر عزّت و اقتدار جمهوری اسلامی افزودند. خداوند بزرگ را شکر باید گفت که چنین توفیقی را نصیب ملّت ایران کرد؛ همچنین تبریک باید گفت به ملّت ایران که پیروز این میدان بود؛ و به جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملّت باید تبریک گفت که توانسته‌اند اعتماد ملّت را با موفقیت کسب کنند.

انتخابات به خوبی برگزار شد و از نظم و نشاط و انضباط قانونی بالایی برخوردار بود. ملّت ایران نشان داد که ملّتی بافرهنگ و بافضیلت است و صاحب بصیرت و هوشمندی سیاسی و اجتماعی است. امنیّت و آرامش حاکم بر فضای انتخابات، همراه با شور و نشاط ناشی از آزادی و سلامت انتخابات، معرّف و مبشّر مردم‌سالاری دینی است که دستاورد بزرگ انقلاب‌اسلامی است. مشارکت چشمگیر مردم در پای صندوق‌های رأی نشان داد که مردم به نظام اسلامی اعتماد دارند و به سخن رهبر معظم انقلاب که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در خطبه نماز جمعه فرمودند: «جمهوری اسلامی اهل تقلّب در انتخابات نیست» معتقدند. این انتخابات با همان شورای نگهبان و همان دولت و همان مجری انتخابات سال ۸۸ برگزار شد. تعداد آرایی که سبب شد تا انتخابات به مرحله دوم کشیده نشود، در حدود ۳۵۰ هزار رأی از مجموع بیش از ۳۶ میلیون رأی بود. فراموش نمی‌کنیم این همان نظامی است که چهار سال پیش که اختلاف یازده میلیون رأی میان نفر اول و دوم انتخابات را اعلام کرد، مظلومانه از سوی فتنه‌گران متّهم به تقلب شد و شیرینی آن انتخابات به کام ملّت تلخ شد. این بار ملّت با پاسخ به فتنه‌گران، با تکرار آن شیرینی از نظام، از امانتداری نظام دفاع کرد. آری، زمستان فتنه ۸۸ گذشت اما روسیاهی به ذغال ماند.

ما امیدواریم جناب آقای روحانی رئیس جمهور منتخب ملّت ایران در خدمت به مردم بزرگوار ایران موفّق باشند و به شعارهای انتخاباتی خود در مستقل بودن و معتدل بودن و عقلانیّت، جامه عمل بپوشانند و با گسترش امنیت و آرامش، به حل مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی که مهمترین و فوری‌ترین مسئله دولت آینده است موفق شوند.

ملّت از رئیس جمهور منتخب انتظار دارد، پاسدار استقلال کشور و انقلاب اسلامی و پیرو ولایت فقیه باشد. ملّت انتظار دارد رئیس جمهور با استفاده از همه ظرفیت‌های دیپلماسی در مذاکره با بیگانگان و سلطه‌گران، حافظ منافع و مصالح ملّی کشور باشد. ما نمایندگان مجلس و از جمله نمایندگان عضو فراکسیون اصولگرایان، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری و تعامل مجلس و دولت آینده اعلام می‌کنیم و امیدواریم جناب آقای روحانی که سابقه پنج دوره نمایندگی مجلس را در کارنامه سیاسی خود دارند بتوانند ساز و کار مناسبی برای این تعامل به وجود آورند.

مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود در مشهد مقدس، رئیس جمهور آینده را به حفظ توانایی‌ها و مزیّت‌های دولتهای گذشته و پرهیز از ضعف‌ها و مشکلات آنان توصیه کردند.

با نگاهی به گذشته، ما رئیس جمهور منتخب محترم را به مقابله با اشرافیت و تجمل‌گرایی و وادادگی فرهنگی دعوت می‌کنیم. ما از رئیس جمهور منتخب انتظار داریم تا مراقب باشند در دولت ایشان به مخالفان حکومت دینی و معاندان، میدان عمل داده نشود؛ و نظریه‌پردازان مخالف انقلاب اسلامی میاندار و میدان‌دار نگردند. ما از رئیس جمهور منتخب انتظار داریم بر طبل تضاد و اختلاف و ستیزه نکوبند و در پی تأمین وحدت قوای سه‌گانه و تحکیم این وحدت باشند؛ و در تقویت وحدت میان گروهها و قشرهای ملّت بزرگ ایران بکوشند. ما از رئیس جمهور منتخب انتظار داریم با مفاسد اقتصادی، مبارزه‌ای جدّی و بی‌امان داشته باشند؛ و در انتخاب وزیران و همکاران، خود را به یک جریان سیاسی خاص محدود نسازند و مخصوصاً کسانی را به مجلس معرفی کنند به مبارزه با مفاسد اقتصادی اعتقاد داشته باشند. ما از رئیس جمهور منتخب که خود مفتخر به کَسوت روحانیت است انتظار داریم پاسدار دین و اعتقادات مردم و ارزشهای فرهنگی انقلاب اسلامی باشد.

همه نمایندگان مجلس امیدوارند در دولت جناب آقای روحانی، امید بر جامعه و تدبیر بر رفتار دولت حکم‌فرما شود و با شروع کار دولت جدید، فصل جدیدی در انقلاب و جمهوری اسلامی پدید آید. اطمینان داشته باشید که در این مسیر ما با شما همدل و همراه و همکار و هم‌فکر هستیم.

والسّلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

https://haddadadel.ir/news/364-06-2013

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.