تاریخ انتشار: 14 بهمن 1391

شکل گیری انقلاب اسلامی ایران بر پایه قرآن

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب گفت: سیاستمداران، استادان دانشگاه و همه آحاد جامعه باید ذهن و فکر قرآنی داشته باشند و حرکت به سوی این مهم مستلزم فهم قرآن است.

دکتر غلامعلی حداد عادل مشاور عالی رهبر معظم انقلاب و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شامگاه جمعه در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره ملی ترجمه‌های قرآنی آیات در کرمان افزود: فهم ما باید بر اساس قرآن شکل گیرد و این کتاب مقدس ترازویی است که باید مبنای سنجش درک ما از دین اسلام باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: انقلاب ما بر اساس قرآن شکل گرفته و امام خمینی (ره) و رهبر آن هم قرآن را در دستور کار خود قرار داده‌اند و در ۳۴ سال گذشته نیز جایگاه قرآن در کشور بسیار افزایش یافته است.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با تاکید بر به رسمیت درآوردن ترجمه خوانی در کشور و همچنین با اشاره به اینکه بسیاری از افراد به واسطه فارسی زبان بودن، معنی آیات قرآن را نمی‌دانند، عنوان کرد: یکی از دلایلی را که برای عدم خواندن ترجمه آیات در نشست‌ها وجود دارد، نبود یک ترجمه روان و مطابق فارسی امروز بود، پس در راستای ارایه یک ترجمه روان و فصیح اقدام به ترجمه قرآن کردم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: زمانی ما اسلامی خواهیم شد که جهان بینی ما هم یک جهان بینی قرآنی باشد.

دکتر حداد عادل در ادامه سخنان خود تصریح کرد: سیاستمداران، استادان دانشگاه و همه آحاد جامعه باید ذهن و فکر قرآنی داشته باشند و حرکت به سوی این مهم مستلزم فهم قرآن است.

وی گفت: دلیل آنکه افرادی در سخنان خود در مورد اسلام دچار کاستی یا افراط می‌شوند، دوری از قرآن است.

 

https://haddadadel.ir/news/340-02-2013

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.