تاریخ انتشار: 14 بهمن 1391

امام خمینی (ره) وامدار مکتب‌های غربی نبود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی استقلال را از مهم‌ترین خصوصیات انقلاب اسلامی دانست و گفت: امام خمینی (ره) وامدار مکتب‌های غربی نبود.

دکتر غلامعلی حداد عادل در همایش گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سالن اجتماعات بانک صادرات این شهر در جمع اساتید دانشگاه پیام نور گیلان با تبریک فرا رسیدن سی‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از حضور خود در گیلان ابراز خرسندی کرد.

وی گیلان را زمرد خطه ایران نامید و اظهار کرد: گیلان سرزمین گنج و برنج است که حاصل تلاش مردان و زنان آن بوده و گیلان خزانه خرمی برای کشور محسوب می‌شود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه ۱۲ بهمن را یادآور سالروز ورود امام خمینی (ره) به ایران دانست و گفت: بنده در روزی که امام (ره) وارد فرودگاه شده بودند جزو استقبال کنندگان ایشان بودم.

وی با اشاره به اینکه با وجود برقراری رژیم ستم‌شاهی ملت ایران از امام خود استقبال کردند، افزود: دل‌ها پر از بیم و امید بود و امام در فرودگاه صحبت کوتاهی کردند و دانشجویان سرود «خمینی‌ای امام» سر دادند.

دکتر حدادادل با یادآوری فرو ریختن سقف فرودگاه مهرآباد در چند سال قبل از انقلاب، اذعان کرد: در آن زمان فرودگاه مهرآباد تنها فرودگاه بزرگ کشور بود و یک سالن اصلی داشت که یک روز در زمستان به دلایل نامعلوم سقف آن فرو ریخت و افتتاح ساختمان جدید این فرودگاه با بازگشت امام خمینی (ره) هم زمان شد و امام نخستین مسافری بود که وارد سالن جدید فرودگاه شده بود.

وی ادامه داد: امام (ره) سپس به بهشت زهرا رفتند و این امر نشانه عشق امام به شهدا بود و اینکه دلشان لبریز از محبت جوانانی بود که امام را ندیده بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی جوانان زیادی شهید شدند، افزود: از ۱۷ شهریور تا ۲۲ بهمن بسیاری از جوانان شهید شدند تا پیروزی حاصل شد و روزهای سرنوشت ‌سازی بود که یادآوری آن‌ها لازم است.

امام خمینی (ره) وامدار مکتب‌های غربی نبود

وی با اشاره به مشکلات موجود کشور، خاطر نشان کرد: اکنون نیز در کشور اشکالاتی وجود دارد اما این اشکالات جزئی نباید ما را از درک و عظمت اتفاقی که افتاده است، غافل کند.

دکتر حداد عادل مهم‌ترین خصوصیات انقلاب اسلامی را مستقل بودن آن ذکر کرد و گفت: استقلال نخستین شعار فراگیر ما در انقلاب بود.

وی با بیان اینکه انقلاب نعمت استقلال را به ما داد، افزود: این امر به اندیشه امام بر می‌گردد که مستقل بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس، امام خمینی (ره) را پرورش یافته فکر مستقل اسلامی در کشور خواند و اذعان کرد: امام (ره) وامدار مکتب‌های غربی نبود.

وی همراهی مردم با امام (ره) در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی را نشانه عشق و علاقه آن‌ها به قرآن، اسلام و اهل بیت دانست و یادآور شد: استقلال فکری موجب شده بود که به انقلاب استقلال داده شود.

دکتر حداد عادل با اشاره به اینکه امام (ره) استقلال را از دل اسلام به دست آورده بود، گفت: اگر ملی‌گرا‌ها از دوستی با وطن می‌گفتند امام راحل این را در اسلام نشان داد.

پشتوانه مردمی بزرگ‌ترین سرمایه حکومت اسلامی است

وی شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران را بر پایه ایمان به خدا و اراده ملت دانست و بیان کرد: مردم ایران در تمام صحنه‌های انقلاب حضور داشته‌اند.

این مقام مسئول پشتوانه مردمی را بزرگ‌ترین سرمایه حکومت اسلامی ایران خواند و یادآور شد: حضور مردم می‌تواند کشور را به عالیترین درجه برساند.

وی با اشاره به اینکه مردم به رهبری اعتماد دارند، تصریح کرد: اگر رهبری مردم را نصیحت کنند آن را می‌پذیرند زیرا می‌دانند که ایشان خود به آنچه می‌گویند عمل می‌کنند.

دکتر حداد عادل امام راحل را در خدمت مردم خواند و خاطر نشان کرد: امام راحل مرد خدا بود و تجربه‌های عرفانی را در جوانی گذرانده بود و خود را برای چنین صحنه‌هایی آماده کرده بود.

وی مطالعه شش جلد یادداشت علم را به حاضران توصیه کرد و یادآور شد: صد‌ها جلد خاطرات در این زمینه نوشته شده که خاطرات علم به خوبی نشان می‌دهد چه کسانی در این مملکت زندگی می‌کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس خصوصیات این نظام را ظلم‌ستیزی خواند و افزود: اکنون مبارزه با رژیم صهیونیستی یکی از اصول انقلاب اسلامی است زیرا اسلام ظلم و زور را تحمل نمی‌کند.

https://haddadadel.ir/news/339-02-2013

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.