تاریخ انتشار: 24 دی 1391

حب مقام به بی‌بصیرتی خواص نسبت به دشمنان نظام می‌انجامد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حب جاه و مقام می‌تواند خواص را در شناخت دشمنان دچار بی‌بصیرتی کند چرا که نخستین شرط بصیرت، داشتن تقواست و چنین افرادی از تقوا به دور هستند.

دکتر غلامعلی حداد عادل در ویژه برنامه «همیشه بیدار» که به همت مجموعه فرهنگی کربلا با موضوع دشمن‌شناسی و در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: مؤمنان بیش از هر درس دیگری به علم دشمن‌شناسی نیازمند هستند چرا که هر فردی که یک بار دشمن را بشناسد بار دیگر به دام وی اسیر نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هر چه بر سر ما می‌آید از نشناختن دشمن است، افزود: اگر اسلام یک دین فردی بود و تنها به توصیه‌های اخلاقی اکتفا می‌کرد دشمنی نداشت، اما با توجه به اینکه اسلام یک دین اجتماعی است این امر مسلم است که دشمنانی داشته باشد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس تأکید کرد: در دنیا آیین‌هایی وجود دارد که با وجود داشتن مکان عبادت، مراسم و کتاب دشمنی ندارند چرا که به سیاست و اینکه چه کسی بر آن‌ها حکومت می‌کند کاری ندارند.

وی ادامه داد: هدف اسلام سعادت از طریق تربیت ایمانی افراد و اصلاح جامعه، هر دو با هم است و در راه این اصلاح نمی‌توان اجازه داد هر کسی حکومت را در دست بگیرد.

دکتر حداد عادل با بیان اینکه رفتار پیامبر (ص) در مدینه و مکه متفاوت بود، اظهار داشت: زمانی که با مهاجرت پیامبر اکرم (ص) به مدینه زمینه‌های لازم فراهم شد، ابلاغ رسالت خود را در مدینه در غالب حکومت ادامه داد و از این پس بود که جنگ‌هایی مانند بدر، خندق، احد، احزاب و توطئه‌های دشمنان آغاز شد در حالی که پیش از آن پیامبر (ص) تا این حد دشمن نداشت.

رسول گرامی اسلام بهترین معلم دشمن‌شناسی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمن‌شناسی اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت: اگر سیره پیامبر اکرم (ص) و تاریخ زمان ایشان را در برخورد با قبایل مختلف و جامعه اسلامی مطالعه کنیم متوجه می‌شویم که ایشان بهترین معلم دشمن‌شناسی است.

وی با بیان اینکه ولایت به معنای فلسفه سیاسی اسلام است و امیرالمؤمنین (ع) مظهر ولایت بود، تاکید کرد: ایشان در وصیتنامه خود به تقوا و نظم در امر سفارش می‌کند که منظور از این امر حکومت است.

دکتر حداد عادل با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) جاذبه و دافعه را همزمان داشت، تصریح کرد: امیرالمومنین به علت ثبات قدم در راه دین خدا و تشکیل حکومت دشمنان زیادی داشت و به قدری تبلیغات علیه ایشان وسیع بود که زمانی که در محراب به شهادت رسید عده‌ای پرسیدند که مگر علی (ع) نماز می‌خواند.

وی با اشاره به اینکه تولی و تبری جزو فروع دین است، اضافه کرد: این مسئله به آن معناست که علاوه بر واجباتی همانند نماز، روزه، زکات و خمس، دوست‌شناسی و دشمن‌شناسی نیز از جمله واجبات دینی ماست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روایتی در این باره که مگر دین غیر از محبت و کینه است، تاکید کرد: یک مسلمان باید با دشمن خدا و مردم و آنکه در زمین فساد برانگیزد با شدت برخورد کند و با بنده خدا دوست باشد.

وی با بیان اینکه محبت و کینه معیار خدایی دارد، افزود: لازمه دشمن‌شناسی معرفت است تا با شناخت صحیح دوست را به جای دشمن نگیریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای شناخت صحیح دشمن بصیرت لازم است، اظهار کرد: بصیرت یک مفهوم قرآنی است که رهبر انقلاب آن را بار‌ها درباره فتنه ۸۸ تذکر دادند.

وی با اشاره به اینکه با چراغ بصیرت می‌توان دشمن‌ را شناسایی کرد، تأکید کرد: شرط نخست بصیرت داشتن تقوا است چرا که فرد بی‌تقوا نمی‌تواند حق و باطل و دام‌های شیطان را تشخیص دهد.

دکتر حداد عادل با اشاره به اینکه حب شهرت، ثروت، شهوت، قدرت و موارد دیگر موجب می‌شود که افراد نتوانند به آسانی دوست و دشمن را از یکدیگر تشخیص دهند، ادامه داد: چنین افرادی در دنیای سیاست به راحتی حب جاه پیدا کرده و به عناوین ظاهری دل‌خوش شده و حاضرند به هر قیمتی صندلی قدرت خود را حفظ کنند.

بی‌بصیرتی موجب کندذهنی خواص در محاسبه ۲ در ۲ شد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شعری از سعدی که گرد و غبار می‌تواند مانع دیدن چشمان باز نیز شود، گفت: من از روزگاران پیشین افرادی را می‌شناختم که در زمان انقلاب بسیار شجاع، مبارز و مقاوم بودند، اما در زمان امتحان با بی‌بصیرتی جواب صحیح ضرب دو در دو را نیز انکار می‌کردند.

رئیس فراکسیون اصولگریان مجلس تصریح کرد: حضرت علی (ع) کاری سخت‌تر از پیامبر اکرم (ص) را در شناساندن دشمنان بر عهده داشت چرا که در زمان پیامبر (ص) صفوف دوست و دشمن از یکدیگر جدا بود در حالی که در زمان حضرت علی (ع) جنگی میان مسلمانان جریان داشت و در واقع افراد با سابقه و شهرت علم جنگ را برپا کردند.

دکتر حداد عادل ادامه داد: دشمن‌‌شناسی امر بسیار سختی است چرا که دشمن هر روز به رنگی در می‌آید و در همین ارتباط بود که امیرالمؤمنین از فتنه و بصیرت سخن گفت.

وی تأکید کرد: در دوران معاصر شبکه‌های ماهواره‌ای همچون صدای امریکا و بی‌بی‌سی مدام در حال دلسوزی و تبلیغات درباره عدم آزادی و دموکراسی در ایران هستند که جا دارد از خودمان بپرسیم که این افراد چرا دلسوز ایران هستند و گذشته آن‌ها را بررسی کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر تاریخ ۲۰۰ ساله انگلیسی‌ها درباره ملت ایران را مرور کنیم و بدانیم آن‌ها از هیچ جنایاتی در حق ما فرو گذار نکردند دیگر به حرف‌های امروز آن‌ها اعتماد نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: شبکه بی‌بی سی اعتراف کرده که در شبی که قرار بود کودتای ۲۸ مرداد رخ دهد قرار گذاشتند که اگر از رادیو اعلام شد «ساعت دقیقا» ۱۲ به این معناست که همه چیز رو به راه است و این موضوع نشان می‌دهد که این شبکه از ابتدا وسیله‌ای برای توطئه، کودتا و جاسوسی بوده است.

دکتر حداد عادل با طرح این پرسش که چرا این افراد یک شبه خیرخواه مردم ایران شده‌اند و به آزادی در کشورهای دیگر نمی‌اندیشند، تصریح کرد: پیش از انقلاب ۱۰ هزار زندانی سیاسی داشتیم که یک بار نیز استکبارگرانی همچون آمریکا و انگلیس هیچ‌گونه اعتراضی نسبت به آن نداشتند، اما در دوران اصلاح‌طلبان مدام از زندانیان سیاسی ایران که تعداد آن‌ها به ۴۰ عدد نیز نمی‌رسید، سخن می‌گفتند.

مستکبران دنیا را به صورت زندان در آورده‌اند

وی ادامه داد: در حالی که آن‌ها مدام برای ملت ایران دلسوزی می‌کند کسی نیست که از آن‌ها درباره زندان گوانتانامو و ابوغریب سئوال کند، آن‌ها دنیا را به صورت زندان در آورده‌اند و اکنون طرفدار حقوق بشر شده‌اند.

رئیس فراکسیون اصول‌گرایان مجلس اضافه کرد: رئیس‌ دولت آمریکا در پیام نوروزی خود به ملت ایران خود را طرفدار آزادی در ایران اعلام کرد، اما همین دولت آمریکا در دوران خفقان‌آور زمان شاه سکوت کرده بود ضمن اینکه مشخص نیست این دولت‌ها چرا این دلسوزی را درباره دیگر کشور‌ها ندارند.

لزوم آموزش دشمن‌شناسی به جوانان

وی با تاکید بر لزوم بررسی اعمال گذشته و حال دشمنان نظام گفت: اگر دشمن‌شناسی را به جوانان بیاموزیم دیگر ماهواره، سی‌دی‌ها و اینترنت بر آن‌ها تأثیرگذار نیست و عقیده‌شان عوض نمی‌شود.

نباید در دشمن‌شناسی فریب ظواهر را بخوریم

دکتر حداد عادل با بیان اینکه در دشمن‌شناسی نباید فریب ظواهر را بخوریم، گفت: پیامبر اکرم (ص) مسجد ضرار را ویران کرد و آتش زد و این درسی برای ماست چرا که از این مکان در واقع برای ضربه زدن به توحید و خداپرستی سوء استفاده شده بود و این اوج بصیرت و دشمن‌شناسی است.

وی تاکید کرد: در زمان معاصر نیز رهبر انقلاب مدام به افرادی که در عرصه سیاست فعالیت می‌کنند تاکید کردند که آب به آسیاب دشمن نریزید و رسانه‌ها، جوانان و دانشجویان نیز در این موضوع باید دقت کافی داشته باشند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ایشان تاکید دارند که افراد در انتقاد آزاد باشند، اما به گونه‌ای صحبت نکنند که دشمن انقلاب و اسلام را از آن‌ها بگیرد.

وی تصریح کرد: یکی از خصوصیات دشمن‌شناسی این است که بدانیم دشمن از چه کاری خوشش می‌آید و سراغ‌‌ همان چیزی برویم که وی از آن ناراحت می‌شود و این رهنمود امام خمینی (ره) برای ملت ایران است.

فتنه ۸۸ بی‌بصیرتی برخی خواص را آشکار کرد

دکتر حداد عادل با اشاره به اینکه تمسک به ولایت فقیه رمز حفظ انقلاب اسلامی تاکنون است، گفت: در فتنه ۸۸ زمانی که رهبر انقلاب گفت که قشون‌کشی را متوقف کنید، افرادی به جای عمل به رهنمودهای رهبر مردم را به خیابان کشاندند و مقابل ولایت ‌فقیه ایستادند که در واقع بصیرت لازم برای دشمن‌شناسی را نداشتند.

وی اضافه کرد: اکنون نیز دشمن به صراحت تمام اعلام کرده که قصد ما از این تحریم‌ها به خیابان کشاندن مردم است، دشمن را باید در چنین لباسی ببینیم.

دشمن‌شناسی زمان آینده را نیز در برمی‌گیرد

رئیس فراکسیون اصول‌گرایان مجلس با بیان اینکه دشمن‌شناسی مربوط به تاریخ گذشته و حال نیست بلکه آینده را نیز در برمی‌گیرد، متذکر شد: با توجه به رهنمودهای رهبر انقلاب از اکنون تا زمان انتخابات عده‌ای سعی می‌کنند که مشکلات اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی برای کشور درست کنند و باید بدانیم که انتخابات آینده میدان امتحان الهی است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران با بصیرت لازم باید افرادی را برگزینند که قصد خدمت برای کشور را دارند، اذعان داشت: مردم اصفهان امتحان خود را در این زمینه به خوبی از سر گذرانده‌اند و امیدوارم همچنان با دشمن‌شناسی، بصیرت، وحدت و همدلی در پشت سر رهبر انقلاب حرکت کرده و در انتخابات به گونه‌ای عمل کنید که به صلاح کشور باشد.

https://haddadadel.ir/news/337-13-2013

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.