تاریخ انتشار: 9 دی 1391

بصیرت تنها راه عبور از فتنه است/ ۹ دی بزرگداشت بصیرت است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در فتنه تشخیص دوست و دشمن سخت است و تنها یک راه عبور دارد و آن بصیرت است.

دکتر غلامعلی حداد عادل در یادواره شهدای گردان ۱۵۵ لشکر انصارالحسین (ع) همدان اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا امروز در ایران اسلامی به صورت یک سنت درآمده و در همه شهر‌ها، مردم با بزرگداشت شهدا نور ایمان را در دل‌های خود فروزان‌تر می‌کنند.

وی افزود: سنت بزرگداشت یادواره شهدا باعث شده که یاد شهدا مانند رودخانه‌ای جاری در جامعه روان باشد و یاد دفاع مقدس و شهادت فراموش نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: یادواره شهدا ما را به ایمان دعوت می‌کند و باید از شهدا که از همه چیز خود گذشته در اوج ایمان بودند، درس ایمان، تقوا، خداپرستی، اخلاص، ایثار و اطاعت از ولی‌فقیه را یاد گرفت.

وی با اشاره به اینکه شهدا اجباری برای حضور در جبهه‌ها نداشتند و در برابر دعوت امام راحل به اسلام لبیک گفته و از جان خود گذشتند، تصریح کرد: باید همه چیز خود را برای انقلاب بخواهیم و نه انقلاب را برای خودمان و مسئولیت را فرصتی برای خدمتگزاری مردم قلمداد کنیم.

دکتر حداد عادل خاطرنشان کرد: همه آحاد جامعه باید از شهدا درس بگیرند و مسئولان در صف جلوی درس‌آموزی باشند و ما در مقابل خون شهدا مسئولیم و باید قدردان فداکاری آن‌ها باشیم.

وی سپس با اشاره به نسل سوم انقلاب که پس از انقلاب و دوران جنگ تحمیلی را به خوبی مشاهده و لمس نکرده‌اند، گفت: جوانان نسل سوم انقلاب با شنیدن خاطرات و نام شهدا به انقلاب وصل شده و از راه انقلاب منحرف نمی‌شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به حماسه ۹ دی اشاره کرد و اظهار داشت: همین حس و حال درس‌آموزی از شهدا بود که حماسه ۹ دی را به وجود آورد و آن‌هایی که در آن روز قیام کردند تربیت شده مکتب شهدا بودند.

وی ادامه داد: از ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ تا ۹ دی ۸۸ مردم صبر کردند و گوش به فرمان مقام معظم رهبری بودند و رهبری در این مدت اتمام حجت کرده و سران فتنه را دعوت به راهنمایی و مهربانی می‌کرد.

دکتر حداد عادل افزود: رهبری به سران فتنه فرمودند اگر اعتراض دارید و یا اشکالی در انتخابات بوده من تضمین می‌کنم که پیگیری شود و شما راه قانون را در پیش بگیرید اما آن‌ها فشار می‌آوردند که انتخابات را باطل کنند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان اضافه کرد: شورای نگهبان با حضور صدا و سیما و هیئت‌ ۶ نفره‌ای که من هم عضو آن بودم اعلام آمادگی کرد برای شمارش صندوق‌هایی معترضان می‌خواستند اما هرچه تماس گرفتیم حاضر نشدند برای اثبات ادعای خود جلو بیایند.

وی یادآور شد: آن‌ها به انقلاب اتهام زدند و بزرگ‌ترین لطمه را به نظام وارد کردند که دشمنان ایران اسلامی یعنی امریکا و نوکران مرتجعشان در منطقه در مورد نظام می‌گفتند نظامی که روحانیون به نام اسلام بر پا کرده‌اند تقلب می‌کند و این را از زبان نخست وزیر ایران می‌گفتند.

دکتر حداد عادل افزود: سران فتنه پشت سر هم بیانیه داده و توهین کردند و عربده و اردوکشی خیابانی راه انداختند و تنها در روز یکشنبه دو روز بعد از انتخابات در عرض ۲ ساعت ۶ دستگاه اتوبوس شهری را در تهران آتش زدند و اموال دولتی و بانک‌ها را تخریب کردند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه که از فتنه‌گران خواستار تعطیلی اردوکشی خیابانی شده بودند، تأکید کرد: همه این حوادث و حادثه روز قدس، ۱۳ آبان و ۱۶ آذر که اتفاق افتاد رهبری صبر کرده و همه را به آرامش دعوت کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در روز عاشورا در خیابان انقلاب به مردم بی‌گناه و بسیجیان حمله کرده و به ساحت سیدالشهداء جسارت و اهانت شد و این آخرین تیری بود که آن زمان به خود شلیک کردند.

وی خاطرنشان کرد: با وقایع روز عاشورا کاسه صبر مردم لبریز شد و مردم در ۹ دی این پرونده را برای همیشه بستند.

دکتر حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود به بصیرت مردم اشاره کرد و گفت: بصیرت مردم پس از گذشت ۲۴ سال از جنگ تحمیلی با گرامیداشت شهدا در یادواره‌ها و اتصال به مکتب شهدا حاصل شده است.

وی در خصوص فتنه نیز اظهار داشت: فتنه اصطلاحی است که در قرآن و در نهج‌البلاغه آمده و به یک گرفتاری اجتماعی گفته می‌شود که تشخیص حق و باطل از یکدیگر دشوار است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در فتنه تشخیص دوست و دشمن سخت است و تنها یک راه عبور دارد و آن بصیرت است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه بصیرت باعث شده که توطئه‌ها در مردم اثر نکند، تصریح کرد: بصیر‌ترین مردم شهدا بودند و ایران اسلامی با حفظ راه شهدا و تکیه بر فداکاری آن‌ها در جهان قدرتمند است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز الگوی جهان اسلام شده، گفت: وقتی ایران اسلامی ماهواره به فضا پرتاب می‌کند مسلمانان جهان شاد می‌شوند و هنگامی که یک موشک را آزمایش می‌کند مسلمانان در تمام عالم احساس امنیت می‌کنند.

دکتر حداد عادل ادامه داد: جوانان کشورهای اسلامی وقتی پیشرفت‌های ایران را در جاده‌سازی، دانشگاه‌ها، سدسازی، فناوری هسته‌ای، نانو، پزشکی و مهندسی مشاهده می‌کنند، خوشحال می‌شوند.

وی افزود: از همه دستاوردهای علمی و صنعتی ایران مهم‌تر این است که ۳۴ سال انقلاب اسلامی در مقابل همه فشارهای دشمنان خود را حفظ کرده است.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلام غریب بود؛ اظهار داشت: اگر قبل از انقلاب خانمی را با چادر در دانشگاه می‌دیدیم یقین داشتیم که او مستخدم است و من در سه سالی که دانشجوی فیزیک دانشگاه تهران بودم دانشجوی خانم با حجاب را مشاهده نکردم.

وی با تأکید بر اینکه قدر این انقلاب را باید بدانیم و پیام شهدا هم همین بود، یادآور شد: ۹ دی روز بصیرت و بزرگداشت ۹ دی بزرگداشت بصیرت است و بصیرت متعلق به گذشته نیست و هر روز محتاج بصیرت هستیم.

دکتر حداد عادل در بخش پایانی سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اشاره کرد و گفت: ملت باید در خرداد سال ۹۲ برای حضور آگاهانه در انتخابات آماده باشد و باید کاری کنیم که دشمن طمع دخالت در انتخابات را نکند.

وی افزود: نباید اجازه دهیم که فضایح سال ۸۸ تکرار شود و راه جلوگیری از آن اطاعت از ولایت و توجه به رهنمودهای معظم له است.

در این مراسم تعدادی از رزمندگان دفاع مقدس که عضو گردان ۱۵۵ لشگر انصارالحسین (ع) همدان بودند با ذکر خاطراتی از شهدا یاد و نام آن‌ها را گرامی داشتند.

https://haddadadel.ir/news/330-29-2012

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.