تاریخ انتشار: 26 آذر 1391

وحدت حوزه و دانشگاه لازمه دینی بودن حکومت است

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب وحدت حوزه و دانشگاه را لازمه دینی بودن حکومت دانست.

دکتر غلامعلی حداد عادل صبح یکشنبه به مناسبت ۲۷ آذر در جمع دانشگاهیان باهنر کرمان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه یکی از شعار های اصلی انقلاب است و این مطلب از همدلی و همراهی محض حوزه ها و دانشگاه ها بالاتر است.

وی حقیقت اصلی اهمیت شعار وحدت حوزه و دانشگاه را دینی بودن حکومت ایران دانست و گفت: این وحدت لازمه اسلامی بودن حکومت است و ما متعقدیم برای اداره کشور به همراهی دین و علم در کنار یکدیگر نیازمندیم.

 

نماینده مردم تهران در مجلس حکومت دینی را حق و تکلیف مسلمانان ایران دانست و گفت: ۹۵ درصد مردم ایران مسلمان هستند و برمبنای خواست آنها و تکلیف دینی آنها جامعه اسلامی باید بر مبنای اصول و ارزش های دینی اداره شود و نمونه این حضور و اجتماع دینی در روز تاسوعا و عاشورا متبلور شد.

دکتر حداد عادل ادامه داد: اگر ما بپذیریم که در حکومتی دینی زندگی می کنیم جدایی دین از سیاست بی معناست و این در حالی است که در کشورهای غربی دین و احکام شرعی یک ارتباط شخصی و فردی است.

جدایی دین از سیاست بزرگترین ظلم به معنویت

عضو مجمع تشخیص مصلت نظام، سکولار را یک تفکر اروپایی و برای جدایی دین از سیاست عنوان کرد و اظهار داشت: برخلاف ابهت و جاه و جلال ظاهری پاپ، امروز پاپ به عنوان رهبر مذهبی مسیحیان کمترین قدرت در مخالفت و یا دخل و تصرف در قوانین غربی اروپا را ندارد.

وی جدایی دین از سیاسیت را بزرگترین ظلم به معنویت دانست و ادامه داد: ما در تفکرات اسلامی خود معتقدیم که دین یک رابطه فردی محض نیست و می تواند در مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه تاثیرگذار باشد و رهبر کبیر انقلاب( ره) نیز بارها در فرمایشات خود به این مهم اشاره کرده و معتقد بودند که حکومت دینی با عدالت اجتماعی در روابط اجتماعی و بین المللی تاثیرگذار است.

دکتر حداد عادل به مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به مستضعفین جهان به ویژه فلسطین اشاره کرد و گفت: در جنگ غزه تنها کشور ایران بود که با کمک های نظامی و مالی خود به کمک مردم فلسطین شتافت و این امر به دلیل حق طلبی و عدالت خواهی برخواسته از آموزه های دینی ماست.

ترس استکبار از پیروزی اسلامگراها در انتخابات مصر

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، سکولار را وجه مشترک همه مخالفان ایران اسلامی دانست و با اشاره به انتخابات مصر تصریح کرد: امروز همه نگاه تحلیل گران غربی به این انتخابات است و نگران آن هستند که اسلامگراها به پیروزی برسند.

وی علت اصلی دشمنی استکبار با حکومت دینی را همراهی ملت های مسلمان با حکومت های دینی خود دانست و گفت: علت حمایت ملت ایران از امام خمینی( ره) و جانفشانی آنها در جنگ تحمیلی تدین ملت ایران بود.

دکتر حداد عادل اظهار داشت: اگر حکومت کشورهای اسلامی دینی شود دیگر جایی برای استکبار باقی نمی ماند و امروز بیداری اسلامی الگویی از انقلاب اسلامی ایران است.

وی همچنین به تحریم های استکبار بر علیه ملت ایران اشاره کرد و افزود: دشمن از جنگ نظامی توطئه و فتنه و آشوب در مقابل این ملت ناامید شده و تلاش می کند با تحریم اقتصادی حکومت ایران را فلج کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، در پایان سخنان خود اظهار داشت: ملت ایران استقلال خود را با رفاه غربی عوض نمی کند و زیر بار ظلم استکبار نخواهد رفت و تحریم ها را به فرصت ها تبدل کرده و با اقتصاد مقاومتی مقاومت اقتصادی می کند.

 

https://haddadadel.ir/news/328-16-2012

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.