تاریخ انتشار: 25 شهریور 1391

تحریم کالاهای آمریکا و اسرائیل از سوی مسلمانان

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به ساخت فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص) گفت: مسلمانان نباید تنها به خشم و اعتراض اکتفا کنند؛ بلکه باید کالاهای کشورهای اهانت کننده به اعتقادات اسلامی را تحریم کنند.

دکتر غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و نماینده مردم تهران در مجلس در برنامه «دیروز امروز فردا» واکنش‌های مسلمانان را نسبت به ساخت فیلم موهن به ساحت پیامبر اکرم (ص) طبیعی دانست و اظهار داشت: این واکنش‌ها در کشورهای اسلامی قطعاً موثر است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد اهانت‌های برنامه‌ریزی شده با طراحی صهیونیست‌ها و پشتیبانی آمریکایی‌ها به مقدسات مسلمانان هستیم، یادآور شد: مسلمانان با این خشم و اعتراض سراسری، هزینه این اقدامات را برای عاملین آن‌ها بالا می‌برند.

وی با تاکید بر اینکه دفاع دولت‌های غربی به ویژه آمریکا و اسرائیل از این برنامه‌ها برای آن‌ها هزینه‌های زیادی در بر دارد، ‌افزود: مسلمانان نباید تنها به خشم و اعتراض اکتفا کنند؛ بلکه باید کالاهای کشورهای اهانت کننده به اعتقادات اسلامی را تحریم کنند.

حدادعادل با بیان اینکه چرا همیشه اینگونه باشد که آن‌ها ما را تحریم کنند، تصریح کرد: اگر دولت‌ها علیه جمهوری اسلامی تحریم را باب می‌کنند، ملت‌های مسلمان نیز باید دولت‌های آمریکا و رژیم‌صهیونیستی که به مقدساتشان توهین کرده‌اند را تحریم کنند.

وی در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه برخی از کشور‌ها که خود را خادم حرمین شریفین می‌دانند چرا در این ماجرا سکوت کرده‌اند، اظهار داشت: ۵ سال پیش می‌گفتیم این مصر چه به سرش آمده، اما اکنون مصر جوهر خود را نشان می‌دهد؛ از این رو باید گفت این اتفاق در همه کشورهای اسلامی می‌افتد و هیچ جزیره‌ از مد این اقیانوس در امان و مصون نیست و این امر قطعی خواهد بود.

دکتر حداد عادل با تاکید بر اینکه خبرهایی از داخل عربستان داریم که حکایت از توجه جوانان به اسلام ناب محمدی دارد، افزود: امام خمینی (ره) این اسلام را در جهان اسلام سر دادند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری ادامه داد: رئوس اصلی مطلب در پیامی از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت این واقعه بیان شد؛ مقام معظم رهبری کاملا تحلیل کردند و در پیامی کوتاه این واقعه و ریشه آن را نشان دادند که در واقع مخالفت با بیداری اسلامی است و دست‌های پنهان و آشکار آن را نیز ترسیم کردند.

وی بر همین اساس ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها مدعی‌اند قصد اهانت به اسلام را ندارند و اوباما اعلام کرده می‌خواهد روابط غرب و آمریکا را با جهان اسلام بهبود بخشد پس باید این عمل را مجازات کند.

دکتر حداد عادل همچنین این پیام را منشأ توجه جهان اسلام به آن دانست که هم خطاب به مردم ایران و هم خواهران و برادران مسلمان در سراسر جهان بود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه به بخشی از فضائل و بزرگی‌های پیامبر اکرم (ص) از دید خود غربی‌ها اشاره و اضافه کرد: ۳۴ سال پیش در تابستان سال ۵۷ نسخه‌ای از یک روزنامه که در پاریس منتشر می‌شد به دستم رسید؛ در یک صفحه از این روزنامه عکس ۱۰۰ نفر از شخصیت‌های بزرگ جهان از اول تاریخ تا آن زمان آورده شده بود.

وی با بیان اینکه این تحقیق نشان می‌داد در طول تاریخ چه شخصیت‌هایی بیشترین تغییر و تحول را در دنیا داشته‌اند، گفت: در این تحقیق نفر اول پیامبر اسلام بود؛ یعنی آن‌ها در تحقیق خود دریافته بودند هیچ شخصیتی در طول تاریخ همچون پیامبر اسلام دنیا را تغییر نداده است؛ دومین نفر این تحقیق نیز نیوتن بود.

دکتر حداد عادل همچنین اظهار داشت: یکی از بانوان دانشمند جهان اسلام کتابی را با عنوان «محمد رسول‌الله» نوشته که به زبان آلمانی و انگلیسی در دنیای غرب منتشر شده است؛ ‌این کتاب عذرخواهی از کج فهمی‌هایی است که از قرون وسطی تا کنون نسبت به پیامبر (ص) صورت گرفته و در آن مقام و جایگاه پیامبر را در دل آحاد مسلمانان بیان کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه فیلم‌هایی که اهانت به پیامبر د‌ر آن‌ها وجود دارد با واقعیت‌های تاریخی خود غربی‌ها که به آن اعتراف دارند، سازگار نیست، افزود: آن‌ها اعتراف می‌کنند بعد از جنگ‌های صلیبی غرب با مشاهده عالم اسلام به فکر تغییر خود افتاد.

وی اضافه کرد: از عواملی که غرب از قرون تاریک فاصله گرفت و به دوران علم و تمدن آمد، آشنایی با جهان اسلام بود و در طول ۲۰۰ سالی که غربی‌ها در طی جنگ‌های صلیبی با مسلمانان تماس داشتند نوری به دنیای غرب برای آن‌ها به وجود آمد.

دکتر حداد عادل در ادامه سخنان خود به واقعه‌ای از زندگی پیامبر (ص) اشاره و تصریح کرد: پیامبر اکرم پسری به نام ابراهیم داشت که بر اثر بیماری در ۱۲ یا ۱۶ ماهگی درگذشت؛ در همین زمان خورشید نیز گرفت و در بین عامه مردم شایعه شد این قضیه به مردن ابراهیم ربط دارد و خورشید در عزای پیامبر سیاه پوشیده است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری بر همین اساس ادامه داد: اگر پیامبر مثل بسیاری از قدرتمندان پاک نبود می‌توانست از جهالت مردم برای تحکیم قدرت خود استفاده کند اما ایشان چنین کاری را نکردند.

وی با تاکید بر اینکه باید به غربی‌های نادان گفت ما چنین پیامبری داریم، یادآور شد: ملت‌های مسلمان پیامبر را به این شکل شناختند و با این فیلم‌ها دست از ایشان برنخواهند داشت.

دکتر حداد عادل در پاسخ به این سؤال که جامعه فرهنگی ما در چنین جنگ عظیم فرهنگی، چه وظیفه‌ای بر دوش دارد، تصریح کرد: همه روشنفکران متعهد که دلشان برای استقلال و آزادی این کشور می‌تپد باید دست ناپاک استکبار و استعمار را در این جنگ فرهنگی ببندند و بدانند دشمن امروز برای ادامه سلطه خود بر جهان اسلام ایمان اسلامی و اخلاق جوانان را نشانه گرفته است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری همچنین افزود: همه هنرمندان، فیلمساز، ‌شاعر و داستان نویس باید مقابله به مثل کنند؛ ‌البته این به معنی حمله به مقدسات دیگران نیست بلکه ما باید نشان دهیم پشت این حرف‌ها چه اهدافی نهفته است و با ساخت فیلم‌هایی که شخصیت پیشوایان دینی را نشان می‌دهد، به جوانان آگاهی و بصیرت بخشیم.

وی با تاکید بر اینکه هنر باید در خدمت بیداری اسلامی باشد، اظهار داشت: امروز که این موج در جهان اسلام پیدا شده هیچ‌کس نمی‌تواند بی‌اعتنا بماند و در برابر این موج عظیم با بی‌اعتنایی بگذرد.

دکتر حداد عادل با بیان اینکه در ماه‌های اخیر شاهد شدت گرفتن توطئه‌های استکبار برای جنگ شیعه و سنی بوده‌ایم، ‌گفت: صهیونیست‌ها و دشمنان اسلام در مقابل بیداری اسلامی سعی می‌کردند جنگ داخلی در جهان اسلام ایجاد کنند که نمونه بارز آن سوریه است؛ اما این واقعه از اموری است که همه مسلمانان را متحد می‌کند چرا که شیعه و سنی همه دست دراز می‌کنند به حبل الله و به دفاع از اسلام و قرآن به میدان می‌آیند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در پایان خاطرنشان کرد: باید گفت این فتنه‌ها و توطئه‌ها باعث وحدت جهان اسلام شده و توطئه جنگ شیعه و سنی را خنثی می‌کند.

 

 

https://haddadadel.ir/news/311-15-2012

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.