تاریخ انتشار: 5 شهریور 1391

لارستانیهای متعصب در هیچ کجا دیار خود را فراموش نمی‌کنند

سومین همایش تخصصی جوان و اندیشه با استقبال پرشور اصحاب اندیشه و علم در لارستان و با حضور دکتر غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و رییس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی؛ دکتر جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی و علی محمد امیری معاون استاندار و فرماندار لارستان آغاز بکار کرد.

در آیین افتتاحیه این همایش علمی که روز جمعه سوم شهریور ماه در تالار وحدت لارستان برگزار شد؛ دکتر جعفرپور ضمن عرض خیرمقدم به دکتر حدادعادل و نخبگان علمی و مسئولین محلی گفت: با علم و عمل و داشتن اندیشه‌های اصیل و ناب اسلامی و ایرانی، می‌توانیم شکوه و بزرگی لارستان بزرگ را رقم بزنیم.

در ادامه علی محمد امیری، فرماندار لارستان پشت تریبون قرار گرفت. وی سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: ستارگان درخشانی از آسمان پر فروغ علم و ایمان در این مجال جمع شده‌اند که مایه افتخار لارستان است. وی با اشاره به تاریخ پرشکوه و علمای نام آور و فرهیختگان بنام و ادیبان با معرفت دینی این دیار گفت: لارستان مهد نامداران علمی و فرهنگی است و این خصلت نیکو در عصر انقلاب اسلامی بیشتر متبلور شده است که آنان در نقاط مختلف کشور و دنیا مایه افتخار دیار خود شده‌اند.

فرماندار لارستان با اشاره به اینکه امسال بیش از ۲۰ نفر در کنکور سراسری حائز رتبه زیر ۱۰۰۰ شده‌اند؛ افزود: چهار نفر از این افراد رتبه تک رقمی را کسب کرده‌اند که این موضوع با قیاس قرار دادن جمعیت و دوری از مرکز و سایر معیار‌ها، رتبه‌ای ارزنده و بسیار مطلوب برای لارستان است. این مقام علمی چند برابر شهرستان‌های هم جوار و همطراز است و ۱۸ تا ۲۰ برابر بعضی از شهرستانهاست.

وی تصریح کرد از اهالی لارستان هم اکنون نزدیک به ۳۰۰ نفر از دانش آموختگان سطح عالی در دانشگاههای برگزیده دنیا مشغول به تحصیل بوده یا به تازگی فارغ التحصیل شده‌اند. و روسای برخی از دانشگاههای معتبر اروپایی نیز لاری هستند. که در این زمینه می‌توان به کشور انگلستان و ریاست چهار لارستانی بر دانشگاه معتبر آن کشور اشاره نمود.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: در شهرستان لارستان ۳۵۰ دانش آموز در مقطع تحصیلی متوسطه استعدادهای درخشان و ۲۰۰ نفر از نوجوانان علمی در مقطع راهنمایی تیزهوشان در حال کسب علم هستند. و در المپیادهای کشوری و جهانی نیز حائز رتبه خوبی هستیم.

امیری افزود: در این خطه فقط به ذخیره علمی و آنچه که گذشتگان آفریدند؛ اکتفا نشده است و با این ظرفیت و استعداد هر روز بر این ذخیره اضافه می‌گردد. همچنین کسب علم در لارستان یک ویژگی مهم دیگر را نیز با خود به همراه دارد؛ استعدادهای این منطقه علم را توام با ایمان کسب کرده‌اند و بدون تردید علم همراه با ایمان منشأ خیر و برکت خواهد بود.

او خطاب به نخبگان علمی از آنان خواست که با درخشش در عرصه‌های علمی کشور را در جهان به قله برسانند.

در این مراسم فرماندار لارستان دو درخواست مهم نیز از دکتر حدادعادل کرد که هر دو درخواست با استقبال و کف زدن‌های مرتب حاضرین همراه شد.

وی در اولین درخواست خود گفت: با توجه به رتبه رفیع علمی لارستان؛ شعبه‌ای از بنیاد ملی نخبگان در لارستان تأسیس شود.

امیری همچنین با اشاره به اینکه نظر شخصی خود را در درخواست دوم بیان می‌کند، خطاب به مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: «دومین تقاضای بنده از شما که یک شخصیت موثر کشور هستید ـ (آن است که) به نظر می‌رسد ظرفیت سیاسی شهرستان گنجایش این همه استعداد را ندارد باید طرحی نو در انداخت؛ کمک کنید.»

بعد از سخنان علی محمد امیری فرماندار لارستان؛ دکتر حدادعادل برای حاضرین سخنرانی کرد. دکترحدادعادل در ابتدای سخنان خود یاد حضرت آیت الله مرحوم سیدعبدالعلی آیت اللهی را گرامیداشت و سپس در پاسخ به تعاریفی که از وی توسط نماینده شهرستان و فرماندار لارستان صورت گرفته بود؛ خاضعانه گفت: افتخار می‌کنم که در دریای بزرگ ایران زمین قطره‌ای ناچیزم.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در ادامه؛ مباحث تئوریک خود را خطاب به نسل فرهیخته و جوان لارستانی بیان کرد و سپس گفت: وقتی وارد شهر لار شدم و تصاویر دانشمندان و نخبگان علمی را در تابلوهای سطح شهر دیدم، متوجه شدم که این شهرستان برای دانشمندان و عالمان ارزش قائل است و این بسیار مبارک و ارزشمند است و با این کار راه صحیح به نسل‌های آینده نشان داده می‌شود.

شایان ذکر است دکتر حدادعادل در سخنرانی یک ساعته خود مباحث مختلفی را مطرح نموده و تعابیر شایسته‌ای را نیز برای لارستان به کار برد که در اخبار تکمیلی به همراه گزارش تصویری اختصاصی لادستان به اطلاع خواهد رسید.

در انت‌ها مراسم با اهدا لوح سپاس و یک جلد گزیده اشعار حضرت آیت الله آیت اللهی و یک جلد نفیس از دست خط‌های امام جمعه مرحوم لارستان از مه‌مان ویژه این مراسم یعنی دکتر حدادعادل تجلیل به عمل آمد.

https://haddadadel.ir/news/307-26-2012

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.