تاریخ انتشار: 14 مرداد 1391

نرم افزار انقلاب مشروطه رونمایی شد

نرم افزار ‘انقلاب مشروطه’ همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت روز شنبه با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و منصور واعظی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور رونمایی شد.

موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی ‘نمایه’ در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب در بحث تاریخ مشروطه، اقدام به آماده سازی نرم افزاری با محتوای انقلاب مشروطه کرده است.

این نمایه مباحث تاریخی مرتبط با انقلاب مشروطه را در قالب اسناد تاریخی، عکس‌‌ها و مقالات، کتب تخصصی، عکس و فیلم به پژوهشگران ارائه می‌دهد.

تاریخ انقلاب مشروطه، علما و انقلاب مشروطه، رهبران مشروطه، استعمار و انقلاب مشروطه، تهران در انقلاب مشروطه، احزاب، گروه‌ها و انجمن‌ها در انقلاب، مطبوعات و انقلاب مشروطه، مردم و انقلاب مشروطه، ادبیات و هنر مشروطه، زنان و انقلاب مشروطه، انقلابیون و نوجوانان در مشروطه، نقش روحانیت در حوزه‌های عملیاتی مشروطه، اماکن متبرکه و مساجد در انقلاب، تصویر نگاری در انقلاب مشروطه و مشروطه از نگاه دیگران عناوین این مجموعه نرم افزاری را تشکیل می‌دهد.

بیش از ۵۷۰ عنوان مقاله تخصصی، یک هزار و ۵۰۰ مقاله تاریخی، ۱۴ هزار سند، ۳ هزار عنوان معرفی کتاب و کتاب‌شناسی، ۲ هزار عکس تاریخی در زمینه مشروطه و بیش از ۳ هزار دقیقه فیلم با موضوع مشروطه از امکانات موجود در این نرم افزار است.

مراسم رونمایی از نرم افزار انقلاب مشروطه روز شنبه با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، منصور واعظی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از مدیران و مسئولان در سالن اجتماعات شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

https://haddadadel.ir/news/301-04-2012

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.