تاریخ انتشار: 28 تیر 1391

برای ایجاد تحول در هر ملت باید از آموزش و پرورش شروع کرد

دکتر حداد عادل با بیان اینکه بیداری اسلامی از آثار انقلاب اسلامی است که بعد از ۳۳ سال در دور دست‌ها ظاهر می‌شود، تصریح کرد: باران رحمتی که با انقلاب اسلامی به قله‌های ایران باریده بود، امروز در اثر نفوذ در اعماق دوردست‌ها به صورت چشمه‌های زلال ظاهر شده و مزارع بزرگی از زندگی مسلمانان را سیراب می‌کند.

دکتر حداد عادل در بیست و نهمین اجلاس رؤسای آموزش و پرورش مناطق کشور با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و جایگاه خطیر این وزارتخانه خطاب به روسای آموزش و پرورش مناطق سراسر کشور اظهار کرد: مسئولیت تربیت یک ملت برای اداره این کشور را بر عهده دارید و همه کسانیکه در آینده سرنوشت کشور را به دست می‌گیرند، از بالا‌ترین مقام و مسئولیت‌ها، امروز در مدارس درس می‌خوانند و حتی فردی که پنجاه سال بعد رهبر این کشور خواهد بود، امروز توسط شما تربیت می‌شود. البته ان‌شاءالله عمر رهبر ما تا حضور امام زمان (عج) طولانی باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر به عظمت وظیفه آموزش و پرورش توجه کنیم، دچار شگفتی می‌شویم، خاطر نشان کرد: وظیفه آموزش و پرورش، ‌ تربیت یک ملت انقلاب کرده است و برای یک ملت انقلابی که انقلاب دینی به نام خدا و برای خدا کرده است تربیت نسل آینده از همه جای جهان حساستر است.

دکتر حداد عادل با بیان اینکه چشم ملت ایران، رهبری، امام و شهدا به آموزش و پرورش دوخته شده است، افزود: چشم همه مسلمانان آزادی‌خواه و مسلمانانی که می‌خواهند خود را از سلطه استکبار، ظلم و زور نجات دهند، به ملت ایران و محصولی است که از آموزش و پرورش انقلاب اسلامی برای اداره کشور و خدمت به سایر مسلمانان تربیت می‌شود.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی از آثار انقلاب اسلامی است که بعد از ۳۳ سال در دور دست‌ها ظاهر می‌شود، خاطر نشان کرد: باران رحمتی که با انقلاب اسلامی به قله‌های ایران باریده بود، امروز در اثر نفوذ در اعماق دوردست‌ها به صورت چشمه‌های زلال ظاهر شده و مزارع بزرگی از زندگی مسلمانان را سیراب می‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز شاهد آثار جهانی انقلاب و بیداری اسلامی هستیم و این موضوع وظیفه ما را برای اداره کشور سنگین‌تر می‌کند، افزود: باید برای این مسئولیت و ایفای این وظیفه خطیر جهانی که به خاطر جهانی بودن اسلام است، پایه‌های انقلاب را در داخل کشور هر چه می‌توانیم استوار‌تر کنیم و این مستلزم آن است که تک‌تک افراد کشور را مؤمن، متدین، ‌ فرهیخته و کارآمد تربیت کنیم که این وظیفه متوجه آموزش و پرورش است.

دکتر حداد عادل با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش شور و نشاط و انگیزه‌ای برای تحول به وجود آمده است، تصریح کرد: سند این تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و برای آن تلاش شده است و طرح ۶ ـ ۳ ـ ۳ در این رابطه مطرح شده و تالیف کتاب‌های جدید نیز انجام می‌شود که امیدواریم این روحیه امید و نشاط ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر اندیشه‌هایی در رابطه با کسب استقلال بیشتر برای آموزش و پرورش دنبال شده است، با اشاره به اهمیت و جایگاه معلم در آموزش و پرورش گفت: همه چیز در وزارتخانه آموزش و پرورش بی‌روح است و تنها چیزی که روح دارد معلم است که با روح خود به همه چیز روح می‌بخشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در هر کشوری برای ایجاد تحول در ملت باید از آموزش و پرورش شروع کرد خاطر نشان کرد: ‌ برای ایجاد تحول در آموزش و پرورش باید از تربیت معلم شروع کرد و این‌‌ همان جهت‌گیری درستی است که در آغاز انقلاب شهید رجایی و باهنر دنبال می‌کردند.

دکتر حداد عادل با بیان اینکه ما آموزش و پرورش را قلب انقلاب و کشور برای اصلاح و تحول می‌دانیم، گفت: قلب این قلب تربیت معلم است.

وی افزود: ما نمی‌توانیم در آن واحد همه افراد و همه چیز را تغییر دهیم، اما اگر متمرکز بر تربیت معلم شویم با تربیت هر معلم چندین هزار نفر را تربیت کرده‌ایم.

https://haddadadel.ir/news/298-18-2012

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.