تاریخ انتشار: 28 تیر 1391

به مصلحت فدراسیون فوتبال است که لیگ را به تعویق اندازد

دکتر حداد عادل با اعلام موافقتش با طرح تعویق لیگ برتر به پس از ماه مبارک رمضان گفت: “آنچه مراجع عظام در باب تعویق مسابقات لیگ فوتبال و موکول کردن آن به بعد از ماه مبارک رمضان گفته‌اند از سر خیرخواهی و رعایت حرمت ماه مبارک رمضان است و بنده هم اعتقاد دارم فدراسیون فوتبال بهتر است این کار را انجام دهد”.

دکتر غلامعلی حداد عادل در گفتگو با خبرنگار ابنا ادامه داد: “این امکان برای فدراسیون وجود دارد که این چند بازی که قرار است در ماه مبارک رمضان برگزار شود را به نحوی برنامه ریزی کند که در دل برنامه های بعد از ماه مبارک گنجانده شود؛ تا مسابقات، به نام ماه مبارک رمضان در این ایام عزیز تعطیل شود”.

رییس سابق مجلس شورای اسلامی که خودش پا به توپ نیز هست افزود: “ورزش فوتبال انرژی زیادی می‏خواهد و این مسابقات هم با شدت و حرارت زیادی برگزار می شود؛ لذا عملاً ممکن است سبب شود که بعضی از بازیکنان خدای نکرده برای این که در مسابقه از نظر بدنی کم نیاورند روزه نگیرند”.

وی با اشاره به هدف خداوند از فریضه روزه که متّقی شدن انسان‏هاست گفت: “ممکن است حتی برخی از ورزشکاران برای جلوگیری از افت بدنی مسافرت کنند و روزه خود را به صورت شرعی بخورند، ولی این هم خوب نیست و مخالف غایی دین است”.

دکتر حداد عادل اضافه کرد: “این امکان وجود دارد که در این ماه، مسابقاتی که قدرت بدنی بالا می خواهد و پیروزی در آنها حیثیتی است برگزار نشود تا ورزشکارهایی که می‏خواهند روزه بگیرند با خیال راحت روزه بگیرند.

وی در پایان یک بار دیگر تأکید کرد: “بنده مصلحت مسؤولان فدراسیون فوتبال را در این می دانم که به نظر مراجع احترام بگذارند”.

https://haddadadel.ir/news/296-18-2012

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.