تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1391

همه چشم به انقلاب جمهوری اسلامی ایران دوخته‌اند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: همه چشم به انقلاب جمهوری اسلامی ایران دوخته‌اند؛ زیرا سایر کشور‌ها نیز می‌خواهند بدانند که ما چطور با سلطه غرب و آمریکا مبارزه می‌کنیم.

دکتر غلامعلی حداد عادل مشاور عالی مقام معظم رهبری در همایش نظریه‌ بیداری اسلامی در اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) با اشاره به اینکه در قرن‌های گذشته تفاوت زیادی میان تمدن مسلمانان و مسیحیان وجود نداشت گفت: در گذشته توازنی میان مسیحیان و مسلمانان بود، اما از قرن شانزدهم به بعد و با تحولاتی که در دنیای غرب به وجود آمد اروپاییان از نظر مادی به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافتند.

 

وی افزود: به موازات به هم خوردن این توازن و قدرت یافتن تمدن غرب ضعف کشورهای اسلامی در مقابله با آن‌ها آشکار شد هرچند در نیمه دوم قرن بیستم کشورهای مستعمره استقلالی ظاهری پیدا کردند ولی این تحولات نیز عملا به بهود وضعیت سیاسی قدرت‌های اسلامی در سطح جهان کمکی نکرد.

دکتر حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل دولت جعلی اسراییل در خاورمیانه عنوان کرد: به وجود آمدن اسراییل در خاورمیانه برای جهان اسلام همانند خنجری بود و یا به گفته امام راحل یک غده سرطانی زیرا آتش آن دامن جهان اسلام را گرفت.

وی افزود: تشکیل کشور پاکستان نیز برای جهان اسلام بسیار مهم بود زیرا قرار بود این یک کشور اسلامی باشد که مسلمانان همه در آن متمرکز شوند ولی متاسفانه غرب مانع ایجاد یک کشور اسلامی نیرومند شد و از‌‌ همان آغاز جنگ و درگیری هند و پاکستان بر سر کشمیر وجود داشت؛ زیرا دشمنان نمی‌خواستند پاکستان یک کشور اسلامی نیرومند در منطقه باشد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در این همایش با اشاره به اینکه هرگاه قرار بود کشوری روی آرامش را به خود ببینند غرب با دو الگوی حکومتی این آرامش را به هم می‌زد تاکید کرد: به ظاهر در پاکستان و ترکیه دموکراسی حاکم است در حالی که آمریکا هر‌گاه که بخواهد به وسیله ارتش و ژنرال‌های آن اعمال قدرت می‌کند.

وی گفت: هر ۱۰ سال یک بار که فضای دموکراسی پاکستان آشفته می‌شود یک ژنرال ارتشی نظمی ظاهری به پا کرده و کاری می‌کند تا همه چیز طبق خواسته آمریکا پیش رود.

دکتر حداد عادل دومین مدل دموکراسی که غرب در خاورمیانه پیاده می‌کند را برگزاری انتخابات دانست و ادامه داد: در زمان گذشته غرب تلاش می‌کرد در کشورهایی مانند ایران و اردن شاهی را حاکم کرده و از این طریق به صورت مستقیم اعمال قدرت کند. همچنین در آن زمان جهان اسلام برای غرب به معنای بازار مصرف کالاهای آن‌ها بود و سرزمین‌هایشان نیز پایگاه نظامی برای غرب محسوب می‌شد. رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در چنین شرایطی ایران شاهد وقوع انقلاب اسلامی به رهبری یک روحانی بود این انقلاب به وسیله اندیشه‌های سیاسی ضد استبدادی و استقلال‌طلبانه امام متکی بود از نظر فکری و فرهنگی نیز بر پایه شعار نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی تکیه داشت. همچنین امام خمینی (ره) با اتکا به خدا و بهره‌مندی ازحمایت توده‌های مردم و دست خالی به مبارزه پرداختند و بعد از پیروزی این انقلاب نیز همچنان تاکید داشتند تا جمهوری اسلامی در کشور ایجاد شود.

 

https://haddadadel.ir/news/291-14-2012

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.