تاریخ انتشار: 6 فروردین 1391

با افزایش روحیه غیرت ملی از کالاهای تولید داخل حمایت شود

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با نامگذاری سال ۹۱ و تأکید مقام معظم رهبری بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، اقتصاد رونق پیدا خواهد کرد و فقر و فساد ریشه‌کن می‌شود.

دکتر حداد عادل، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نخستین نماز جمعه مشهد در سال ۹۱ در حرم مطهر حضرت رضا (ع)، گفت: رهبری نگران جنبه‌های اقتصادی نظام هستند و نامگذاری سال به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی باعث عزت نظام می‌شود.

دکتر حداد عادل اظهار داشت: مقام معظم رهبری چند سالی است با نامگذاری سال‌ها به نام نوآوری و شکوفایی، همت و تلاش مضاعف، اصلاح الگوی مصرف، جهاد اقتصادی و در سال جدید، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی بر روی ابعاد مختلف اقتصادی متمرکز شده‌اند.

وی ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری سال ۹۱ را سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری می‌کنند، نباید تنها به شنیدن این نام اکتفا کنیم و باید با تدبیر، اندیشه، کار و تلاش این شعار ملی را به شعور ملی مبدل کنیم تا شعار سال تحقق پیدا کند.

دکتر حداد عادل با بیان اینکه رونق اقتصادی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باعث پیشرفت کشور می‌شود، عنوان کرد: ولی امر مسلمین برای اصلاح وضع معیشتی مردم، کاهش گرانی‌ها و بیکاری، پیشرفت و عدالت اهمیت قائل هستند و بر مسائل اقتصادی تأکید دارند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری تصریح کرد: با تحقق شعار امسال دشمنان دیگر نمی‌توانند با محاصره اقتصادی و تحریم‌ها ما را در فشار قرار دهند و علاوه بر آنکه آزادی و استقلال ما بیشتر می‌شود، فقر و فساد نیز ریشه‌کن خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تأکید مقام معظم رهبری بر آن است که سرمایه در مسیر پویایی نظام استفاده شود، افزود: اصطلاح کارآفرینی همین پیام را دارد که سرمایه باید در زمینه ایجاد کار باشد تا تولید داخلی رونق پیدا کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما در مجلس شورای اسلامی سعی می‌کنیم به تولیدات ملی توجه ویژه داشته باشیم و شرط رونق تولید ملی این است که تولیدکنندگان جنس مقبول، با کیفیت، بادوام و ارزان قیمت تولید کنند. البته مردم هم وظیفه دارند از محصولات داخلی که به دست کارگر ایرانی و با سرمایۀ کارگر ایرانی تولید شده است، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مردم کشور ما باید از تولیدات داخلی استفاده کنند و نسبت به استفاده از کالاهای ایرانی غیرت ملی و تعصب داشته باشند، ابراز کرد: نباید کالای ایرانی باعث خجالت مردم شود بلکه خجالت را باید کسی بکشد که کالای کشور را کنار می‌گذارد و به دنبال کالاهای دیگر است.

دکتر حداد عادل اظهار کرد: دولت باید برای رونق بخشیدن به تولید ملی و سرمایه ایرانی زیرساخت‌ها را فراهم کند و موانع، اشکال‌گیری و چوب لای چرخ گذاشتن رفع شود. البته دولت تا کنون بسیاری از زیرساخت‌های لازم را تأمین کرده است. وی افزود ما باید با تنظیم عادلانه واردات و تعرفه‌ها شاهد تحقق تولید ملی باشیم.

وی بیداری اسلامی ملت‌های مسلمان را مهم‌ترین رویداد سال گذشته دانست و عنوان کرد: به‌‌ همان میزان که بیداری اسلامی برای ملت‌های ما نویدبخش بود، برای مستکبران، سلطه‌گران و دشمنان اسلام تلخ و ناگوار بوده است، آن‌ها از اینکه می‌بینند امواج بیداری اسلامی از ایران گسترده شده و به کشورهای دنیا رسیده است، عصبانی و ناراحت هستند.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به انتخابات ۱۲ اسفند، یادآور شد: دشمنان می‌خواستند از طریق تحریم‌های اقتصادی و بالا بردن قیمت سکه و دلار، مردم را ناامید کنند تا در انتخابات شرکت نکنند، اما مردم با هوشیاری متوجه این توطئه‌های دشمن بودند از این رو انتخابات ۱۲ اسفند سال ۹۰ را می‌توان برای ملت ایران جشن وحدت و بصیرت عنوان کرد.

https://haddadadel.ir/news/285-25-2012

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.