تاریخ انتشار: 22 اسفند 1390

بهار رادیو فرهنگ با درس مثنوی دکتر حداد عادل

به گزارش روابط عمومی رادیو فرهنگ، سعید یوسف‌نیا مدیر گروه فرهنگ و ادب شبکه فرهنگ گفت: درس مثنوی یکی از برنامه‌های غنی، با ارزش و تاثیر گذار شبکه فرهنگ است که از ۲۶ اسفند ماه ۹۰ روزهای جمعه ساعت ۲۲:۰۰ تا ۲۳:۰۰ تقدیم علاقه مندان شعر حکمی و عرفانی خصوصا اشعار مانای مولانا جلال الدین محمد بلخی می‌شود.

مدیر ادب رادیو فرهنگ با اشاره به روایت «درس مثنوی» توسط دکتر حداد عادل گفت: دکتر حداد عادل از معدود سیاستمدارانی است که ادیب و شاعر است و با لطایف و رموز دینی ـ عرفانی ادبیات ایران به خوبی آشناست و همین امر سبب شده است که حتی در حوزه سیاست نیز ادب و تعادل را رعایت کند.

 

یوسف‌نیا ضمن اعلام طراحی و تولید این برنامه در گروه ادب شبکه فرهنگ گفت: برای شبکه فرهنگ و مخاطبان این شبکه فرصت مغتنمی است تا در محضر درس استاد حداد عادل حضور یابند، چرا که این برنامه در حقیقت کلاس درس دکتر حداد عادل است که هر پنجشنبه در منزل ایشان برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در این کلاس غالبا دانشجویان دکتری ایشان و فرهیختگان حوزه ادب و عرفان هستند.

وی در ادامه گفت: دکتر حداد عادل با نگاهی ژرف بین و دقیق و موشکافانه به سراغ مثنوی رفته است و با توسل به قرآن کریم و احادیث نبوی و روایات معتبر تلاش کرده است تا تعبیر و تاویل محسوس و موثری از منظومه سترگ مثنوی ارائه دهد. امید است که مخاطبان این برنامه به واسطه سخنان علمی و در عین حال گرم و صمیمانه دکتر حداد عادل انس بیشتری با مثنوی معنوی بیابند و به این طریق با بطون دیگر قرآن مجید آشنا شوند.

شایان ذکر است درس مثنوی به سردبیری و تهیه کنندگی مریم مردانی تهیه و پخش می‌شود.

https://haddadadel.ir/news/283-12-2012

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.