تاریخ انتشار: 15 اسفند 1390

نطق میان دستور دکتر حداد عادل در جلسه علنی مجلس ـ ۱۵-۱۲-۹۰

نطق میان دستور دکتر حداد عادل در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

دوشنبه ۱۵-۱۲-۹۰

بسم الله الرحمن الرحیم

ملّت بزرگ ایران و نمایندگان محترم مجلس؛ انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوازدهم اسفند ماه سال هزار و سیصد و نود با حضور باشکوه و عزّت آفرین ملّت ایران به انجام رسید.

مردم با مشارکت عظیم خود حماسه آفریدند و روز درخشان دیگری را در تقویم و تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رساندند. پیروز حقیقی این انتخابات ملّت ایران بود. مردم با‌‌ همان بصیرت و عزم و اراده‌ای که در نهم دی ماه هشتاد و هشت نشان داده بودند و با‌‌ همان شور و شعوری که در بیست و دوم بهمن امسال داشتند، در صحنه انتخابات دوازدهم اسفند نیز شرکت کردند. انتخابات دوازدهم اسفند را باید «جشن وحدت» و «جشن بصیرت» مردم نامید. این پیروزی را به صاحب حقیقی این کشور، حضرت مهدی موعود (عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله ‌خامنه‌ای و به ملّت بزرگ و ارجمند ایران تبریک می‌گوییم.

 

مردم ثابت کردند که حقیقت را به درستی تشخیص می‌دهند و دوست را از دشمن به دقّت تمیز می‌دهند. مردم ثابت کردند که موقع‌شناس هستند و تصمیم درست را در لحظه درست اجرا می‌کنند.

این انتخابات نشان داد که مردم ایران،‌‌ همان مردمی هستند که در سال ۵۷ با اطاعت از امام راحل، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و اکنون نیز با بهره‌مندی از تجربه ارزشمند سیاسی و اجتماعی و فرهنگی سی‌وسه ساله، در کوره حوادث بزرگ، آبدیده شده‌اند و امروز با انگیزه‌ای بیشتر و اندیشه‌ای روشن‌تر پشت سر رهبری شجاع و مدیر و مدبّر راه پر افتخار استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را با امید به فضل الهی و اطمینان از آینده‌ای روشن ادامه می‌دهند.

پیام مردم ایران در این انتخابات به دشمنان انقلاب اسلامی این بود که تصوّر نکنید ما مردم با تهدید و تحریم، از استقلال خود دست می‌کشیم و از ادامه راه پرافتخاری که انقلاب اسلامی، پیش روی ما گشوده است منصرف می‌شویم. این راه، راه شهیدان ماست، ما با نام آن‌ها و یاد آن‌ها، با ایمان و آرمان آن‌ها زندگی می‌کنیم و کشور خود را می‌سازیم و إن‌شاء‌الله این کشور را چشم و چراغ همه کشورهای اسلامی خواهیم کرد.

ملّت وظیفه خود را با مشارکت گسترده در انتخابات به انجام رساند، اینک این مائیم که باید وظیفه خود را به انجام رسانیم و دِین خود را به این ملت فهیم و قدر‌شناس و بصیر ادا کنیم و با بعضی سخنان، شیرینی این انتخابات را تلخ نکنیم.

اینجانب به همه کسانی که با رأی ملّت افتخار نمایندگی در مجلس نهم را پیدا کرده‌اند، صمیمانه تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که مجلس نهم که مولود حماسه افتخارآمیز ملّت در دوازدهم اسفند نود است، مجلسی باشد مؤمن و انقلابی و بااخلاق و واقع‌بین، مجلسی در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری و وفادار به آرمان‌های امام راحل و در خدمت مردم و یار و یاور دولت در خدمتگذاری به مردم. مجلسی که بتواند نمونه مردم‌سالاری دینی در بیداری‌اسلامی، در جهان اسلام باشد.

وظیفه خود می‌دانم از رأی افتخارآفرین مردم عزیز و ارجمند تهران به این خدمتگزار کوچک خود سپاسگزاری کنم و از خدا می‌خواهم توفیق قدر‌شناسی نسبت به ملّت عزیز را به این بنده و همکارانم در مجلس عنایت فرماید.

این سخن را با غزلی از حافظ عزیز به پایان می‌برم که می‌فرماید:

دل سراپرده محبت اوست/دیده آیینه دار طلعت اوست

من که سر درنیاورم به دو کون/گردنم زیر بار منت اوست

تو و طوبی و ما و قامت یار/فکر هر کس به قدر همت اوست

گر من آلوده دامنم چه عجب/همه عالم گواه عصمت اوست

من که باشم در آن حرم که صبا/پرده دار حریم حرمت اوست

بی‌خیالش مباد منظر چشم/آنکه این گوشه جای خلوت اوست

هر گل نو که شد چمن آرای/اثر رنگ و بوی صحبت اوست

دور مجنون گذشت و نوبت ماست/هر کسی پنج روز نوبت اوست

ملکت عاشقی و گنج طرب/هر چه دارم ز یمن همت اوست

من و دل گر فدا شدیم چه باک/غرض اندر میان سلامت اوست

فقر ظاهر مبین که حافظ را/سینه گنجینه محبت اوست

والسّلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

https://haddadadel.ir/news/280-05-2012

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.