تاریخ انتشار: 27 خرداد 1402

بزرگترین سرمایه برای ملت و کشور ایران جوانان هستند

دکتر غلامعلی حدادعادل در مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی تابستان ۱۴۰۱ که روز شنبه ۲۷ خردادماه ۱۴۰۲ در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با اشاره به تاریخچه برگزاری المپیادهای علمی در کشورمان گفت: برگزاری المپیاد در ایران ۳۷ ساله شده و از سال ۱۳۶۵ فکر شرکت دانش‌آموزان ایرانی در المپیادها مطرح شد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: امروز المپیاد، مبدل به یک نهاد علمی شده که سمپاد، باشگاه دانش‌پژوهان جوان، بنیاد ملی نخبگان، وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، امیدوار به این فعالیت علمی هستند.

وی تصریح کرد: یک لشکر جوان، دانش‌پژوه و امیدوار برای ایران وجود دارد و بزرگترین سرمایه برای ملت و کشور ایران همین جوانان هستند. اگر همه چیز داشته باشیم اما نیروی انسانی باایمان، امیدوار، دانشمند، فعال و عاشق به کشور نداشته باشیم، انگار هیچ چیز نداریم اما با وجود چنین نیروهایی همه چیز به نتیجه می‌رسد.

دکتر حدادعادل افزود: ما توانستیم در برابر فلج‌کننده‌ترین تحریم تاریخ علیه کشور مقاومت کنیم و کشورهایی که ما را تحریم کرده بودند، خودشان بعدها گفتند تحریم، هیچ اثری نداشته و نتوانستند به مقصود خود برسند و ایران توانست نیازهای علمی خود را تا حدودی تامین کند و ایران امروز صادرکننده خدمات علمی است و کشورهای پیشرفته از ایران خرید می‌کنند و شرکت‌های دانش‌بنیان ما در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند.

https://haddadadel.ir/news/2747-17-2023

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.