تاریخ انتشار: 6 اسفند 1390

از بهشت فرهنگ به سیاست هبوط کردم

دکتر حداد عادل با اشاره به مجلس هشتم گفت: شرایط این دوران شرایطی نبود که بنده بخواهم در مدیریت مجلس دخالت کنم زیرا همیشه بیم داشتم که مبادا مخالفت من با بعضی از رفتار‌ها و روش‌ها، حمل بر مسائل شخصی شود و برخی تصور کنند من قصد انتقام‌جویی یا کینه‌ورزی دارم.

دکتر حداد عادل که به عنوان یکی از دو سرلیست جبهه متحد اصولگرایی معرفی شده است، در همایش انتخاباتی این جبهه ‌که روز جمعه در مسجد نور تهران برگزار شد، اظهار داشت: برای چهارمین بار است که بنده در همین ایام شما را دعوت کردم که نخستین بار ۱۲ سال پیش و در انتخابات مجلس ششم بود.

وی گفت: ما باید خدا را شکر کنیم که در دورانی زندگی می‌کنیم که به برکت قرآن و امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی پیروز شده است و حکومت اسلامی و رهبری مردان بزرگی مانند امام (ره) و رهبری بر سر این کشور سایه افکن‌ است. رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: علت حضور من در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی‌‌ همان چیزی است که در دوره ششم مجلس در ۱۲ سال پیش بیان کردم‌ لذا من برای حضور در مجلس احساس وظیفه می‌کنم‌ اما همه چیز بستگی به خواست خداوند و انتخاب مردم دارد.

دکتر حداد عادل یادآور شد: من ۱۲ سال قبل گفتم که می‌خواهم از بهشت کارهای فرهنگی هبوط کنم و به عالم سیاست و صحن مجلس بیایم، لذا فکر نمی‌کردیم که مجلس ششم تا آن اندازه طوفانی باشد‌ که بعد از آن به فضل خداوند اصولگرایان موفق شدند و بنده نیز توفیق خدمتگذاری پیدا کردم.

رئیس مجلس هفتم‌، با اشاره به مجلس هشتم گفت: شرایط این دوران شرایطی نبود که بنده بخواهم در مدیریت مجلس دخالت کنم زیرا همیشه بیم داشتم که مبادا مخالفت من با بعضی از رفتار‌ها و روش‌ها حمل بر مسائل شخصی شود و برخی تصور کنند من قصد انتقام‌جویی یا کینه‌ورزی دارم بنابراین در خیلی از منابع در پاسخ به سؤالات خبرنگاران همواره سکوت می‌کردم و وارد در مسائل مدیریتی و نقد مجلس نمی‌شدم.

دکتر حداد عادل افزود: هرجایی که احساس وظیفه کردم مبنی بر اینکه اگر من کاری نکنم، باری زمین می‌ماند، آنجا شانه خالی نکردم و لذا سعی کردم در برخی مواقع در همکاری با مدیریت مجلس و اداره کمیسیون فرهنگی و سایر کار‌ها وظایف را انجام دهم.

وی با یاداوری اقدامات صورت گرفته برای طی کردن و پیگیری مسائل انتخاباتی در طول یک سال و نیم اخیر اظهار داشت: نتیجه آن شکل گیری جبهه متحد اصولگرایان شد که بخشی از آن‌ها در این جلسه حضور دارند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم، تاکید کرد: مردم در این انتخابات همانند ۳۰سال گذشته در انتخابات حضوری پرشور خواهند داشت و ما شاهد عنایات الهی خواهیم بود که از آستین مردم بیرون خواهد آمد و رأی‌های دشمن شکن خود را در صدوق‌های رأی خواهند ریخت.

وی در پایان گفت‌: امیدواریم مجلس نهم در مسیر تکامل انقلاب اسلامی باشد و همواره در خدمت اسلام و ملت ایران باشد و ما نیز بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم.

https://haddadadel.ir/news/272-25-2012

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.