تاریخ انتشار: 18 مهر 1389

دیدار سفیر آلمان با دکتر حداد عادل

سفیر آلمان در دیدار با دکتر حداد عادل تبلیغات رسانه ها علیه ایران را غیر واقعی توصیف کرد.

برنداربل سفیر جمهوری فدرال آلمان در تهران با دکتر حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دیدار و گفتگو کرد.
در ابتدای این دیدار حداد عادل با اشاره به پیشینه طولانی مناسبات فرهنگی دو ملت گفت: سابقه تاریخی روابط فرهنگی دو ملت و حضور اقتصادی – صنعتی قوی آلمان در ایران بستر مناسبی برای ترسیم افق های روشن تر مناسبات فی ما بین است.

وی افزود: غلیرغم پاره ای از سیاست ها برای تاثیرگذاری منفی بر مناسبات دو کشور انتظار می رود با مساعی مشترک روند مناسبات فی ما بین در جهت منافع دو ملت توسعه یابد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به تبلیغات مغرضانه علیه ملت ایران در رسانه های غربی، عقل گرایی، دین مداری و پایبندی به استقلال کشور را سه خصوصیت ممتاز ملت ایران برشمرد و تاکید کرد: هر تلاشی برای برقراری روابط پایدار با این ملت باید مبتنی بر پذیرش این خصوصیات ممتاز باشد.
وی تصریح کرد: فهم و شناخت تحولات و مسائل ایران بدون در نظر گرفتن این عناصر ممکن نیست.

برنداربل سفیر آلمان در کشورمان نیز در این ملاقات سابقه طولانی مراودات دو ملت در زمینه های گوناگون را میراث ارزشمند مشترک خواند که باید از آن حفاظت کرد.
وی با اشاره به جایگاه و نقش ارزنده در فرهنگ و تمدن اسلامی و منطقه گفت: ایران یک کشور منحصر به فرد از لحاظ تاریخی و فرهنگی در خاورمیانه است.
سفیر آلمان در ادامه با بیان اینکه مسائل سیاسی کنونی باید با گفتگو تعامل حل شود گفت: نباید بر گنجینه دو ملت زیان وارد کرد.
وی تبلیغات رسانه ها علیه ملت ایران را غیر واقعی دانست و افزود: باید دائما در جهت تصحیح برداشت های نابجا و نادرست حرکت کرد.

 

https://haddadadel.ir/news/27-10-2010

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.