تاریخ انتشار: 18 بهمن 1390

نطق دکتر حداد عادل در جلسه علنی مجلس ـ ۱۸-۱۱-۹۰

نطق دکتر حداد عادل در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی

۹۰-۱۱-۱۸

 

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ الْفَجْر وَ لَیالٍ عَشْر وَ الشَّفْعِ وَ الْوَتْروَ اللَّیْلِ إِذا یَسْر

سخن خود را با تبریک به مناسبت دهۀ فرخندۀ فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی آغاز می‌کنم. به روح بلند امام راحل و شهدای انقلاب درود می‌فرستم. هفتۀ وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را به همۀ مسلمانان جهان و هموطنان تبریک می‌گویم.

سال‌ها قبل از نهضت امام راحل و پیروزی انقلاب اسلامی شاعر و متفکر بزرگ، اقبال لاهوری خطاب به جوانان ایران در غزل معروف خود سروده بود:

چون چراغ لاله سوزم در خیابان شما        ای جوانان عجم جان من و جان شما

و چند بیت بعد خطاب به همین جوانان گفته بود:

می‌رسد مردی که زنجیر غلامان بگسلد        دیده‌ام از روزن دیوار زندان شما

خدا را شکر می‌کنیم که آن مرد، آن بزرگمرد، امام راحل، که درود خدا بر او باد، از راه رسید و پیش‌بینی شگفت‌آور اقبال، به تحقق پیوست.

خدا را شکر می‌کنیم که با این انقلاب بر ما نعمت بخشید. بزرگ‌ترین نعمت این انقلاب دینی شدن و اسلامی شدن حکومت کشور و در یک کلام نعمت «ولایت فقیه» است.

به کسانی که به پیروی از غربیان و بر اساس «سکولاریسم» دم از جدائی دین از سیاست می‌زنند باید گفت اگر مردم کشوری که نود و نه درصد جمعیت آن مسلمانند بخواهند زندگی فردی و اجتماعی آن‌ها دینی باشد و جامعه‌شان بر پایۀ دین اداره شود و حکومتشان دینی باشد و قوانین مصوب مجلس آن‌ها با دین مغایرت نداشته باشد، آیا چنین تقاضائی غیرمعقول و غیرمنطقی و خلاف دموکراسی و مردم‌سالاری است؟

نسخهای که غرب بر اساس سکولاریسم برای برای اسلام در کشورهای اسلامی تجویز می‌کند،‌‌ همان نسخهای است که برای مسیحیت در اروپا تجویز کرده است. در اروپا، دین در کلیسا زندانی است و پاپ در قلعۀ واتیکان محبوس است.

زندگی در جامعۀ دینی و ادارۀ کشور با حکومت دینی، خواست عمومی مردم ایران بود و به همین دلیل وقتی امام راحل هدف از انقلاب را برپائی جمهوری اسلامی اعلام کرد، توده‌های مردم از او پشتیبانی و پیروی کردند و ولایت او را که پرچم اسلام در دست داشت پذیرفتند و جان و مال خود را برای پیروزی انقلاب اسلامی فدا کردند و آن نهضت عظیم و الهی و مردمی را در بیست و دوم بهمن ماه سال پنجاه و هفت به پیروزی رساندند و پس از آن نیز در جنگ تحمیلی هشت ساله که توطئه‌ای جهانی با هدف نابودی انقلاب اسلامی بود با همۀ توان، جسم و جان خود را سپر کردند و از جان گذشتند اما از جمهوری اسلامی نگذشتند.

خدا را شکر می‌کنیم که با انقلاب اسلامی به ما نعمت «استقلال» ارزانی داشت و دست پلید بیگانه را از کشور ما کوتاه کرد. خدا را شکر می‌کنیم که با انقلاب اسلامی به ما «آزادی» عطا کرد و در ما «اعتماد به نفس» و احساس توانائی و خودباوری و تأثیرگذاری در ادارۀ کشور و قدرت پیشرفت و نوآوری در عرصه‌های سیاست و علم و فناوری ایجاد کرد.

خدا را شکر می‌کنیم که چراغ بیداری اسلامی را به دست ملت ایران در جهان اسلام برافروخت. روز جمعه چهاردهم بهمن هزار و سیصد و نود که رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت ا… خامنه‌ای، نماز جمعه را در تهران اقامه کردند نه فقط میلیون‌ها نفر از مردم تهران با حضور در آن نماز پرشکوه چشم به دهان ایشان دوخته و گوش به سخن ایشان سپرده بودند، بلکه این عموم مردم ایران بودند که اگر نه با تن و جسم خویش، که با دل و جان خویش گوئی در آن نماز جمعه حضور داشتند، و در حقیقت مسلمانان بیداردل و به‌پاخواسته از سراسر جهان اسلام، که خواهان عزت و شرف و استقلال خود هستند دل به آن سخنان سپرده بودند، زیرا رهبری انقلاب حرف دل آنان را صادقانه و شجاعانه به زبان آوردند.

آری، امروز مسلمانان جهان فریاد آزادی و صلای بیداری را از جمهوری اسلامی ایران و از تهران از زبان رهبر انقلاب اسلامی و از زبان ملت ایران می‌شنوند. در چنین وضعی عصبانیت قدرتهای سلطه‌گر از ملت ایران و دشمنی آن‌ها با انقلاب و رهبری انقلاب روز به روز بیشتر می‌شود. هر دیکتاتوری که در جهان اسلام به دست مردم سقوط می‌کند و هر انتخاباتی که در کشورهای اسلامی با پیروزی اسلام‌گرایان به انجام می‌رسد، آتش خشم آمریکا و اسرائیل را شعله‌ور‌تر می‌کند. غربی‌ها، که هم در داخل کشورهای خود با بحران‌های اقتصادی و اجتماعی سخت مواجه شده‌اند و هم مزدوران خود را در جهان اسلام، یکی پس از دیگری با بیداری اسلامی از دست می‌دهند طبیعی است که از ملت ایران عصبانی باشند و بر تهدید‌ها و تحریم‌های خود بیفزایند. اما ملت بزرگ ایران قدر «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را می‌شناسد و با بصیرتی که دارد به راه خود ادامه می‌دهد. این ملت با همین بصیرت و عزم و اراده در راه‌پیمایی با شکوه بیست و دوم بهمن نیز شرکت خواهد کرد و بیست روز پس از بیست و دوم بهمن، در دوازدهم اسفندماه در پای صندوق‌های رأی انتخابات مجلس نهم حضور خواهد یافت و به فضل الهی به ندای رهبر عزیز خود که خواستار حضور دشمن‌شکن مردم در انتخابات شده بودند، پاسخ مثبت خواهد داد.

این روز‌ها در آستانۀ انتخابات از سوی محافلی که منشأ بیشتر آن‌ها خارج از کشور است موج دروغ‌پردازی برنامه‌ریزی شده‌ای علیه اینجانب آغاز شده و اظهارات شگفت‌آوری در باب امام راحل و دیگران به بنده نسبت داده شده که گفته شده من آن‌ها را در جمع هادیان سیاسی سپاه گفته‌ام، حال آنکه من اصولاً در چنین جلسه‌ای شرکت نکرده و هیچ صحبتی نکرده‌ام و بکلی آن‌ها را تکذیب می‌کنم و به حکم آیۀ «مِنْ شَرِّ الْوَسْواسِ الْخَنَّاسِ الَّذی یوَسْوِسُ فی ‏صُدُورِ النَّاس» به خدا پناه می‌برم.

برافراشته باد پرچم مقدس و عزت‌بخش جمهوری اسلامی بر بام بلند کشور ایران و پیروز باد نهضت امیدآفرین بیداری اسلامی در جهان اسلام و برکنده باد سلطۀ اجانب ستمگر از کشورهای اسلامی به فضل و لطف و حول و قوۀ الهی

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

https://haddadadel.ir/news/266-07-2012

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.