تاریخ انتشار: 13 بهمن 1390

امام راحل معنویت و اسلام را به کشور باز گرداند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازگشت امام به میهن بازگشت اسلام و معنویت به ایران بود، افزود: ۱۲ بهمن یادآور روزی است که ملت ایران چشم شد تا امام را ببیند و یکپارچه آغوش شد تا از امام استقبال کنند.

دکتر حداد عادل روز چهارشنبه در مراسم سالروز ورود بنیانگذار جمهوری اسلامی به میهن در حرم مطهر امام خمینی (ره) افزود: ‌امروز روز آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) است و تقارن آن با دهه فجر را به فال نیک می‌گیریم و این مناسبت‌ها را با دهه مبارک فجر امسال و سالگرد پیروزی انقلاب جشن می‌گیریم. وی با بیان اینکه امام پس از ورود به کشور یکسره به بهشت زهرا (س) آمدند، گفت: ایشان در اولین قدم به تربت پاک شهدا ادای احترام کردند، شهدایی که بسیاری از آن‌ها امام را ندیدند اما فرمان امام را از جان دل اطاعت کردند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۵۷ روزهای سرنوشت ساز برای کشور بود و هر روزی از آن روز‌ها شب قدری بود که سرنوشت ملت را رقم زد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ‌دهه فجر امسال را فرصتی برای ارزیابی آثار انقلاب اسلامی در ۳۳ سال گذشته خواند و افزود: این ارزیابی موجب می‌شود تا راه آینده خود را در انقلاب بهتر تشخیص و مصمم‌تر ادامه دهیم.

وی ادامه داد: ‌کار بزرگی که امام در کشور کرد و الگویی برای همه مسلمانان و مردم آزاده دنیا شد، این بود که به مردم ایران شجاعت، تقوا، توکل و بصیرت و سرافرازی بخشید.

دکتر حداد عادل تصریح کرد: ‌امام با انقلاب اسلامی، احساس اعتماد به نفس و خود باوری را به مردم داد و این شعار ارزشمند «ما می‌توانیم» هدیه امام به ملت بود که نشان داد مردم در پرتو ایمان به خدا، وحدت و اطاعت از رهبری می‌توانند کارهایی انجام دهند که به ظاهر ناممکن می‌نماید.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما از استقلالی برخوردار است که نظیر‌ آن را در کمتر جایی از دنیا می‌بینیم، افزود: ‌ما کشوری بودیم که فهرست اسامی نمایندگان مجلسش از سفارت انگلیس به دربار فرستاده می‌شد و این سفارت انگلیس بود که تعیین می‌کرد که چه کسی وارد مجلس شود.

دکتر حداد عادل خاطر نشان کرد: ‌تا وقتی استقلال خود را حفظ کنیم، بیگانگان و دشمنان نمی‌توانند به جای ما تصمیم بگیرند و قادر خواهیم بود بر همه مشکلات به لطف الهی فائق آییم.

وی تاکید کرد: امروز با لطف الهی و در پرتو نعمت «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» که به برکت نهضت امام در ایران فراهم شد با شجاعت به راه‌مان ادامه می‌دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ایام دهه فجر دستاوردهای فرزندان امام در دانشگاه‌ها و در حوزه‌های دفاعی، پزشکی، هسته‌ای، صنعتی و حوزه‌های سازندگی به ملت ایران معرفی می‌شود.

وی ادامه داد: ‌به لطف الهی قدم در راه پیشرفت نهادیم آنچنان که مقام معظم رهبری دهه چهارم انقلاب را دهه پیشرفت و عدالت نامیدند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مردم ایران می‌تواند آزادانه به نمایندگانی که طبق قانون اساسی واجد صلاحیت برای ورود به مجلس هستند رای بدهند و مجلس با اراده و رای ملت تشکیل می‌شود.

وی بر حضور پر شور مردم در این انتخابات تاکید کرد و گفت: ‌ دشمنان همواره تبلیغ می‌کنند تا مانع حضور مردم برای شرکت در انتخابات شوند و وانمود می‌کنند که مردم در انتخابات حضور ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد، کاری که امام (ره) انجام دادند آوردن معنویت و اعتقاد دینی به عرصه‌های اجتماعی زندگی بود و درس بزرگ امام و دستاورد قیام اصلی او ایجاد رابطه میان دین و سیاست بود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام راحل دین را از یک امر فردی و شخصی به یک واقعیت اجتماعی تبدیل کرد و با تشریح نظریه ولایت فقیه و بیان اینکه همانطور که نماز و روزه واجب است برپایی حکومت اسلامی نیز جزو عبادات و واجبات است، این حقیقت اسلامی را زنده کرد که حفظ نظام برای مسلمانان از واجبات است.

وی با اشاره به اینکه امام راحل زنده کننده حکومت دینی است، گفت: ‌ امام خمینی (ره) عرصه دین را وسیع‌تر از عبادات نشان داد، چرا که دین برای سیاست، اقتصاد، جنگ، صلح و روابط بین الملل و امور اجتماعی برنامه دارد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه این هدیه بزرگ و دستاورد امام درست نقطه مقابل تفکر سکولاریستی غرب است، تصریح کرد: در غرب بر پایه تفکر غلط سکولاریسم دین را زندانی کردند و تنها در روزهای یکشنبه در ساعات خاصی در کلیسا این مراسم را انجام می‌دهند و دین جایی در مجلس، آموزش و پرورش و دیگر نهادهای سیاسی، اجتماعی ندارد.

وی با بیان اینکه پاپ را در واتیکان محاصره و محصور کرده‌اند، گفت: ‌ اگر قانونی برخلاف مسیحیت تصویب شود پاپ چه قدرتی برای مقابله با آن دارد؟ و این بلایی است که بر سر دین در غرب آمده و امام (ره) این معادله را برهم زد و دین را به جایگاه اصلی خود نشاند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امام (ره) ما را از خضوع و خشوع در برابر مستکبران بر حذر داشته و ملت ایران این امر را با بصیرت درک کرده و باید‌ها و نبایدهای امام چراغ ر اه ما است.

وی یاد آور شد هر کس در مسیر امام باشد و آموزه‌های او را رعایت کند نزد ملت عزیز است و هر کسی خلاف نظر امام در عرصه داخلی و سیاست خارجی عمل کند، ملت ایران از او فاصله خواهد گرفت.

دکتر حداد عادل تصریح کرد: ملت ایران با بصیرتی که در ۹ دی ۸۸ نشان داد، ثابت کرد هر کسی کاری کند که دل دشمنان انقلاب را شاد کند ملت از او دوری خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به موج بیداری در کشورهای منطقه افزود: همانطور که همگان شاهد بودند این بصیرت و موج بیداری اسلامی بود که یکهزار و ۲۰۰ نفر از جوانان کشورهای اسلامی در ایران حضور یافتند و خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدند و مشاهده کردید که این افراد هریک پیام ملت خود را با چه احساسی بیان می‌کردند و این یعنی‌‌ همان انقلاب مردمی و اینک این حرکت را در کنار حرم امام خمینی (ره) ملاحظه می‌کنیم.

دکتر حداد عادل گفت: این‌ها آثار قیام امام امت است که در جهان ظاهر شده و این جوانان با شجاعت حرف‌های خود را می‌زدند و در سایه بیداری اسلامی در مقابل استکبار جهانی می‌ایستند.

وی گفت: مشکل کنونی بزرگ دنیای اسلام در عالم سیاست بی‌اخلاقی، ظلم و دوگانگی است و از طرفی کودتا، ترور و استثمار که متاسفانه یک امر بدیهی است و موجب لشکرکشی ابرقدرت‌ها در کشورهای مظلوم و ستمدیده شده است.

دکتر حداد عادل گفت: مسلمانان در کشورهای اسلامی امروز شاهد آن هستند که آمریکا و مستبدان و ابرقدرت‌ها بر توده‌های مردمی مسلط می‌شوند و بد‌تر اینکه در مقابل این نابکاری شعار آزادی و حمایت از حقوق بشر سر می‌دهند و چهره خود را پشت مبارزه با تروریست پنهان می‌کنند.

وی با اشاره به مصاحبه «هنری کیسینجر» یکی از سیاستگذاران غرب که می‌تواند نشان دهنده ماهیت غرب باشد، گفت: ‌ او گفته بود ما می‌توانیم یک جامعه جهانی جدید بسازیم که تنها یک ابرقدرت باقی خواهد ماند و آن حکومت جهانی را تشکیل دهد و فراموش نکنید که آمریکا بهترین سلاح‌ها و کار‌شناسان ارتش را دارد و ما زمانی که وقتش برسد آن امکانات را به جهانیان معرفی خواهیم کرد.

دکتر حداد عادل در ادامه افزود: ما به آمریکا و سیاستگذارانش می‌گوییم که شما می‌توانید سلاح‌های جدید بسازید اما هرگز نمی‌توانید جهانی جدید بسازید، چرا که دنیای آینده از آن قدرت‌های معنوی و ملت‌ها است.

وی خطاب به قدرت‌های غربی گفت: ‌قدرت شما در دو دهه گذشته افول کرده و قدرت اسلام افزایش یافته و نشانه آن وضعیت رژیم صهیونیستی در مقابل مردم فلسطین است و نشان می‌دهد که آینده از آن اسلام است.

https://haddadadel.ir/news/263-02-2012

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.