تاریخ انتشار: 17 دی 1390

افراد متکی به قدرت دیگران و کانون ثروت برای مجلس مناسب نیستند

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که با تکیه بر قدرت دیگران و کانون‌های ثروت می‌خواهند وارد مجلس شوند افراد مناسبی برای انتخاب شدن نیستند.

دکتر حدادعادل روز جمعه در همایش جبهه متحد اصولگرایان استان اصفهان که در حسینیه حضرت «جوادالائمه (ع)» برگزار شد، افزود: این افراد با هزینه‌های گزاف وارد مجلس می‌شوند و قول بازپرداخت آن را به بعضی کانون‌های قدرت داده‌اند.

عضو جبهه متحد اصولگرایان تأکید کرد: اهمیت انتخابات مجلس این است که نمایندگان نه با استفاده از پول و قدرت، بلکه با شخصیت و دانش خود وارد مجلس شوند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی باید در نهمین دوره انتخاب مجلس برگزیده شوند که در کنار تدین، پاکی و ایمان به اصول انقلاب اسلامی هم معتقد باشند.

وی با بیان اینکه قانون گذاری در مسایل سیاسی، اقتصادی، اداری و فرهنگی کشور کار ساده‌ای نیست، افزود: کسی که می‌خواهد به مجلس وارد شود باید از مجریان توانایی فکری و قدرت کار‌شناسی بیشتری داشته باشد. دکتر حداد عادل با اشاره به ضرورت تبلیغات برای آگاهی بیشتر مردم تصریح کرد: این تبلیغات نباید با خرج اضافی باشد زیرا نتیجه‌ای برای آن‌ها دربر نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه رقابت در انتخابات لازم است و به مردم فرصت انتخاب نماینده اصلح را می‌دهد، تأکید کرد: رقابت‌ها نباید به صحنه‌های غیر اخلاقی نظیر تهمت زدن، بدگویی، کینه توزی و دعوا مبدل شود.

وی با اشاره به اسلامی بودن انتخابات در ایران، اظهار داشت: اگر جریان جدیدی به روی کار آمد و افرادی از روی شور و هیجان تشکیلاتی را ایجاد کردند، صحنه انتخابات نباید به صحنه کشمکش داخلی و نزاع تبدیل و عکس العمل‌های تندی به همراه داشته باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: باید مراقب بود تا افرادی که سعی دارند با سیاه نمایی کلیت نظام را زیر سوال ببرند و برای جلب آرا همه زحمت‌های دیگران و خدمات انقلاب را نادیده بگیرند، وارد مجلس نشوند.

وی تشکیل مجلس شورای اسلامی را بر اساس بصیرت مردم نه بر اساس قدرت و ثروت دانست و گفت: مجلس مطلوب مجلسی است که همراه و پیرو رهبر معظم انقلاب باشد.

عضو جبهه متحد اصولگرایان تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب امروز نعمت بزرگی برای کشور و انقلاب و نیز چراغ روشنی برای جهان اسلام است.

وی افزود: حضرت آیت الله خامنه‌ای در هر مبحثی که برای کشور پیش می‌آید، راه‌های درست و دقیق را پیش رو می‌گذارند و با حضور در نشست‌هایی مانند اندیشه‌های راهبردی با حوصله و دقت پاسخگوی مسایل هستند.

وی تأکید کرد: مجلسی که قرار است تشکیل شود باید کمک کار و مددکار رهبر معظم انقلاب باشد.

دکتر حداد عادل با تأکید بر اهمیت مجلس به عنوان یک رکن مهم در کشور گفت: در اهمیت آن بس که امام راحل (ره) فرمودند مجلس در رأس امور و مظهر اراده ملت است.

وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دیدار نمایندگان اولین سال مجلس هفتم فرمودند که کار مجلس به منزله ریل گذاری برای حرکت قطار قوه مجریه و دولت است.

وی افزود: قوه مجریه با قوت و قدرت و در مسیری که مجلس با قانونگذاری برای آن وضع و تعیین می‌کند، حرکت دارد.

دکتر حداد عادل تأکید کرد: اگر قانون گذاری باشد و نظارت نباشد ضمانت اجرایی برای قانون گذاری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی چشم طمع به انتخابات ایران دوخته‌اند، اظهار داشت: زمان انتخابات دریچه‌ای است که دشمنان سعی دارد با باز شدن آن به کشور نفوذ و برنامه‌های خود را اجرا کنند.

دکتر حداد عادل با بیان اینکه ملت ایران در انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ با درصد بالا، شکوه و نظم پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شدند، گفت: دشمنان در آن زمان سعی کردند با تهمت تقلب در انتخابات، به نظام ضربه زنند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، انتخابات را موقعیتی خطیر و حساس دانست و یادآور شد: دشمن می‌خواهد پای صندوق‌های رأی خالی باشد ولی مردم این را نمی‌خواهند و در تمام ۳۳ سال گذشته نشان دادند که حضور آنان مهم است و موضوعیت دارد.

عضو جبهه متحد اصولگرایان با اشاره به اینکه دشمن برای انتخابات آتی مجلس برنامه‌هایی را برای برهم زدن آرامش فضای انتخابات کشور دارد، گفت: دشمنان ایران در صدد هستند تا فضای انتخابات به یک فضای ضد وحدت و امنیتی تبدیل شود و لذا با طرح ادعای تقلب در انتخابات، مردم را تحریک به آمدن به خیابان‌ها می‌کنند.

وی با اشاره به ضرورت حضور تشکل‌های اسلامی و انقلابی در انتخابات اظهار داشت: این گونه تشکل‌ها باید وسیله‌ای باشند تا مجلس بر اساس بصیرت مردم شکل گیرد و آنان را در انتخاب صحیح یاری دهند.

دکتر حداد عادل با بیان اینکه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز با تشکیل جبهه متحد اصولگرایان این بار بهتر از همیشه به صحنه آمده‌اند، افزود: آن‌ها با تشکیل این جبهه به مردم کمک می‌کنند تا نمایندگان پاک، مؤمن و آگاه را به مجلس بفرستند.

وی هدف مهم جبهه متحد اصولگرایان را تأمین وحدت آن‌ها دانست و با اشاره به اینکه جبهه پایداری و جبهه متحد اصولگرایان اختلاف سلیقه ندارند، اظهار داشت: در این دو گروه اختلاف اصولی وجود ندارد و هر دو سعی می‌کنند در انتخابات بر مبانی اصولگرایی پیش روند.

دکتر حداد عادل با بیان اینکه محور اصولگرایی تبعیت و پیروی از ولایت و رهبر معظم انقلاب است افزود: این اصل بیان می دارد که حضرت آیت الله خامنه‌ای نماینده به حق و شایسته، سخنگوی به حق ملت ایران و وارث شایسته امام راحل، در رهبری انقلاب اسلامی است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصولگرایان نه در انتخابات و نه در مجلس با دولت ستیزه جویی و مخالفت ندارند و اصل اهداف آنان خط و راهی است که رهبر معظم انقلاب در کلیه مسایل مهم کشور همچون سیاست خارجی و داخلی پیش پا می‌گذارند.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره حضور مردم در صحنه گفت: مردم ایران با بصیرتی که رهبرمعظم انقلاب آموزگار آن بودند، همیشه در مواقع ضروری با حضور در صحنه وظیفه خود را انجام دادند که نمونه درخشان آن را می‌توان در راهپیمایی سال ۸۸ دید.

وی افزود: مردم بعد از اینکه بعضی افراد با حرکات عجیب و غریب و شیطنت‌ها و غفلت‌های یک عده ضد انقلابی مواجه شدند با حرکتی خود جوش، با حضور در خیابان‌ها و تظاهرات نشان دادند که این مردم‌‌ همان مردم حاضر در صحنه روز ۲۲ بهمن ۵۷ و حتی مصمم‌تر ازآن سال‌ها هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: انقلاب اسلامی به طور طبیعی برای جهان عرب الگو شده بنابراین انتخابات ما باید با وضع جهان امروز و جهان اسلام تناسب داشته باشد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر اندازه که انقلاب اسلامی ما برای منطقه الهام بخش می‌شود، عصبانیت استکبار جهانی هم از این انقلاب بیشتر خواهد شد.

https://haddadadel.ir/news/254-07-2012

تمامی حقوق برای وبگاه شخصی دکتر غلامعلی حداد عادل محفوظ است.